Vilket bensinkort?

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

Vilket bensinkort har du?

• Antal röstningar
    0

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Detta måste ju någon annan redan rett ut för länge sen.

Vilket bensinkort är bäst?

Givetvis finns det en väldig massa olika aspekter på frågan, pris, tillgänglighet, service m.m. men vad kör ni med?
Jag har tillgång till de flesta olika typer av mackar och tankar endast bensin idag. Priset är ju ganska viktigt för mig, men det kan även vara annat som är vettigt med olika förmåner om man har kort. Har för mig OK-kort hade en del fördelar med försäkringar osv.

EDIT: Skulle haft valet "Inget" också förstås men ni kan ju välja "Annat"

Last edited:
Hydro o jet är billigast här nere på 11.04L
Men skulle jag ha kort skulle jag nog köra på en av de större typ staoil eller shell

OK/Q8

De är de enda som har skoterled fram till pumpen här. Dessutom är de bara bitterfittor som jobbar på shell (iaf när jag är där).

Jag hade tidigare Hydro-kort, men bristen på tankställen får en att gråta, nu har jag istället ett statoil-mastercard.

I veckan kom ett brev om att Hydro som ägs av statoil egentligen var samma som något annat bolag eftersom dom alla ägdes av...

Kartellbildningar? Näääerå.....

För mig ligger nog Statoil bäst till, men det är inte speciellt besvärligt att ta mig till Shell eller nåt annat. Men Statoil är fan aldrig billigast. inns några Shell med bra priser på och Jet och Q-Star förstås brukar vara billiga.
Volvo har ju nåt tankställe med som brukar vara bra pris på.

Jag hade tidigare Hydro-kort, men bristen på tankställen får en att gråta, nu har jag istället ett statoil-mastercard.

I veckan kom ett brev om att Hydro som ägs av statoil egentligen var samma som något annat bolag eftersom dom alla ägdes av...

Kartellbildningar? Näääerå.....
Fick också ett brev, va ju helt sjukt klyddigt.
Vi blev uppköpta av den, som köpte upp den innan, men för att de skulle bli konkurrens så sålde vi dem, som gick ihop med dem, osv...

Jag har shell-kort, ligger bra till, finns överallt:)

Ok/Q8 har jag...Mest för att dom verkar ha bäst sortiment på prylar i butiken... Statoil känns mer som en matbutik när man kommer in...

Ok/Q8 har jag...Mest för att dom verkar ha bäst sortiment på prylar i butiken... Statoil känns mer som en matbutik när man kommer in...

Håller med. Ok är aldrig lägst i pris på soppan heller, men fan aldrig dyrast å andra sidan.

Shell ligger nog bra till för mig, det kan man ju tanka med i större delen av Europa också.
Alternativet kan vara ett separat kreditkort som man använder bara för att tanka. Jag vill få in alla bensinkostnader på samma ställe så jag ser hur mycket soppa man förbrukar.
Hörde nåt om att man kan anmäla sitt vanliga bankkort så man ändå får rabatt fast med sitt vanliga kort.
Någon som vet mer om hur det funkar?

OK/Q8, för dom finns lite över allt och har ofta bra butiker.
Statoil är ju numera värdelöst när dom stänger ner alla butiker och gör automatstation av så många ställen...
Hydro/uno-x är ju med kasst för dom lägger ju ner mack efter mack...

Däremot har jag för mig när jag åkt norrut så har det kännts glest mellan ok-mackarna... Kan det stämma? Eller är det bara en inbillning man har haft... När man väl behöver tanka så har det dykt upp statoil eller shell... Men ingen Ok just då...

Hörde nåt om att man kan anmäla sitt vanliga bankkort så man ändå får rabatt fast med sitt vanliga kort.
Någon som vet mer om hur det funkar?

OK/Q8 har den funktionen, vet inte om fler mackar har det.
Du skaffar ett OK/Q8-kort och skickar in nåt formulär med kortnumret på ditt VISA tex och rabatten är sedan kopplad till VISAkortet

Tankar där det passar men har statoilkort (bonuskort enbart) och använder alltid mastercard med bonus på alla köp som betalning... har även lagt in det kortet som bonuskort på Preem, då blir det billigare om jag tankar där.

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back