Vilken sporthoj?

Yadis skrev:
Firebladen ser onekligen underbar ut. Vad ska man tänka på vid köp? Verkar finnas i 900, 929 och 1000...?
Vad får man för 60 000(årsmodell, antal mil, etc)?

929 var åren 00-01 sen kom 954 men en sån är tveksamt om du får för 60k, det beror på hur desperat säljaren är :) Jag har sett 954:or för 65k och det går säkert att pruta, så vem vet.

Du borde få en fin 929 som har gått runt 2000 mil för 55k.

Men det är inte så otroligt stor skillnad på 929:an och 954:an. Det är betydligt större skillnad mellan den äldre 900:an som fanns före -00 och 929:an.

929:an är fortfarande en modern cykel med relativt bekväm körställning (funkar bra på långturer) och förmodligen den driftsäkraste stora sporthojen. Väldigt sällan det dyker upp nåt fel på en 929-954 som inte är ägarrelaterat.
 
Yadis skrev:
Firebladen ser onekligen underbar ut. Vad ska man tänka på vid köp? Verkar finnas i 900, 929 och 1000...?
Vad får man för 60 000(årsmodell, antal mil, etc)?

Jag skulle nog kolla försäkringen först innan jag bestämde mig. Men det är ju jag det.....
 
robman skrev:
:) De kan hända att den är bekväm föratt vara i sporthojs facket?? Men den kommer ändå aldrig vara skön att åka på där bak!! När man sitter bak på en sporthoj är de nästan samma sittställning som man har på skithuset! Fast du har knäna närmare hakan på hojjen.. :D Så då kan du prova att sitta på skithuset i en ½timme så får du se vad som händer med dina ben? Då börjar sockerdrickan rinna till! :rofl Men annars är gixxern en kanon hoj! Var i valet å kvalet att byta till en -05 i våras.. Men jag hejdade mig! Kan ju inte byta hoj varje år.. :(

har åkt en hel del på farsans 954 och morsans SV, så jag är fullt medveten hur obekväma sporthojar är :tungan. Jag blev själv rätt förvånad när TWO gav den mer poäng än exempelvis ZRX1200R, V-rodden, R1200GS, Z750, och hör-å-häpnad; Speed Tripplen (vad trodde de med den röven :yoparty)

Edit Kanske borde tillägga att testet *International King of Bikes* handlade om att den bästa hojen från diverse kategorier fick göra om i ett antal del-tävlingar såsom *On the road, *Pillion, *On the Track, *In the City o.s.v. För övrigt vann Gixxern titeln.
 
Last edited:
robman skrev:
:) De kan hända att den är bekväm föratt vara i sporthojs facket?? Men den kommer ändå aldrig vara skön att åka på där bak!! När man sitter bak på en sporthoj är de nästan samma sittställning som man har på skithuset! Fast du har knäna närmare hakan på hojjen.. :D Så då kan du prova att sitta på skithuset i en ½timme så får du se vad som händer med dina ben? Då börjar sockerdrickan rinna till! :rofl

Ärligt talat så tror jag att man sitter riktigt bra på skithuset en bra stund, förutsatt att man fäller ner toalocket :hihi
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top