Vilken nummerupplysning använder du?

Hur söker du telefonnummer?

• Antal röstningar
    0
Det saknades ju några i listan, men eftersom jag har skaffat ny telefon använder jag eniros app, skulle jag stå utan mobil använder jag närmaste dator och slutligen om jag ringer ringer jag 118100/118118/118800

Anledningen till att Eniro går i putten är att dom har för stora utgifter på sina fullt tillräckliga inkomster

Ungefär som i lyxfällan alltså...

Kapa bort lite dökött, dela bara ut bonusar när det har gått riktigt jävla bra (cheferna har ju en vanlig lön att leva på också) och då bara till dom som är direkt ansvariga för att det har gått bra.

Last edited:
Nä men jag använder först Eniro och om ingen träff så kollar jag hitta.se annars skiter jag i det.

Annars ringer jag till någon som känner personen i fråga och kan ge ut numret :tummenupp

Anledningen till att Eniro går i putten är att dom har för stora utgifter på sina fullt tillräckliga inkomster

Ungefär som i lyxfällan alltså...

Kapa bort lite dökött, dela bara ut bonusar när det har gått riktigt jävla bra (cheferna har ju en vanlig lön att leva på också) och då bara till dom som är direkt ansvariga för att det har gått bra.

Så kan man utrycka det. Att telefonkataloger inte är någon framtidsmarknad insåg nog även eniros ledning men dom köpte trots det på sig katalogverksamhet i andra länder och det gick åt skogen snabbare än dom anade. Därav stora avskrivningar.

Detta i kombination med aktieägare som krävt och fått stora utdelningar i kombination med ökad belåning slutade med en direkt dålig summa.

Omsättning (sista kvartalet?) 1120 milj (OBS, omsättning, ej vinst)
Förlust: 4000 miljoner

Det där stinker! Av någon underlig anledning så har deras säljare sålt noll och ingenting just precis detta kvartal som är det viktigaste för nyemissonen.

Samtidigt passar dom på att göra stora avskrivningar precis nu vilket skapar stora förluster. dvs förluster som eg samlats ihop tidigare men realiseras nu.

Nu låter jag ganska optimistisk angående eniro men jag har tvärtom köpt säljoptioner för att tjäna pengar på nedgången. Detta eftersom jag tror det blir mer eller mindre omöjligt för ett bolag värderat till 0.7Gkr att få in 2.5 Gkr. Samtidigt blir det paradoxalt eftersom eniro verkar ha potential att tjäna 1 Gkr/år så länge styrelsen inte tillåts att köpa på sig andra dåliga verksamheter.

Använder hitta.
Har hört att hitta ägs av aftonbladet.
Vill använda eniro.
Använder hitta...

Ahh, jag saknar den gamla goda tiden, går det fortfarande att köpa thinner?

Naturligtvis, luktar gottigott!

paint_thinner5CSe.jpg

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing