Långa farbron
Yster tokfrans
Att äldre R1 drar olja beror nog mer på slitna kolvringar än själva oljan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska glaset vara fullt eller halva?
Halvvägs tror jag.
Vad är en fin olja då? Snygg förpackning? Högt literpris? Läs på lite om vilka klassningar tillverkarna kräver, och vad oljorna verkligen har. Ämnet har diskuterats till förbannelse, och hittills har inget ras pga lågt literpris bevisatsSluta häll i SKIT oljor i era sport hojar för fan, det är avancerade motorer...
Kör Motul el andra fina oljor.
Hämbränt? el ren Rysk Vodka ???
Sluta häll i SKIT oljor i era sport hojar för fan, det är avancerade motorer...
.....Sen kan du läsa dom här två trådarna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67250
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67251
Sluta häll i SKIT oljor i era sport hojar för fan, det är avancerade motorer...
Det sägs att Castrol's olja kan få kopplingen att bete sig konstigt. Min R1 -08 funkar dock bra med Castrols RS4.
yamaha center sa detta till mej då min drog massvis med olja, vad vet jag, jag köpte bästa dyraste helsyntet, dom borde jhu veta , eller?
Det KAN ju vara så att en 10 år gammal retta inte har originialkoppling längre, och förrförrförrförrförra ägarn stoppade i en koppling som bara tålde GPS, medans original inte gör det, eller om det nu är tvärs omFör övrigt så är det lite komiskt att några i tråden säger att det slirar på GPS, medans andra säger att när dom bytt till GPS slutar det sliraingen logik i det. Dessutom är det många som har kompisar som haft problem med den och den oljan osv osv. Frågan är ju hur skicket är på lameller, fjädrar och stålskivor om kopplingen slirar? Jaja det vanligaste man hört är iaf att man får problem på gamla R1
r om man tankar i GPS:en, så det kan man ju iaf. undvika..
Kolla klassningarna och viskositeten, stämmer dom så är det bara att hälla i den.Och hur lyder svaret om motoex oljan? En sämre olja eller ?
Och hur lyder svaret om motoex oljan? En sämre olja eller ?
För övrigt så är det lite komiskt att några i tråden säger att det slirar på GPS, medans andra säger att när dom bytt till GPS slutar det sliraingen logik i det. Dessutom är det många som har kompisar som haft problem med den och den oljan osv osv. Frågan är ju hur skicket är på lameller, fjädrar och stålskivor om kopplingen slirar? Jaja det vanligaste man hört är iaf att man får problem på gamla R1
r om man tankar i GPS:en, så det kan man ju iaf. undvika..
Bara mina tankar..
Nu är vi på sporthoj, och där är det aldrig kopplingens fel att kopplingen slirar utan alltid oljans!
Fyll motorn med ventilslippasta om så krävs.![]()
Det KAN ju vara så att en 10 år gammal retta inte har originialkoppling längre, och förrförrförrförrförra ägarn stoppade i en koppling som bara tålde GPS, medans original inte gör det, eller om det nu är tvärs om![]()
Nu är vi på sporthoj, och där är det aldrig kopplingens fel att kopplingen slirar utan alltid oljans!
Fyll motorn med ventilslippasta om så krävs.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |