majtii
Those were the happy days
morlock skrev:Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sist![]()
R1000 38st och 27st Mille.
Yamaha XVS1100 ska ha sålt mest, 713st.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morlock skrev:Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sist![]()
Det tror jag inte, det är den särdeles populäraste litershojen och det har den varit trots att andra dykt upp och konkurrerat, men i det stora hela är det mycket få sporthojar som säljs så en eller 2 fler hojar av nåt märke är ju struntsamma.morlock skrev:Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sist![]()
Ironi....Mattiaz skrev:Vafan nya R1an är det väl ingen som vill köpa.... jävla skithoj jämfört med ZX10an![]()
who cares about that... Det är ganska två olika hojar att köra. Man kanske inte vill ligga mellan 10-15000rpm jämt....JB74 skrev:Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
Det tror inte jag heller. Var lite ironisk och försökte få fram det med ->Poacher skrev:Det tror jag inte, det är den särdeles populäraste litershojen och det har den varit trots att andra dykt upp och konkurrerat, men i det stora hela är det mycket få sporthojar som säljs så en eller 2 fler hojar av nåt märke är ju struntsamma.
Jag tror dessutom andelen sporthojar kommer minska ytterligare framöver och på sätt och vis vore det bar om det blev riktigt ute att ha sporthoj för gatåkning så det värsta drägget slutade köra dem.
Men du Amullo, du vet ju redan att det är bimota man ska åka om man vill ha en speciell hoj.. Bara inhandla!!!amullo skrev:So what else is new...![]()
![]()
![]()
*duckar*![]()
![]()
Nejdå.. Jag gissar på R1..
Dock så sa en polare att Ducce´s 999 var en ren dussinhoj i italien.. Tro´t den som vill.. :kocko
Så nu måste man byta till Bimota eller nått för att få vara speciell![]()
![]()
print_screen skrev:Men du Amullo, du vet ju redan att det är bimota man ska åka om man vill ha en speciell hoj.. Bara inhandla!!!![]()
fezt skrev:Ironi....![]()
ok.....Mattiaz skrev:Däremot märks det väldigt va folk helt plöstligt dissar de "gamla" hojarna när en ny modell kommer.... Typ varannat år då. Så om nu nya GSXR1000 -05 vinner en massa tester, så kommer Kawasakin mfl. helt plöstligt beskrivas som "effektsvag" i tester![]()
fezt skrev:ok.....![]()
ja folk é nog lite småkåta på de senaste... men måste säga att från 03 till 04 var det rätt bra effektökning i literhojarna.. 05 går väl gixxern snäppet värre än de andra som vanligt..
*väntar på att de ska nå 200hk strecket*![]()
Ja körde blade-00 innan å jag tyckte det var riktigt saftig skillnad....Men visst räcker 150hk alla ggr..Mattiaz skrev:Ja visst är det ballt, fast åandrasidan undrar jag om jag personligen skulle känna sån jätteskillnad mellan en R104 och en sådan jag hadde förrut (en R1-02)....
På gata spelar det ingen roll med 150 eller 200, men på bana. Jag får ju spö utav asmånga 600Eureka skrev:Är inte intresserad av om det är 150 eller 200 hk i min maskin!
Det är väl utseende och personligheten i hojen man är ute efter ?
Hur många av er kan utnyttja kraten ur en R1-04 inte många tror jag. Inte jag heller!! För mig hade nog en CBR 600 från 87 varit mer än nog... men som jag säger igen.. R1 är klart en av de snyggaste hojarna som finns.. i den prisklassen.. Gxr 1000 ser ju ut som vet inte vad.. stora åbäckiga .. NEJ tack! skulle inte ens ta en om jag fick den.
Det är moppefuckosyndromet som härjar.Mattiaz skrev:Givetvis var det det... därav- efteråt
Däremot märks det väldigt va folk helt plöstligt dissar de "gamla" hojarna när en ny modell kommer.... Typ varannat år då. Så om nu nya GSXR1000 -05 vinner en massa tester, så kommer Kawasakin mfl. helt plöstligt beskrivas som "effektsvag" i tester![]()
Poacher skrev:Det är moppefuckosyndromet som härjar.
Inte sällan är det folk utan nån direkt erfarenhet som gastar med.
Jag har heller inte begripit det stora med 2-3hk mer i nån modell.
Som det står i en engelsk hojtidning jag läste:
1m = skillnaden i avstånd mellan R1 och zx10r (04or) efter 0-270km/t dragrace.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |