Vilken typ av försäkring på era fighters?

600 spänn. Halvförsäkring/halvår.....

Alltså när man läser era försäkringspremier, hur fan är det möjligt att jag fick 62 400kr hel/hel på en blade -92?
billigaste var trafik hos TH 9400 per år, tycker fan det är dyrt endå. 20 bast bor i tjockhult(stockholm), börjar fan tveka på att köpa en kraschad sporthoj o bygga fighter av pga premierna...

Nåja får väl köpa nån gammal häck från 1985 o modda i vår då...suck...

Last edited:
2600:- Hel/hel.
160 hk, årsmodell 1983 :tomten

madmagnus skrev:
satan det var dyrt.... verkar svettigt att äga en Retta :va

Nope, inte om man har en 98 el. 99. Jag betalar 5900,- hel/hel på mej själv (34) i Malmö!!! Tryggan

Skulle jag däremot ha en 00:a skulle den kosta 29600,- :kocko

Superbee skrev:
Alltså när man läser era försäkringspremier, hur fan är det möjligt att jag fick 62 400kr hel/hel på en blade -92?
billigaste var trafik hos TH 9400 per år, tycker fan det är dyrt endå.

Nåja får väl köpa nån gammal häck från 1985 o modda i vår då...suck...

Kolla på en gammal Bandit1200 istället. På min Bandit1200 -98 fick jag en halverad försäkringspremie vs en Blade -92.

Oftast är det ingen ide att helförsäkra en hoj i våran ålder, det räcker att du inte totalkvaddar hojen mer än 1 gång per säsong så har du tjänat in pengarna...

Länsförsäkringar skulle ha 64 000 hel/hel året för en CBR 600 -93.......nej tack....jag ringer nog nån annan

ps. jag gav 30 000 för hojen ds.

madmagnus skrev:
889381 satan det var dyrt.... verkar svettigt att äga en Retta :va

Jag äger en Hornet 900 och är 22 år.. förra sommarn betalade jag 1430/månad Trafik..

Nu i sommar blir det antingen Hondas Helförsäkring som kostar ca 10000/helår, Helförsäkring.
Eller nån annan försäkring som betalas /månad.. så billig som möjligt.. såklart..
Ni får gärna tipsa om billiga bolag..

varför har dom flesta Halvförsäkring?

Horn1 900 skrev:
2076953 Jag äger en Hornet 900 och är 22 år.. förra sommarn betalade jag 1430/månad Trafik..

Nu i sommar blir det antingen Hondas Helförsäkring som kostar ca 10000/helår, Helförsäkring.
Eller nån annan försäkring som betalas /månad.. så billig som möjligt.. såklart..
Ni får gärna tipsa om billiga bolag..

varför har dom flesta Halvförsäkring?

För att det är för dyrt att helförsäkra?

När du jämför Hondas märkesförsäkring via IF ska du tänka på att du inte kan ställa av hojen med den försäkringen, dvs den kostar dig 10000:-/år även om du bara kör 6 månader. Om du istället tar en försäkring där du har hojen påställd 6 månader och avställd 6 månader kan du ta en försäkring med en årspremie på 18000:- utan att egentligen få en dyrare kostnad per år.

Detta eftersom:

18000/12 = 1500:-/månad när hojen är påställd.
1500*6= 9000:- för de 6 månader du kör påställt.

Garageförsäkring för typ 180:-/månad de andra 6 månaderna ger 180*6=1080:-.

Summa: du får alltså en total faktisk kostnad per år på 10080:- trots att årspremien på försäkringen är 18000:-.

Jag tror det är många som med de "nya" försäkringarna där du inte får rabatterad premie vid avställning av hojen stirrar sig blinda på "låga" årspremier när de egentligen inte blir så låga när man jämför med en vanlig försäkring.

//Eric

Så sant så sant!

Klart jag har tänkt på det.. altså helårs för ca 10000 eller typ halvårs för högre månadspremie...

För nog tänker If på det.. att det ska låta billigare..

Har inte kollat upp nå val av bolag än.. men det blir så småning om.. återkommer nog då med prisuppgifter då..

Åker runt på en R1a -98 och kostar mej strax över 3800 spänn helår/helförsäkring hos LF.
Jag är 30+ och bor i Gävle.
De e fan inte dyrt.

fan va dyra hojar ni har grabbar :pannkyss

Avser SUZUKI gsxf
Försäkringstagare 870901.. jag är alltså 18år.
Årspremie 1 376 kr
Betalningssätt Avi, per helår
Helförsäkring

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...