Vilken storlek har ni?

185cm, 93-99kg Stl 54

Mitt Spidi sitter som ett korvaskinn, mitt Commander sitter som ett ålaskinn, Dainese Goretex sitter OK. Alla i samma storlek.

pilsner

174/70 - 46-48 beroende på ställ

Jag då min stackare? 191/72, vad ska jag ha för storlek? Rådet jag fick hos en handlare här i Gävle var; Du, du måste nog få ett antingen omgjort eller ett som är uppsytt åt dig. Billigt? :huvet

174/70 har ett 2-delat Dainese stlk 48 som har den varsta hangroven jag nansin sett...inte snyggt precis, men det ar bekvamy iaf, haha. Byte nagon m stort arsle? :)

trummiz skrev:
Jag då min stackare? 191/72, vad ska jag ha för storlek? Rådet jag fick hos en handlare här i Gävle var; Du, du måste nog få ett antingen omgjort eller ett som är uppsytt åt dig. Billigt? :huvet
Brukar kosta typ 50% mer än ett standard. Billigt, nej. Överkomligt, kanske...

trummiz skrev:

testa 50, längden funkar bra för mig och jag är 1.92
väger visserligen 90 men är inte direkt tjock om man säger så :)
så det borde funka på dig också

chili skrev:
Själv är man värsta meddelsvensson: 183/75 = 50

Jag är mer eller mindre exakt lika lång, men väger 2-3 kg mindre än du och jag har storlek 50 jag me. :)

Faizty skrev:
testa 50, längden funkar bra för mig och jag är 1.92
väger visserligen 90 men är inte direkt tjock om man säger så :)
så det borde funka på dig också

Jag har ett halvarssons av nån okänd modell i storlek 50, sitter som gjutet på kroppen, men är så in i helvette kort! Och det spänner över ena axeln så att jag domnar bort efter en stund. dax at byta kanske?

174/82=52 både helställ(IXS) och delat(Dainese), lite långt för benen men blir för tight över axlarna(och arslet) :gnissla annars....

175cm/60kg = 48 är tajt och perfekt. Jobbigt att komma in, speciellt armarna, men när man kommit in sitter det perfekt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT