Blanco
Glad påsk!
Såg nu på ok/Q8:as hemsida att dom är störst med över 1000 stationer i alla fall...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Såg nu på ok/Q8:as hemsida att dom är störst med över 1000 stationer i alla fall...
finns de verkligen några pengar att tjäna i denna frågan?? kan väl högst röra sig om en eller två kronor på en tank, max en tia.
shell express, jet och inte minst volvos egna "tanka" brukar ligga bäst i pris... hässleholm-/kristianstad-trakterna.
Nej det stämmer, det gör inte speciellt stor skillnad.
Räkneexempel:
Tankar c:a 300 liter per månad
300 liter X 12 månader = 3.600 liter/år
3.600 liter med 15 öre rabatt = 540 kr/år sparat
Det är nog vettigare att kolla på tillgänglighet och andra fördelar. Bästa kombinationen är nog ett OK/Q8-kort med MasterCard. Sen kopplar man MasterCard-numret till tex. Preem så man kan få rabatt där också. Då kan man ju använda det kortet på alla stationer men få alla bensinkostnader på samma faktura varje månad.
Så får det bli, och med tvillingkort så donnan kan tanka finbilen med.
300liter/mån de är ju sinnes!
kör du en aygo så kommer du 600mil....
Kör med ett Shell då det är det enda som fungerar i övriga Europa samt ett Statoil MC då det fungerar på alla andra ställen och har lägst årsavgift/högst återbäring per köpt krona.
Vi har två bilar och bor utanför stan... och de är verkligen !aygo
Själv pendlar jag 200 mil i jobbet per månad och tjejen runt 100 mil. Sen tillkommer rekreationskörning på helgerna.
Miljösvin!! ta tåget!![]()
Ja men räkna in att Statiol oftast är dyrast på soppan så blir det nog fullt jämförbart med det mesta.
Däremot har jag för mig när jag åkt norrut så har det kännts glest mellan ok-mackarna... Kan det stämma? Eller är det bara en inbillning man har haft... När man väl behöver tanka så har det dykt upp statoil eller shell... Men ingen Ok just då...
OK/Q8 av ideologiska skäl.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden