Holset
K3 Turbo
Jag har Mc-xpress kittad gsxr1000 -03 med S1BG-L och nu måste jag har mera hk. Önskas att ha cirka 300hk med max 0.8bar.Vilken turbo ska jag ha?
TD04-19t eller TD05-20g eller vad?
TD04-19t eller TD05-20g eller vad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Borde inte marklund va den som kan svara på det bäst,då det ändå gäller ett av hans framtagna kit?Holset skrev:2564006Jag har Mc-xpress kittad gsxr1000 -03 med S1BG-L och nu måste jag har mera hk. Önskas att ha cirka 300hk med max 0.8bar.Vilken turbo ska jag ha?
TD04-19t eller TD05-20g eller vad?
andersbrink skrev:2564391Lite väl mycket mellanvrid i K24'an, iofs god för 350 hk och .
andersson turbo skrev:2564777Neee nu har ni allt blandat ihop begreppen
K24 volvo spec har ca 30 % större avgasturbin än 16- 19 T aggregaten
Kompressorn är dessutom större än 19T så K24 blir betydligt snällare i mellan registret än mitsubishin , dessutom väldigt varv villig i karaktären
Sen att dom har sämre lagerhus och är känsliga på oljereturen är ju en annan sak
andersson turbo skrev:2564777K24 volvo spec har ca 30 % större avgasturbin än 16- 19 T aggregaten
Kompressorn är dessutom större än 19T så K24 blir betydligt snällare i mellan registret än mitsubishin , dessutom väldigt varv villig i karaktären
andersbrink skrev:2564845Jag skulle även vilja se den med ett ännu större avgashus då den tappar rätt rejält efter 9k men låg och mellanregister kommer väldigt linjärt och förutsägbart. Så du menar att K24'an är snällare än 19T även på låg och mellan?
andersson turbo skrev:2564936Japp, sugmotorkaraktär
På Busan varvar den rakt in i regulatorn tveklöst
Mitsusnurran ger mellanregister peakar som gör det meningslöst att hålla ut på varvet ( bara peta i nästa växel)
Tappar du efter 9000 med k24an så är det nått annat galet
andersson turbo skrev:2564936Tappar du efter 9000 med k24an så är det nått annat galet
andersson turbo skrev:2564777Sen att dom har sämre lagerhus och är känsliga på oljereturen är ju en annan sak
Nu är hoj färdigt. Det är med Mitsubishi TD04-16T. MC-Xpress monterade och dynotestade det. med 0,7bar 262hk och 0,9bar 295hk/ 234nm från hjul.
Nu går det kanon bra.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |