Vilken värsting har sålt mest i år???

morlock skrev:
Gixxern då? Tittar man på alla litermaskiner för i år kommer nog rettan hamna sist :rolleyes:
Det tror jag inte, det är den särdeles populäraste litershojen och det har den varit trots att andra dykt upp och konkurrerat, men i det stora hela är det mycket få sporthojar som säljs så en eller 2 fler hojar av nåt märke är ju struntsamma.
Jag tror dessutom andelen sporthojar kommer minska ytterligare framöver och på sätt och vis vore det bar om det blev riktigt ute att ha sporthoj för gatåkning så det värsta drägget slutade köra dem.

JB74 skrev:
Varför köpa R1 eller CBR1000 när det räcker med ZX-6R, det är bara att kika på varvtiderna från masterbike, måste va tungt för många av de "stora" att åka spö av ZX-10's lillebror! He he he!
who cares about that... Det är ganska två olika hojar att köra. Man kanske inte vill ligga mellan 10-15000rpm jämt.... :lol

Poacher skrev:
Det tror jag inte, det är den särdeles populäraste litershojen och det har den varit trots att andra dykt upp och konkurrerat, men i det stora hela är det mycket få sporthojar som säljs så en eller 2 fler hojar av nåt märke är ju struntsamma.
Jag tror dessutom andelen sporthojar kommer minska ytterligare framöver och på sätt och vis vore det bar om det blev riktigt ute att ha sporthoj för gatåkning så det värsta drägget slutade köra dem.
Det tror inte jag heller. Var lite ironisk och försökte få fram det med -> :rolleyes: <-.

Jag tror att rettan kommer även i år vara den populäraste literhojen även om den kommer medd all sannolikhet tappa marknadsandeler gentemot gixxern, framförallt.

amullo skrev:
So what else is new... :tungan :tungan :tungan

*duckar* :lol :hihi

Nejdå.. Jag gissar på R1..
Dock så sa en polare att Ducce´s 999 var en ren dussinhoj i italien.. Tro´t den som vill.. :kocko
Så nu måste man byta till Bimota eller nått för att få vara speciell :död :brinnerup
Men du Amullo, du vet ju redan att det är bimota man ska åka om man vill ha en speciell hoj.. Bara inhandla!!! :banana

sporthoj 1-liters

Vore intressant om ngn visste hur många som registrerats i sverige av 1-liters hojarna

print_screen skrev:
Men du Amullo, du vet ju redan att det är bimota man ska åka om man vill ha en speciell hoj.. Bara inhandla!!! :banana

fezt skrev:

Givetvis var det det... därav :rolleyes: - efteråt :)

Däremot märks det väldigt va folk helt plöstligt dissar de "gamla" hojarna när en ny modell kommer.... Typ varannat år då. Så om nu nya GSXR1000 -05 vinner en massa tester, så kommer Kawasakin mfl. helt plöstligt beskrivas som "effektsvag" i tester :näsblod

Last edited:
Mattiaz skrev:
Däremot märks det väldigt va folk helt plöstligt dissar de "gamla" hojarna när en ny modell kommer.... Typ varannat år då. Så om nu nya GSXR1000 -05 vinner en massa tester, så kommer Kawasakin mfl. helt plöstligt beskrivas som "effektsvag" i tester :näsblod
ok..... :hihi
ja folk é nog lite småkåta på de senaste... men måste säga att från 03 till 04 var det rätt bra effektökning i literhojarna.. 05 går väl gixxern snäppet värre än de andra som vanligt..
*väntar på att de ska nå 200hk strecket* :Bugar

fezt skrev:
ok..... :hihi
ja folk é nog lite småkåta på de senaste... men måste säga att från 03 till 04 var det rätt bra effektökning i literhojarna.. 05 går väl gixxern snäppet värre än de andra som vanligt..
*väntar på att de ska nå 200hk strecket* :Bugar

Ja visst är det ballt, fast åandrasidan undrar jag om jag personligen skulle känna sån jätteskillnad mellan en R104 och en sådan jag hadde förrut (en R1-02)....

Är inte intresserad av om det är 150 eller 200 hk i min maskin!
Det är väl utseende och personligheten i hojen man är ute efter ?
Hur många av er kan utnyttja kraten ur en R1-04 inte många tror jag. Inte jag heller!! För mig hade nog en CBR 600 från 87 varit mer än nog... men som jag säger igen.. R1 är klart en av de snyggaste hojarna som finns.. i den prisklassen.. Gxr 1000 ser ju ut som vet inte vad.. stora åbäckiga .. NEJ tack! skulle inte ens ta en om jag fick den.

Mattiaz skrev:
Ja visst är det ballt, fast åandrasidan undrar jag om jag personligen skulle känna sån jätteskillnad mellan en R104 och en sådan jag hadde förrut (en R1-02)....
Ja körde blade-00 innan å jag tyckte det var riktigt saftig skillnad....Men visst räcker 150hk alla ggr.. :tummenupp

Eureka skrev:
Är inte intresserad av om det är 150 eller 200 hk i min maskin!
Det är väl utseende och personligheten i hojen man är ute efter ?
Hur många av er kan utnyttja kraten ur en R1-04 inte många tror jag. Inte jag heller!! För mig hade nog en CBR 600 från 87 varit mer än nog... men som jag säger igen.. R1 är klart en av de snyggaste hojarna som finns.. i den prisklassen.. Gxr 1000 ser ju ut som vet inte vad.. stora åbäckiga .. NEJ tack! skulle inte ens ta en om jag fick den.
På gata spelar det ingen roll med 150 eller 200, men på bana. Jag får ju spö utav asmånga 600:or men jag kör ändå snabbare på R1-04 än på blade-00 som ja körde tidigare. Visst, en del beror på chassi.. men mkt är effekten oxå..
Så även om jag kanske inte utnyttjar effekten till max, så kör ja ändå snabbare med 172hk vs 152. :)

Mattiaz skrev:
Givetvis var det det... därav :rolleyes: - efteråt :)

Det är moppefuckosyndromet som härjar.
Inte sällan är det folk utan nån direkt erfarenhet som gastar med.
Jag har heller inte begripit det stora med 2-3hk mer i nån modell.
Som det står i en engelsk hojtidning jag läste:
1m = skillnaden i avstånd mellan R1 och zx10r (04or) efter 0-270km/t dragrace.

Poacher skrev:
Det är moppefuckosyndromet som härjar.
Inte sällan är det folk utan nån direkt erfarenhet som gastar med.
Jag har heller inte begripit det stora med 2-3hk mer i nån modell.
Som det står i en engelsk hojtidning jag läste:
1m = skillnaden i avstånd mellan R1 och zx10r (04or) efter 0-270km/t dragrace.

Och då är det antagligen duktiga förare dessutom . . .
Visst, Moppefuckosyndromet kan man klara sig ifrån. Jag kan ju redan förutspå i framtiden när Yamaha uppdaterar sin R1a, och kanske tom slopar ljuddämparna under sadeln (det är ju extra vikt, och det de jagar i varje uppdatering är ju mer effekt och mindre vikt.), är ju att det kommer skrivas i många forum "Geee mig!!", "Vill ha" osv osv... medans den föregående modellen inte är värd skit :näsblod

Men det värsta är ju när det görs tester av mctidningar, där de då påpekar att "denna är effektsvag"....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti