Vilken motorcykel (som du inte har) suktar du efter?

En Ducati Panigale 1299. Den utan tvivel snyggaste sporthojen som nÄgonsin tillverkats. Panigale V4 Àr definitivt en bÀttre och mer lÀttkörd hoj pÄ typ alla sÀtt, och ser man den för sig sjÀlv Àr den helt ok, men sida vid sida med denna skönheten sÄ har den inget att hÀmta. 1299, nÄgon gÄng ska du bli min.

View attachment 495685
Jag hÄller med, hellre 1299 Àn V4.
1299 Superleggera. :drool

R1 '98 "polka"
Blackbird
V-Max (antagligen tror jag bara att jag vill ha en)
CR eller KX 500 2t.
MT-10 SP
MT-09 SP
Yamaha T7 (nÄgon variant)
RD500 (som prydnad)

Nya Guzzi Stelvio ser ut att kunna bli en grym göra-allting-hoj för oss som inte vill ha en GS.

MG_Stelvio_tab1_900x675.png

Skulle jag ha möjligheten att ha flera hojar sÄ skulle dock en av dem garanterat vara en Mille R.

Nya Guzzi Stelvio ser ut att kunna bli en grym göra-allting-hoj för oss som inte vill ha en GS.

MG_Stelvio_tab1_900x675.png

Skulle jag ha möjligheten att ha flera hojar sÄ skulle dock en av dem garanterat vara en Mille R.
Trevlig. Eller varför inte en MV Agusta?
1709293522997.png

Jag tycker dock redan att det Àr lite bökigt att serva KTM'en pga att det inte finns nÄgra vettiga verkstÀder inom vettigt avstÄnd sÄ nÀsta hoj blir nog antingen nÄgot som inte Àr ny nog att ha en massa garanti-tjafs, eller nÄgot som har en handlare och verkstad i rimlig nÀrhet.

Ooh, kom precis pÄ att jag vÀldigt gÀrna vill ha en Husqvarna Nuda.
Är fortfarande lite sur pĂ„ mig sjĂ€lv för att jag fegade ur nĂ€r jag var nĂ€ra att köpa en nĂ€r de reades ut för kaffepengar.
1709294448330.png

Och sÄ vill jag sÄklart ocksÄ ha en Honda CT125.
1709294361544.png

Trevlig. Eller varför inte en MV Agusta?
View attachment 495732

Jag tycker dock redan att det Àr lite bökigt att serva KTM'en pga att det inte finns nÄgra vettiga verkstÀder inom vettigt avstÄnd sÄ nÀsta hoj blir nog antingen nÄgot som inte Àr ny nog att ha en massa garanti-tjafs, eller nÄgot som har en handlare och verkstad i rimlig nÀrhet.
Jag tror mera pÄ Guzzimotorn, framförallt i den typen av hoj.
Ooh, kom precis pÄ att jag vÀldigt gÀrna vill ha en Husqvarna Nuda.
Är fortfarande lite sur pĂ„ mig sjĂ€lv för att jag fegade ur nĂ€r jag var nĂ€ra att köpa en nĂ€r de reades ut för kaffepengar.
View attachment 495735

Och sÄ vill jag sÄklart ocksÄ ha en Honda CT125.
Japp, jag tar en Nuda jag ocksÄ, tack.

En Harley Storsida frÄn 1947. Haft en. SÄlde den. Det var korkat gjort av mig. :) Sen skulle jag kunna tÀnka mig en Honda Monkeybike ocksÄ. Haft en sÄn ocksÄ. SÄlde den. Det var korkat gjort av mig. Men sagolikt rolig liten motorcykel. :)

Pja, det Àr definitivt hojtypen snarare Àn mÀrke eller speciell modell som fÄr mig att gÄ bananer fullstÀndigt. Mer specifikt: Scramblers. NÀrmast ett vristskott i krysset kommer vÀl en och annan hem-kittad Triumph Bonneville? (Typ, bilden nedan). Sparsamt med bling-bling: NabbdÀck, lÄgt styre, lÄgt dragen pipa... LandsvÀg, med lite grusvÀgsambitioner. Och tonvis med attityd!

Dock, 30-40 kilo för tung för att helt falla mig pÄ lÀppen... Men vÀÀÀldigt nÀra, Àr det...

1709328197831.jpeg

Det finns nog ett 20tal hojar jag skulle vilja ha.
Men ska jag vÀlja en
dÄ blir det en. Honda RC30
Det var det frÀnaste jag viste nÀr jag var 20, och det tycker jag Àven idag.

BMW R75 med sidovagn. AlltsÄ en som rysskopian fast originalet. Soviet chic i all Àra, men fy fan vad allt de tar i blir till skit.

En RD500 och en NS400R skulle kunna fÄ plats

Allt vad man kan önska sig finns hÀr:

Liten tour bland pÀrlorna:

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

PremiĂ€r för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var FinspÄ...

Ny 500-kubiks retro frÄn Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...