NOMAD
Medlem
Tjena,vilken olja ska jag ha i min hoj,kör inte på bana.Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

ozto skrev:2286560står väl i boken! skulle tro att vilken helsyntet mc olja som helst går bra...
Mr Helmut skrev:2286883varför inte![]()
wonderwizard skrev:2286959för att R1:an har en förmåga av att slira på kopplingen vid användning av helsyntet, min 99:a + 01:a har gjort det iaf.
vet dock inte hur det är med nyare R1:an
wonderwizard skrev:2286959för att R1:an har en förmåga av att slira på kopplingen vid användning av helsyntet, min 99:a + 01:a har gjort det iaf.
vet dock inte hur det är med nyare R1:an
Cloud skrev:2288294Jag har alltid kört med Castrol R4 på min 00a och jag har aldrig haft probbs med kopplings slir med helsyntetolja

FZ1 skrev:2288327Yamaha rekomenderar Shell Advance Ultra 10W-40.
Att tillverkaren förespråkar ett visst fabrikat har nog mest med något sammarbetsavtal att göra. Advance ultra är nog inte speciellt annorlunda än t.ex Q8 SBK racing eller Statoil Racingway eller någon annan kvalitetsolja, men observera att man rekomenderar en helsyntet!
ozto skrev:2288339ja visst är det så och självklart ska man ha helsyntet i en sporthoj med över 170hk. Visst fiskör du under 7000varv och byter olja tre gånger så ofta som det står i boken(vissa gör ju det) så visst håller den med vilken olja du än använder.
Men vill man ha maximal livslängd och säkerhet att prylara ska hålla så varför chansa, självklart kör man då med den bästa oljan. Och det är helsyntet!!
moppekalle skrev:2288348Nyfiken som man är och jobbar inom motorbranchen.Vad grundar du på att det är en självklarhet med helsyntet?
Hmmm..känner på mig att denna tråd kan bli låååååång![]()

moppekalle skrev:2288348Nyfiken som man är och jobbar inom motorbranchen.Vad grundar du på att det är en självklarhet med helsyntet?
Hmmm..känner på mig att denna tråd kan bli låååååång![]()
ozto skrev:2288386för att helsyntet är bättre än halv och mineral...
Förstår inte hur någon kan vilja använda något annat än det i något med så höga varvtal och effekt som det är i en r1
Mr Helmut skrev:2288373
Låt dom tro vad dom vill, är ju ändå ingen som vet![]()
ozto skrev:2288386för att helsyntet är bättre än halv och mineral...
Förstår inte hur någon kan vilja använda något annat än det i något med så höga varvtal och effekt som det är i en r1
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |