Vilken Olja R1 -06

NOMAD skrev:
2289896 Hmm så nu har vi kommit fram att halvsyntet är bra men hel är bättre.Vilken av de helsyntetoljor ska jag köra med.Motul eller Castrol?

castrol gts/gtx e inte bra för din hoj iaf

själv använder jag shell advanced & den funkar skitbra (samma som yamaha center säljer)

wonderwizard skrev:
2290313 castrol gts/gtx e inte bra för din hoj iaf

själv använder jag shell advanced & den funkar skitbra (samma som yamaha center säljer)
Nu frågade han väl efter bla castrols helsyntet vilket heter R4
Deras halvsyntet heter gps de har även fler betäckningar men inte passande den hojen.
Yamaha och återförsäljare i våran stad rekommenderar Castrols oljor till service.
Har själv provat många oljor tidigare, men Yamaha trivs bra med Castrol :)
Säger nu inte att du har fel eller att andra oljor är sämre bara att Castrols funkar bra för mig :)

Fick med mig av nyfikenhet ett Honda blad från en mc försäljare
Rekommendationsbok 2006 Välj rätt smörjmedel för din nya HONDA

givetvis är detta markandsföring från castrol för den är bara fylld av smörjmedel från Castrol med motorolja,kdejespray,gaffelolja med mera.

Men!!..en del här har ju sagt att man aldrig skulle köra en effektstark hoj med halvsyntet..jag har frågat..vad grundar man det på??
kikar i bladet och till honda 1000RR sår det..Castrol GPS..för hård körning som jag själv säger är bana där livet börjar vid rödmarkeringen..det är hårt för mig...inte rödmarkering en gång lite då och då på gata...Då rekommenderar man Castrol R4 superbike
Så varför kan man inte köra på halvsyntet nu då när Honda och castrol själva säger det?!?!?..rasar motorerna..muuuuhaaa:D
Detta ska bli intressant:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...