Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Allt utom Biltemas!Honke skrev:det är så att jag ska byta olja i mc min! vad är det för olja man ska ha! man kan ju inte ha nån skit olja menar jag! för då håler motorn inte så bra!
Vad rekommenderas i instruktionsboken då? Står det inget på oljepåfyllningslocket?Honke skrev:det är så att jag ska byta olja i mc min! vad är det för olja man ska ha! man kan ju inte ha nån skit olja menar jag! för då håler motorn inte så bra!
CaféRacer skrev:en 10-40 W helsyntet olja är nog vad som rekomenderas! Kostar ca. 160 kr/liter och uppåt och du behöver nog straxt över 3 liter i motorn.
Men inte så kinkigt på en 11 år gammal hoj skulle jag tro...
Esquire skrev:Vad rekommenderas i instruktionsboken då? Står det inget på oljepåfyllningslocket?
Folkezx9r skrev:160:- / liter ?????...Då är man nog ganska priviligierad... Köper Q8 SBK Racing , helsyntet 15-50W , för 1145:- / 20 Liter. Det är ett literpris på 57,25 :-
![]()
Har inga speciella rabatter , utan rådet är : Köp större volymer o få ner priserna !! Olja går ju ändå åt o den blir inte för gammal..... O köp den inte på Q8 !!! De tar svinpriser !!!
UltraMarine skrev:Enligt Haynes ska det vara:
API grade SE eller SF (minimum)
10W40 (vid temperatur över +5grader Celsius...
SBK racing från okq8 funkar i min fzr iallafall.
Inzane skrev:Så rekomenderar jag inte helsyntet.
Pga. gammal cykel, och antagligen att du ej vet vad för olja den körts på innan.
Helsyntet används i regel bara när det körts på det sen nytt, och vid hårda frestande förhållanden.
andersbrink skrev:Även du Min Käre Brutus behöver lite inspiration.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67250
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67251
Dr.Bike skrev:Ja orka gärna det Inzane... för det du påstår är tyvärr FEL.
Det finns ingen anledning att undvika helsynteter.
Iaf inte av orsaker som du anger.
Skulle möjligen vara priset då.
Vill man ha bästa skydd, köper man en helsyntet, helt OAVSETT vad för olja som varit i innan.
Det finns INGEN koppling till tidigare olja i motorn. Detta är en urban MYT.
Vänligen
Om du inte redan har sett stickyn: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=72782 (men du får själv leta om du kan hitta din hoj).Honke skrev:har ingen sån bok! fick inte med nåt sånt då jag köpte den! men det skulle vara behövligt att ha en sån![]()
begge skrev:
Buspojke skrev:Varing, Q8 använder crackade mineraloljor som så många andra tillverkare. Det finns (mig veterligen) bara 3 tillverkare som gör "riktig" olja, dvs. använder omodifierade molekylkedjor i sina oljor. Motul, Silkolene och Red Line Racing Oils.
Satsa på Motul 5100 till din hoj, 125:-/liter eller 475:-/4 liter till din hoj. Har kör min egen 600 7200 mil utan problem med kammar eller ventiljusteringar.
Bra olja vinner i längden!![]()
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |