Vilken nummerupplysning använder du?

Hur söker du telefonnummer?

• Antal röstningar
    0

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med anledning av att ett av våra svenska storföretag Eniro är mer eller mindre konkursmässig så är jag nyfiken på hur folk söker telefonnummer idag.

Notera att det är en flervalspoll.

Last edited:
Jag är gammal,så är min dator,detta resulterar i 118118...innehållet i skallen kommer ihåg och det går snabbast.

Henrik

Last edited:
Använder fortfarande telefonkatalog, men ytterst sällan när jag letar reda på ett telefonnummer. Oftast söker jag via nätet via eniro, hitta eller ringer nummerupplysningen - det nummer som man lärt sig sedan barn 118 118. Vill jag ha numret till någon i vän eller släkt kretsen ringer jag en vän eller familjemedlem.

Använder fortfarande telefonkatalog, men ytterst sällan när jag letar reda på ett telefonnummer. Oftast söker jag via nätet via eniro, hitta eller ringer nummerupplysningen - det nummer som man lärt sig sedan barn 118 118. Vill jag ha numret till någon i vän eller släkt kretsen ringer jag en vän eller familjemedlem.

Var inte numret till nummerupplysningen 90 nånting när man var barn?

Gillar det enkla och har fastnat för hitta.se, på flertalet övriga är det annars massa reklam eller hundra andra supersök-varianter som jag inte orkar med...

Brukar själv ringa 118118 när jag inte använder nätet. Har testat några andra några gånger men blivit besviken eftersom dom ofta saknat de nummer jag sökt. Men nu sitter jag och googlar lite och inser att man 118700 är billigast och 118701 är tom gratis! Man betalar genom att lyssna på lite reklam. Måste testa den!

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/dyrt-att-ringa-till-fel-nummerupplysning-1.1176621
http://www.118700.se/prisjamforelser.aspx Notera att källan är partisk
http://www.118700.se/om-118-701.aspx
http://www.mats.se/nyheter/gratis-nummerupplysning-118700-glom-118118-118100-och-118800/

Var inte numret till nummerupplysningen 90 nånting när man var barn?

Jag kommer ihåg när det var 07975 i alla fall...

Det är ju inte konstigt att konkurrensen är stor mellan upplysningsföretagen. Det räcker med att slå 118 följt av tre random siffror så kommer man ju till en nummerletarbyrå.

Jag tänker bara på personen som jag vill tala med så ringer de upp inom en minut. Smidigt som fan, och så blir det billigare också :saida

Stämmer bra det, men jag är så uråldrig så jag kommer ihåg de riktigt gamla numrena 90140 eller 90170. (med hjälp af wikipedia då, åderförkalkningen börjar slå till)

På vilket årtionde var det 90140 eller 90170? Själv är jag född på slutet av 70- talet. Det är väl sådana här saker som gör att man inser att man börjar bli äldre. Telefonkatalog vet väl snart inte dagens ungdomar vad det är för något. Allt finns ju på nätet.

:rolleyes:
På vilket årtionde var det 90140 eller 90170? Själv är jag född på slutet av 70- talet. Det är väl sådana här saker som gör att man inser att man börjar bli äldre. Telefonkatalog vet väl snart inte dagens ungdomar vad det är för något. Allt finns ju på nätet.

Ingen aning, men jag är född på 60-talet, hårdaste generationen hittills:yoparty
Vi härdades med både vilse i pankakan, endast en kanal på tv (svartvit), våra mödrar brände BH:n, våra fäder var uppfostrade med att husmodern fixade allt hemma, men de blev den första generationen att råka ut för jämställdhet, stackars satar. Kort sagt vi växte upp till hårdhudade typer:rolleyes:
Edit: Det var ju obligatoriskt att sniffa thinner(hur det nu stavas, läste inte så noga på flaskan) också.....
Hade du kommit i cykelhjälm hade du fått stryk och bilbälte var inget en riktig man(TM) någonsin skulle använda.

Ahh, jag saknar den gamla goda tiden, går det fortfarande att köpa thinner?

Last edited:
Detta luktar gratis marknadsundersökning

Om det ser ut som en anka, luktar som en anka och känns som en anka så är det nog också en anka.

Klart det är en undersökning av hur marknaden ser ut. Är det nåt problem med det? Jag vill ju tro att fler än jag är nyfiken på hur marknaden ser ut för ett företag som varit ibland sveriges 100 största men nu är konkursmässig.

Ingen aning, men jag är född på 60-talet, hårdaste generationen hittills:yoparty
Vi härdades med både vilse i pankakan, endast en kanal på tv (svartvit), våra mödrar brände BH:n, våra fäder var uppfostrade med att husmodern fixade allt hemma, men de blev den första generationen att råka ut för jämställdhet, stackars satar. Kort sagt vi växte upp till hårdhudade typer:rolleyes:
Edit: Det var ju obligatoriskt att sniffa thinner(hur det nu stavas, läste inte så noga på flaskan) också.....
Hade du kommit i cykelhjälm hade du fått stryk och bilbälte var inget en riktig man(TM) någonsin skulle använda.

Aaaaahahaha,love you! :kär

Asså Eniro.

Omsättning (sista kvartalet?) 1120 milj (OBS, omsättning, ej vinst)
Förlust: 4000 miljoner

:rofl :rofl :rofl :rofl

Har fan kan man lyckas? Det är nästan fängelse på det där!

Hur överlevde du utan stödhjul tills du var 23, reflexvästar, antisladd, kameraövervakade skolgårdar, facebook, gi-mat, wow, kvotering och smartphones så du kunde twittra om allt? :va

Asså Eniro.

Omsättning (sista kvartalet?) 1120 milj (OBS, omsättning, ej vinst)
Förlust: 4000 miljoner

:rofl :rofl :rofl :rofl

Har fan kan man lyckas? Det är nästan fängelse på det där!
Ja, va fan är det som kostar egentligen? Är det uppdateringen av hemsidan, eller dom där förbannade katalogerna som väl folk betalar dyrt för att få vara med i? :va

Last edited:
Hur överlevde du utan stödhjul tills du var 23, reflexvästar, antisladd, kameraövervakade skolgårdar, facebook, gi-mat, wow, kvotering och smartphones så du kunde twittra om allt? :va

Ingen aning, men ärren är snygga...

Ja, va fan är det som kostar egentligen? Är det uppdateringen av hemsidan, eller dom där förbannade katalogerna som väl folk betalar dyrt för att få vara med i? :va

Har för mig att de har ett par tusen anställda, vad de sysslar med på dagarna har jag dock ingen aning om.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back