Ipod är jobbiga enligt, mig, den ända jag är imponerad av är videon, det pga det stora lagringsutrymmet, och den bra upplösningen.. Annars är Ipod ganska jobbiga iom Itunes, men visst det funkar väll, och man vänjer sig.. Men jag har alltid stört mig på ipod.. Tänk på att du inte kan ställa in bas och diskant på ipoden som på de flesta andra (inte billigaste dock) mp3 spelarna, utan man kan bara välja mellan förinställda equalizer lägen..
Iriver har jag testat kompisars och sånt, inget negativt med dem alls vad jag märkte, har inte hört nån klaga nåt speciellt heller, batteritiden är ju nuförtiden riktigt grym på dem med! Ljudkvaliteten är bra, fast när vi jämförde med en Iaudio så tyckte killen med irivern att iaudion hade bättre, men det lär man nog inte märka, tror för övrigt att det är ganska lika grejer i de spelarna (alltså ljudförbättrings (hjärnsläpp) hårdvara (insert nåt bättre här)..
Själv har jag en Creative Rhomba och en Iaudio 5, Rhomban var helt okej, men fanns många små babyfel (hehe fick upp meddelandet fel, formaterar väldigt ofta, mycket irriterande, den bad tillsist om att jag skulle ladda hem uppdatering). Hursomhelst tyckte jag om den, men den var inte bra fullt ut (men det var ju ett par år sen).
Min Iaudio gillar jag skarpt, Ljudet är perfekt enligt mig (nu är jag ingen expert, men jag hör i alla fall skildnad på bra och dåligt ljud, även om jag inte gör det på bra och perfekt ljud. Orginal lurarna är ganska okej, men det skadar inte med att byta. Jag fick också med en liten adapter som är stor som en nyckelring och kan fästas på en sådan, riktigt smart faktiskt, det gör att jag kan föra över låtar osv till en dator utan att dra med en sladd.. Inställningarna är många, och bra.. Jag rekommenderar Iaudio Stark!
Någon skrev däruppe att ljudet var ganska likt i billiga och lite dyrare, och att det bara var fler inställningar och finnesser ju mer man betalade. Det är enligt mig fel, visst, håller du dig till tex, Iriver, Iaudio och liknande, då är ljudet ganska likt, men så även priset enligt mig, men om man kollar på lite billigare okända märken, så är skildnaden på ljudet stort!
Ett annat märke som jag inte har testat är meizu, de ska tydligen vara rätt bra! Ljudet ska vara som iaudio, och det låter ju bra..
En lite billigare spelare är Creatives Muvo, men jag blev faktiskt inte så impad av den när det gäller inställningar och gränssnitt, liten display, och liten text.
//Adam