Vilken mp3 spelare?

Victor skrev:
2372307 För att driva dom där lurarna behöver du nog en uteffekt på minst 40mW för att det ska höras något, det är det inte många billiga spelare som har. Men visst är det roligare med ett par lurar än små snäckor.

Precis därför jag köpte en Sandisk-spelare. Den pumpar på ganska bra för att vara en mp3:are.

Jag köpte förresten nya Sennisar idag. Det blidde de slutna HD215.

Jag är s å j ä v l a n ö j d. :D
110357.jpg

köp en spelare med flash-minne!
jag har en philips jukebox och för att överföra filer till den måste man använda deras skitprogram som bara strular. som jag förstått det behöver man inga program för överföring om man har flashminne.
jag kan ju inte ta muzik från polares datorer.
för övrigt är själva spelaren skit! köp inte philips!:argpådato :arsele

Last edited:
Ipod är jobbiga enligt, mig, den ända jag är imponerad av är videon, det pga det stora lagringsutrymmet, och den bra upplösningen.. Annars är Ipod ganska jobbiga iom Itunes, men visst det funkar väll, och man vänjer sig.. Men jag har alltid stört mig på ipod.. Tänk på att du inte kan ställa in bas och diskant på ipoden som på de flesta andra (inte billigaste dock) mp3 spelarna, utan man kan bara välja mellan förinställda equalizer lägen..

Iriver har jag testat kompisars och sånt, inget negativt med dem alls vad jag märkte, har inte hört nån klaga nåt speciellt heller, batteritiden är ju nuförtiden riktigt grym på dem med! Ljudkvaliteten är bra, fast när vi jämförde med en Iaudio så tyckte killen med irivern att iaudion hade bättre, men det lär man nog inte märka, tror för övrigt att det är ganska lika grejer i de spelarna (alltså ljudförbättrings (hjärnsläpp) hårdvara (insert nåt bättre här)..

Själv har jag en Creative Rhomba och en Iaudio 5, Rhomban var helt okej, men fanns många små babyfel (hehe fick upp meddelandet fel, formaterar väldigt ofta, mycket irriterande, den bad tillsist om att jag skulle ladda hem uppdatering). Hursomhelst tyckte jag om den, men den var inte bra fullt ut (men det var ju ett par år sen).

Min Iaudio gillar jag skarpt, Ljudet är perfekt enligt mig (nu är jag ingen expert, men jag hör i alla fall skildnad på bra och dåligt ljud, även om jag inte gör det på bra och perfekt ljud. Orginal lurarna är ganska okej, men det skadar inte med att byta. Jag fick också med en liten adapter som är stor som en nyckelring och kan fästas på en sådan, riktigt smart faktiskt, det gör att jag kan föra över låtar osv till en dator utan att dra med en sladd.. Inställningarna är många, och bra.. Jag rekommenderar Iaudio Stark! :tummenupp

Någon skrev däruppe att ljudet var ganska likt i billiga och lite dyrare, och att det bara var fler inställningar och finnesser ju mer man betalade. Det är enligt mig fel, visst, håller du dig till tex, Iriver, Iaudio och liknande, då är ljudet ganska likt, men så även priset enligt mig, men om man kollar på lite billigare okända märken, så är skildnaden på ljudet stort!

Ett annat märke som jag inte har testat är meizu, de ska tydligen vara rätt bra! Ljudet ska vara som iaudio, och det låter ju bra..

En lite billigare spelare är Creatives Muvo, men jag blev faktiskt inte så impad av den när det gäller inställningar och gränssnitt, liten display, och liten text.

//Adam

Victor skrev:
2372307
Köp fö. inte en Sony, hopplös mjukvara som man måste använda.

Det finns piratprogram att ladda ner så att "drag släpp" funkar, men det är inte det stora problemet med Sony. Det är volymspärren! Går inte att spela tillräckligt högt pga en EU-spärr som inte går att koppla bort... Gäller modellerna med flashminne. Dom med hårddisk går att fippla bort spärren.

imaster skrev:
2372980 Ofan. Det kunde man inte med den jag hade. Men man måste väl använda iTunes för att lägga in låtar? Behöver man inte det så kan jag varmt rekommendera en iPod, det är riktigt bra ljud i dem med ett par Sennheiserlurar.

Det finns en hel del program som gör att man slipper iTunes. Lägger man bara den lilla programfilen PÅ iPoden så har man den ju alltid med sig..

Och med en iTrip blir iPoden väldigt mångsidig. Då slipper man tampas med cdskivor eller sladdar när man ska på fest. Trådlöst is the shit! (tredje istheshitinlägget idag) http://wireless.istheshit.net/
itrip-nano.jpg

Spela upp musiken som ligger på din iPod i alla radioapparater.. Funkar i bilen, i klockradion, på polarens lilla cd/radio som står i hans garage.. Klockrent. Hade jag haft den på midsommar i skärgården hade man sluppit lyssna på de två skräpskivor som de bränt för midsommar i 6 timmar i sträck.

Last edited:
hur får man bort ljudspärren på ipod nano? Måste väll finnas en? :va

prulle skrev:
2376123 hur får man bort ljudspärren på ipod nano? Måste väll finnas en? :va

Man laddar hem ett litet program som tar bort spärren. Jag googlade fram det innan sommaren så du borde kunna göra detsamma..

prulle skrev:
Måste väll finnas en? :va

Hittade det:
http://gopod.free-go.net/

...en annan ipodfråga..

Jag har en Nano och plötsligt försvan "volym-mätaren" och ersattes med ett par runda "prickar"... jag kan alltså inte se hur högt jag spelar vilket stör en del om man vill lyssna via stereo och så. Då vill jag ju ha på typ 60-70% av ljudvolymen..

Last edited:
korvgubbe skrev:
2376227
...en annan ipodfråga..

Jag har en Nano och plötsligt försvan "volym-mätaren" och ersattes med ett par runda "prickar"... jag kan alltså inte se hur högt jag spelar vilket stör en del om man vill lyssna via stereo och så. Då vill jag ju ha på typ 60-70% av ljudvolymen..

Har också haft det problemet, men det försvann efter lite tryckande och rullande på "scroll-hjulet" (heter det så ? :va)
Så det kommer nog lösa sig .

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage