Vilken shock! En MC mitt i vintern!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Vilken chock! En MC mitt i vintern!

Kom hem igår vid 21-snåret efter en skitdag på jobbet.
Slår mig ner i soffan och slår på TV'n. Först hör jag det bekanta ljudet av en budhoj. "Vilka jäkla dårar det där är som kör hoj året om" tänker jag. Minuten senare händer det. Jag hör det bekanta varvandet av en rad-4:a.

"HELVETE! De stjäl min hoj!!!!" är det första jag hinner tänka och kastar mig till fönstret för att titta ut mot garaget. Men nej då, det är ingen som försöker stjäla min bäbis. Istället är det Jim & Kikki (GSX1100FRAD & Lill_Skutt) som tyckte att vägen var torr och det var så pass varmt att man borde köra hoj.

DÅRAR!!!! Det var länge sedan jag blev så glad över något. Bara doften av hoj värmde i kroppen. Att höra hojen yla gjorde ju inte saken värre.

Lite bilder på sällskapet bifogas.

All hail to them who drive in February! :yoparty

Bifogat

• Besök1.jpg
    Besök1.jpg
    71.4 KB · Visningar: 597
  • Besök2.jpg
    Besök2.jpg
    96.1 KB · Visningar: 475
  • Besök3.jpg
    Besök3.jpg
    74.5 KB · Visningar: 296
  • Besök4.jpg
    Besök4.jpg
    80.2 KB · Visningar: 280
  • Besök5.jpg
    Besök5.jpg
    76.4 KB · Visningar: 361
  • Besök6.jpg
    Besök6.jpg
    82.8 KB · Visningar: 373
Last edited:
Förra veckan när det var snö och kallt som i Sibirien hörde jag det välbekanta ljudet av en twin. Trodde knappt mina ögon när det kom en TLR runt hörnet.

Goines skrev:
Nu jävlar! Nu åker jag och hämtar 'bebisen'!!

Kan dom, kan jag.

Warning: massa rackarns grus överallt kan ställa till det. Var försiktiga!

Inspirerad av dessa bilder så åker jag ut på premiärturen idag kl 13.00, några plusgrader och halvtorrt ute idag får väl duga :banana

Nu e ni taskiga! Tänk på oss studenter som inte har råd med helårsförsäkring. Jag hade lätt åkt ut en sväng om jag haft råd, men icke!
Har ju för fan inte ens fått höra vrålet från min hoj eftersom batteriet e dött :huvet

Vaa. Är jim ute och åker hoj. Han har ju andra saker att pilla med, sånna saker som får oss andra att kunna åka hoj.

När allvarligt, grymt körkåt blev man när solen sken, termometern sträckte ut sig mer än vad den brukar. Man kännde verkligen hur det lucktade vår ute. Synd att jag inte har en körklar sådan för då hade jag provat en liten tur.

*puh* Den där killen känner jag igen..
Skönt att se att han bytt hoj..
När han var i byn senast läckte hans förra hoj en del olja..
(Farsan sanerar fortfarande) :rolleyes:

Skönt att se att det finns folk som trottsar väderguden!!! :tummenupp

//Lännström

Trevligt! Det är ljust en timma till här.. kanske ska slita ut hojen oxå.. hmm..

Verkligen najs me såna bilder! Betyder att det finns hopp om varmare väder... även fast det ska bli kallt igen kommande vecka.. grr

Respekt :yoparty

Jag är bra sugen jag med, ge mig lite sol, minst 5 plusgrader så skall jag kanske ta mig en liten tur! Man blir sjukligt sugen på att åka.

Gäller se upp för gruset bara, det är duktigt med sand & grus på vägarna. Snart så, snart...

(skulle förvisso bli kallare och kanske lite snö till lördagen sist på nyheterna)

Snopp! Det enda ljud som gumman fick ur sig var 'Njönjönjö..' sen tog batteriet slut. Inget åkande idag inte. :(

7 mil på grusiga blöta småvägar blev det, att det är torrt på dom stora raka vägarna innebar inte att det va det på dom små fina krokvägarna, men kul va det iaf, en mäktig känsla alltid på våren är att man tycker att hojen går som satan, men efter ett par dagar så har man vant sig och vill ha mer pulver.

Blött, skitigt & lycklig huttrar man med kaffekoppen i handen, får nog hälla i lite spolarvätska & göra kaffekask för att tina upp igen :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT