Vilken storlek tror ni jag ska ha på skinnställ?

Flerko skrev:
2465579 Tja!

jag är i tagen att köpa skinnställ och behöver lite hjälp.
Jag är 170 lång och väger 70 kg. Styrketränar lite så det är därför jag väger så mkt. Är med andra ord lite bred om bröstet men har ganska korta ben.
Har någon nått förslag på strl?

stl. 48
:tummenupp

*tvåårsbump*

Kör allvädersställ idag men sugen på att komplettera med ett ställ; vad tror ni att man ska ha för storlek till 175 / 68 ?

Tja!

jag är i tagen att köpa skinnställ och behöver lite hjälp.
Jag är 170 lång och väger 70 kg. Styrketränar lite så det är därför jag väger så mkt. Är med andra ord lite bred om bröstet men har ganska korta ben.
Har någon nått förslag på strl?

Kanske räcker med en jacka och ett par stövlar för dig då. :tungan

själv är man 177 lång och 62 pannor kör med alpinestar tvådelat storlek 48.

Har inte hittat nått skinnställ som passar på mig heller. Är 196cm och väger runt 78kg, nån som vet nått passande?

Har inte hittat nått skinnställ som passar på mig heller. Är 196cm och väger runt 78kg, nån som vet nått passande?

Jag tror inte du kommer hitta nåt. Du är för lång och smal. Köp ett måttsytt. Finns ett svenskt märke som jag inte kommer på namnet på nu tyvärr som man kan beställa från.

Själv har jag spyke stl 52. är 187cm och ca 84 kg, det är i tajtaste och kortaste laget.

Jo PSI har jag hört talas om förut så det får nog bli att beställa av dom sen. Det kommer nog kosta endel men det är det ju värt.

Har ett Arlen Ness Black Star, delat, storlek 48. Väger 70 kg är 183cm lång:tummenupp
Sitter tight men är perfekt! Behöver lite kraftigare överarmar för att fylla ute det helt dock:gnissla :D

Kanske kan hjälpa någon:tummenupp

Bifogat

• 4492.jpg
    4492.jpg
    34.8 KB · Visningar: 143
Är 1,76 cm och väger ca 67 kg. Slog häromdagen till på ett sånt här helställ i storlek 50 och tycker att det sitter perfekt! Ett 48 hade jag inte kunnat ta mig ur på egen hand.

thumb_327.jpg

Det är så det ska vara i början.

Helt med! Men ett 48 är åt helvete för tight; jag får nästan vrida en axeln ur led för att kunna kränga av mig 50-stället och får nästan panik varenda gång! :) Kanske ångrar mig sen när det tänjts ut lite men tror att det blev rätt faktiskt.

Provade mitt Sepang storlek 46 skinnställ igår. Gick inte...!
Har gått upp 6 kg sen 2008 mars. Nuvarande vikt e runt 77kg 170 kort. Antingen kämpar man som en gris och gå ner kilona till april/juni eller köpa nytt :/

Helt med! Men ett 48 är åt helvete för tight; jag får nästan vrida en axeln ur led för att kunna kränga av mig 50-stället och får nästan panik varenda gång! :) Kanske ångrar mig sen när det tänjts ut lite men tror att det blev rätt faktiskt.

Lite brottning får man räkna med :krama polaren behövde 2 pers för o hjälpa honom på och av med stället när han köpte det och nu sitter det helt perfekt :tummenupp

hur fan kommer folk som är 186 o väger 100kr in i ett 56 ställ?
Testade ett 58 och den slog i pungen o kom inte över axlarna.

jag väger 70 och är 173 lång , vilken storlek tror ni passar mig bäst
48 / 50 ?

48! :fakta

Lite brottning får man räkna med :krama polaren behövde 2 pers för o hjälpa honom på och av med stället när han köpte det och nu sitter det helt perfekt :tummenupp

Haha... sweet! :tummenupp Jag anade ju att det skulle tänja sig lite och det har det gjort... nu är det typ PRECIS så att jag kan kränga av mig skiten på egen hand utan att dra en axel eller två ur led.. känns helt ok! Inte jordens undergång med några veck även om jag hört resonemangen kring hur dåligt det är.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti