Vilken motard? Kortare körningar och möjlighet att åka två..

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Jag skulle vilja a lite tips på motarder att titta på.. Mina krav är att det ska vara möjligt att åka 3-4 mil utan att skaka ihjäl och att kunna köra 2 pers ibland... Oftast kommer den rulla kortare resor inne i stan.

Den enda jag egentligen har koll på är KTM 640, men har läst en del om att den ska skaka järnet.. pallar man att åka 3-4 mil med den? En annan jag kikat på är ktm duke, men jag vetefaen om jag vill lägga 80k på min första hoj. Jag kanske ska titta mer åt endurohållet?

Tacksam för tips!!
 
som jag förut hävdat så skakar dom inte så infernaliskt. jag har utan problem kört min 640 13 mil till geleråsen kört bandag och sedan 13 mil i sträck hem. man mår inte ett dugg dåligt. visst det skakar mer än en radfyra, men det är enstånka, det är en vettig cykel för de ändåmål du vill ha den till
 
Pruta satan på en hypermotard.

640:n skakar. Det ska man inte förneka. Men 3-4 mil är en baggis... Det är dock jävligt mycket värre för passageraren.
 
Pruta satan på en hypermotard.

640:n skakar. Det ska man inte förneka. Men 3-4 mil är en baggis... Det är dock jävligt mycket värre för passageraren.

visst fasen skakar den , men det är ju inte värre än en gammal 240 med kronisk obalans i styrlagret =)
 
3-4 mil är ju ingenting..
Det funkar fint att skjutsa på 625. Man sitter inte lika skönt som på en touring såklart men det funkar helt ok.
Min skakar inte mycket alls, verkar vara olika från hoj till hoj. Eller så är vissa väldigt känsliga.
 
Pruta satan på en hypermotard.

640:n skakar. Det ska man inte förneka. Men 3-4 mil är en baggis... Det är dock jävligt mycket värre för passageraren.

app, app, app... Min tjej åkte bak på min 640 och hon tyckte inte det var några problem. Nu på 625an tycker hon det är lite hårdare, men det har med sadeln att göra. När vi kört en runda är det nog jag som känt av vibrationerna mest. Det är skönare att åka bak på en LC4, är på en sporthoj iaf.

Btw. 3-4 mil är aldrig några problem. Hade det varit det hade väl ingen haft en LC4.

Kan man regga en husa 650 för två? Det är väl helt omöjligt va? Vill ha en men jag vill ändå kunna dra ut en runda med tjejen på också.

Läste precis att en husa 650 väger 112kg(:yoparty). Jag har försökt låta bli att läsa om dem, just eftersom då måste man ha en sån istället :huvet

kanske en ktm 690 sm

Ja de är billiga, men har ett lite speciellt utseende. Har man råd köper man nog hellre en 690smc... iaf jag.
 
Last edited:
Ja de är billiga, men har ett lite speciellt utseende. Har man råd köper man nog hellre en 690smc... iaf jag.

ja den är inte så himla snygga och jag hade valt smcn jag me.

nu vet jag ju inte hur mkt pengar han vill lägga på hojen men om han vill ha en hyfsat ny hoj med bra kvalite och komfort så är 690 sm bättre än smcn tror jag.

Däremot om han ska bus köra mkt blir ju smcn bättre.
 
Måste sticka ut från mångden och tycka att 640n skakar rätt mkt :gnissla

Kanske beror på att min enda hoj innan denna var en 4t 125a som inte direkt skakade. Man kanske vänjer sig, får se nästa säsong :gnissla
 
Måste sticka ut från mångden och tycka att 640n skakar rätt mkt :gnissla

Kanske beror på att min enda hoj innan denna var en 4t 125a som inte direkt skakade. Man kanske vänjer sig, får se nästa säsong :gnissla

japp. det är din tidigare erfarenhet som spökar.. för den är inte exstrem på någe vis. klart att man är lite vibrerad efter 15 mil. men jag tyckte att det blev bättre när man tog bort antivibrationsdämparna i fotpinnarna som någon hade satt på . det blev som mer mulliga vibrationer då .
 
jag körde vfr 750 innan ktm och jag har inte haft några problem alls av vibrationerna.. Det som tar emot först är träsmaken.
 
¨det är inga problem att åka 3-4 mil på en 640 och inga problem att åka 2 på den 5-10 mil visst vibrerar det lite men men de är inget men lider av på de sträckorna

min är till salu om du är intresserad och vill veta mera pm:a
 
Beror på vägen skulle jag säga.

Kurvig 70 väg och man njuter hela tiden, motorväg och liknande så håller man ju på att dö av uttråkning. Inte skönaste hojarna att åka fort rakt fram på direkt.
 
Grymt, tack för alla svar! Det låter som jag kan sluta oroa mig för att 640:n inte skulle passa mig.. Och som ni säger lär väl tjejen inte ha så mycket emot att sitta bakpå ;)

690 sm föll mig inte riktigt på läppen, men smc:n var riktigt snygg! Dock är man uppe i duke-prisklass då och då tror jag hellre jag tar en sån..
 
Grymt, tack för alla svar! Det låter som jag kan sluta oroa mig för att 640:n inte skulle passa mig.. Och som ni säger lär väl tjejen inte ha så mycket emot att sitta bakpå ;)

690 sm föll mig inte riktigt på läppen, men smc:n var riktigt snygg! Dock är man uppe i duke-prisklass då och då tror jag hellre jag tar en sån..

KÖp en 690sm och byt framskärm/lampa :yoparty:tummenupp
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top