Vilken storlek har ni?

185cm, 93-99kg Stl 54

Mitt Spidi sitter som ett korvaskinn, mitt Commander sitter som ett ålaskinn, Dainese Goretex sitter OK. Alla i samma storlek.

pilsner

174/70 - 46-48 beroende på ställ

Jag då min stackare? 191/72, vad ska jag ha för storlek? Rådet jag fick hos en handlare här i Gävle var; Du, du måste nog få ett antingen omgjort eller ett som är uppsytt åt dig. Billigt? :huvet

174/70 har ett 2-delat Dainese stlk 48 som har den varsta hangroven jag nansin sett...inte snyggt precis, men det ar bekvamy iaf, haha. Byte nagon m stort arsle? :)

trummiz skrev:
Jag då min stackare? 191/72, vad ska jag ha för storlek? Rådet jag fick hos en handlare här i Gävle var; Du, du måste nog få ett antingen omgjort eller ett som är uppsytt åt dig. Billigt? :huvet
Brukar kosta typ 50% mer än ett standard. Billigt, nej. Överkomligt, kanske...

trummiz skrev:

testa 50, längden funkar bra för mig och jag är 1.92
väger visserligen 90 men är inte direkt tjock om man säger så :)
så det borde funka på dig också

chili skrev:
Själv är man värsta meddelsvensson: 183/75 = 50

Jag är mer eller mindre exakt lika lång, men väger 2-3 kg mindre än du och jag har storlek 50 jag me. :)

Faizty skrev:
testa 50, längden funkar bra för mig och jag är 1.92
väger visserligen 90 men är inte direkt tjock om man säger så :)
så det borde funka på dig också

Jag har ett halvarssons av nån okänd modell i storlek 50, sitter som gjutet på kroppen, men är så in i helvette kort! Och det spänner över ena axeln så att jag domnar bort efter en stund. dax at byta kanske?

174/82=52 både helställ(IXS) och delat(Dainese), lite långt för benen men blir för tight över axlarna(och arslet) :gnissla annars....

175cm/60kg = 48 är tajt och perfekt. Jobbigt att komma in, speciellt armarna, men när man kommit in sitter det perfekt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti