Hej allihopa !.
Till vinter/vår är det planerat att jag ska köpa mn första hoj, en motard.
Nu håller jag på att räkna lite på vad skyddsutsrustning kan kosta och vilken man ska ha.
Jag skulle uppskatta lite feedback från er, då jag gärna vill vara så skyddad som möjligt men ändå känna att jag kan röra på mig.
Jag hade mest tänkt att åka gata, men det är mycket möjligt att jag även testar på att åka lite bana..
1 Vad för hjälm ska man köra med ? är crosshjälm ett alternativ?
2 Säkerhetsjacka dvs sånt med ryggskydd axelskydd mmm , och nån goretexjacka, funkar det bra? , eller ska man promt använda skinnställ.
3 Om man nu ska använda skinnställ. ska man använda helställ eller kan man köra med jacka + byxor,
4 vad för typ av hanskar ska man använda ?
5 Hur bra är goretex kläderna jämfört med skinnställ ?
6 Kan man använda Crossstövlar eller är dom för otympliga ?
7 nån annan viktig utrusning jag glömt ?
Sen skulle jag uppskatta om ni motardister hade ork att berätta vad ni använder för skyddsutrustning när ni kör på gata.
Mvh apbot
Till vinter/vår är det planerat att jag ska köpa mn första hoj, en motard.
Nu håller jag på att räkna lite på vad skyddsutsrustning kan kosta och vilken man ska ha.
Jag skulle uppskatta lite feedback från er, då jag gärna vill vara så skyddad som möjligt men ändå känna att jag kan röra på mig.
Jag hade mest tänkt att åka gata, men det är mycket möjligt att jag även testar på att åka lite bana..
1 Vad för hjälm ska man köra med ? är crosshjälm ett alternativ?
2 Säkerhetsjacka dvs sånt med ryggskydd axelskydd mmm , och nån goretexjacka, funkar det bra? , eller ska man promt använda skinnställ.
3 Om man nu ska använda skinnställ. ska man använda helställ eller kan man köra med jacka + byxor,
4 vad för typ av hanskar ska man använda ?
5 Hur bra är goretex kläderna jämfört med skinnställ ?
6 Kan man använda Crossstövlar eller är dom för otympliga ?
7 nån annan viktig utrusning jag glömt ?
Sen skulle jag uppskatta om ni motardister hade ork att berätta vad ni använder för skyddsutrustning när ni kör på gata.
Mvh apbot