svensken
GSX 1230 & XLV 600 ÄGARE
Jag har en liten fundering över hur jag ska göra!
Har nu borrat cylinder till 1197cc med komp omkring 12-13, steg1 portat toppen, r-vippor, hårdare fjädrar och modify-kammar. till detta har jag just nu 4-1-system(v&h megaphone), KN-enkelfilter och dynojetkit(kanske någon kan ge en liten vink om vilket storlek på bestyckningen jag bör använda?).
Funderingen gäller MÅSTE jag använda, tex Mikuni RS flatslide eller är det bara att föredra?
Mina orginalare är av typ cv36
r och jag är inte ute efter att ha en "supergathoj", utan jag vill kunna använda hojen till vardags, köra touring och leka lite ibland.
Behovet av "supersnabb" gasrespons är inte heller något superviktigt!
Jag söker nu seriösa svar och inte en massa "förståsigpåare" som tycker att detta verkar löjligt eller något i den stilen!
Så frågan består av FUNKAR det att använda orginalförgasarna.....,tillsvidare?
Tacksam för svar i en liten förgasarutredning!
Har nu borrat cylinder till 1197cc med komp omkring 12-13, steg1 portat toppen, r-vippor, hårdare fjädrar och modify-kammar. till detta har jag just nu 4-1-system(v&h megaphone), KN-enkelfilter och dynojetkit(kanske någon kan ge en liten vink om vilket storlek på bestyckningen jag bör använda?).
Funderingen gäller MÅSTE jag använda, tex Mikuni RS flatslide eller är det bara att föredra?
Mina orginalare är av typ cv36
Behovet av "supersnabb" gasrespons är inte heller något superviktigt!
Jag söker nu seriösa svar och inte en massa "förståsigpåare" som tycker att detta verkar löjligt eller något i den stilen!
Så frågan består av FUNKAR det att använda orginalförgasarna.....,tillsvidare?
Tacksam för svar i en liten förgasarutredning!

godis till nästa säsong.
, var hittar jag "Katana/GSX1100-tråden" ?

då, så länge.......