Vilken värsting har sålt mest i år???

JB74 skrev:
Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!

Prexis! :hihi
 
JB74 skrev:
Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
varför?? Vilken fråga, heheh
Om du så gärna vill veta då, män kör 1000cc o fjollor 600cc...enkelt:) hehehe
 
Ravetrancer skrev:
varför?? Vilken fråga, heheh
Om du så gärna vill veta då, män kör 1000cc o fjollor 600cc...enkelt:) hehehe

Tänkte inte på hur rätt du har!? Men köp rätt literhoj då så du slipper höra skriket från en lill-ninja som drar förbi på utsidan ur kurvan! Muuuaahahaha!
 
JB74 skrev:
Tänkte inte på hur rätt du har!? Men köp rätt literhoj då så du slipper höra skriket från en lill-ninja som drar förbi på utsidan ur kurvan! Muuuaahahaha!
kan lova dig att Rossi kör fortare med R1:an på bana än med lillninjan, vad tror du???
Så du tror allvarligt att bara för att nån tjomme körde lillskiten snabbare på bana jämfört 1000cc så stämmer det för alla förare???:)
 
jag tror inet det blev sån köprush, det är dyrt att ha sånna här hojar o de sjunker i värdet de första åren nåt otroligt.
Jag har sett flest R1 04or av de nya och nån cbr, inte en enda kawa.
 
Var hos den lokala Kawahandlaren för någon vecka sedan för att klämma lite på 04ans Mean Streak *duckar* :) Frågade hur många sporthojar han säljer. Mindre än 10-1 sade han. Alltså 10 custom för varje sporthoj...

Själv tar jag ett uppehåll från sporthoj nu ett par år. Det är för dyrt. Om jag nu blir av med den. Intresset verkar vara fullständigt iskallt.

Och om jag inte är ybersugen på en sportis till säsongen 2006 så kommer jag nog att glida över till "the dark side" och skaffa mig en 04:ans Mean Streak...

Sorgligt men sant.
 
Jonteponte skrev:
Själv tar jag ett uppehåll från sporthoj nu ett par år. Det är för dyrt. Om jag nu blir av med den. Intresset verkar vara fullständigt iskallt.

Och om jag inte är ybersugen på en sportis till säsongen 2006 så kommer jag nog att glida över till "the dark side" och skaffa mig en 04:ans Mean Streak...

Sorgligt men sant.

Skulle hellre sluta köra cykel än att gå över till blyhög :hihi
 
Silwer skrev:
Jag har sett flest R1 04or av de nya och nån cbr, inte en enda kawa.

D e typ den uppfattningen jag har fått också.

R1:or har man sett några (3-4) ett par CBR:er, men ingen Kawa.
 
Har oxå bara sett Rettor å Blejds av 04:orna...lustigt....då Kawan är fetast.......Yamman 04 är ju "klenare" än 02 upp tom ca 9000 rpm...lagom kul, klent av Yammas tekniker att inte ens fixa fram mer effekt i mellanregistret än föregångaren.....men de har ju lyckats med designen istället :tummenupp
 

Bifogat

  • retta 04 mot 02 dyno.gif
    retta 04 mot 02 dyno.gif
    12.6 KB · Visningar: 117
  • Retta 04 mot Gixxer dyno.gif
    Retta 04 mot Gixxer dyno.gif
    13.3 KB · Visningar: 107
Dr Gixxer skrev:
Har oxå bara sett Rettor å Blejds av 04:orna...lustigt....då Kawan är fetast.......Yamman 04 är ju "klenare" än 02 upp tom ca 9000 rpm...lagom kul, klent av Yammas tekniker att inte ens fixa fram mer effekt i mellanregistret än föregångaren.....men de har ju lyckats med designen istället :tummenupp
Tja det är så att 04ans motor är kortslagigare för att kunna ha högt varv, vilket krävs för hög effekt, man får då försaka nåt annat och då har väl några newtonmeter försvunnit på lägre varv, tror knappast den är så slö att du skulle lida av det.
gsxr1000 har en långslagigare rova, men jag skulle tro att nästa modell får en kortslagigare och tat vi då får se samma skillnad på den.
 
Silwer skrev:
Tja det är så att 04ans motor är kortslagigare för att kunna ha högt varv, vilket krävs för hög effekt, man får då försaka nåt annat och då har väl några newtonmeter försvunnit på lägre varv, tror knappast den är så slö att du skulle lida av det.
gsxr1000 har en långslagigare rova, men jag skulle tro att nästa modell får en kortslagigare och tat vi då får se samma skillnad på den.


Men Kawa har bevisligen lyckats få bra toppeffekt å bra mellanregister trots kortslagig motor, så visst går det. Mellanregistret är ju gött när man slangar.....nej d e sant ingen av dem är ju direkt slö :D
 
Dr Gixxer skrev:
Men Kawa har bevisligen lyckats få bra toppeffekt å bra mellanregister trots kortslagig motor, så visst går det. Mellanregistret är ju gött när man slangar.....nej d e sant ingen av dem är ju direkt slö :D
Fortfarande är ändå gsxr1000 värst på det.
Allt är givetvis inte beroende på slaglängden men gränser finns för kolvhastigheter.
 
Är det någon som VET eller ska alla fortsätta gissa på den modell dom tycker är bäst?
 
Du får nog ta å ringa runt till alla importörer å fråga helt enkelt...
Gissar att det kan vara svårt att hitta nån samlad statistik på detta! :va

Men, jag undrar om inte det faktiskt är så att Millen är uppe å snuddar vid att vara en av de mest sålda 1000:ingarna?!? Detta då den e relativt billig att försäkra, och sen har jag sett en hel del av dom.
Sen höjde jag själv statistiken nu i och med att jag själv just köpt en mille factory. :yoparty :hihi

tjarå
 
Säljer dessa maskiner så bra över huvud taget? Tycker det är riktigt glest med renodlade supersportmaskiner bland alla glidare-, touring- och on/offroadcyklar i butikerna. Har bara sett någon enstaka r1:a och zx10:a i butikerna härikring.
 
Dr Gixxer skrev:
Har oxå bara sett Rettor å Blejds av 04:orna...lustigt....då Kawan är fetast.......Yamman 04 är ju "klenare" än 02 upp tom ca 9000 rpm...lagom kul, klent av Yammas tekniker att inte ens fixa fram mer effekt i mellanregistret än föregångaren.....men de har ju lyckats med designen istället :tummenupp

De där lapparna stämmer inte... testa en.

Av dessa inlägg att dömma är de flesta zx,cbrer,mfl andrahandsval.. :D

Läs "masterbike"-testet. Alltså läs det, kolla på omdömmena av de 15 testförarna och inte bara p resultatet dv.s vilken av hojarna en av förarna satte bästa tid med på en bana.

Få av oss kråkor här på nätet skulle lida speciellt mkt av någon av dessa gärn.
 
Såg någon försäljningsstatistik för jan-juli 04 och R1an toppade försäljningen. Har för mej att det var 200 R1or, 100 CBR och 55 ZX10or.

Har aldrig varit särskilt glad för R1or men 04an är faktiskt riktigt trevlig.
 
majtii skrev:
Såg någon försäljningsstatistik för jan-juli 04 och R1an toppade försäljningen. Har för mej att det var 200 R1or, 100 CBR och 55 ZX10or.

Har aldrig varit särskilt glad för R1or men 04an är faktiskt riktigt trevlig.
Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sist :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top