Yadis skrev:Firebladen ser onekligen underbar ut. Vad ska man tänka på vid köp? Verkar finnas i 900, 929 och 1000...?
Vad får man för 60 000(årsmodell, antal mil, etc)?
929 var åren 00-01 sen kom 954 men en sån är tveksamt om du får för 60k, det beror på hur desperat säljaren är
Du borde få en fin 929 som har gått runt 2000 mil för 55k.
Men det är inte så otroligt stor skillnad på 929:an och 954:an. Det är betydligt större skillnad mellan den äldre 900:an som fanns före -00 och 929:an.
929:an är fortfarande en modern cykel med relativt bekväm körställning (funkar bra på långturer) och förmodligen den driftsäkraste stora sporthojen. Väldigt sällan det dyker upp nåt fel på en 929-954 som inte är ägarrelaterat.
Men annars är gixxern en kanon hoj! Var i valet å kvalet att byta till en -05 i våras.. Men jag hejdade mig! Kan ju inte byta hoj varje år..
. Jag blev själv rätt förvånad när TWO gav den mer poäng än exempelvis ZRX1200R, V-rodden, R1200GS, Z750, och hör-å-häpnad; Speed Tripplen (vad trodde de med den röven
)