Enligt Carlbarks Motor bör man "göra sig av med sin KTM medan man kan"!?

Status
Ej öppen för fler svar.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det ska bli intressant att se hur många fler trådar och inlägg vår nye vän TheBool kommer att ha gjort om ett halvår :tungan
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Känns mer som att det är Ktm som avslutat samarbetet med Carlbarks...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är ju inget snack om att KTM Scandinavia inte är någon höjdare att ha och göra med. De är dock ungefär lika usla som Yamaha Sverige eller KGK (Suzuki/GasGas/Artic Cat/mfl), det verkar tyvärr som om importör av mc i Sverige sköts av personer som inte tror på goodwill och hårt arbete för att skaffa sig en nöjd kundbas. De är alla lite som en treåring i trotsåldern som man skall försöka förhandla med.

Jag skruvar mycket KTM och har inte ett dugg till övers för att de ibland kör strutsmentaliteten när något blir fel. I den takten man släpper nya modeller så hinns ibland inte all kvalitetssäkring med utan en del fel uppenbarar sig efter en säsong eller två. Typ dåliga soppapumpar som uppdateras men man erkänner aldrig problemen och ger inte folk nya pumpar gratis.

Men det är ganska harmlöst jämfört med när Suzuki skulle återkalla miljontals bromspumpar worldwide. Först tvärnekar KGK att recallen finns och när det inte höll längre så vägrade man att åtgärda hojar som inte ursprungligen sålts av dem. Så besvärliga är inte ens KTM Scandinavia.....
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Johans MC har också avslutat sitt samarbete KTM för två år sedan.
En bidragande orsak till problemen var ett antal 690 Duke som krånglade hos trafikskolorna. Det var ett typexempel på en olämplig hoj för den " specialverksamheten".
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det ska bli intressant att se hur många fler trådar och inlägg vår nye vän TheBool kommer att ha gjort om ett halvår :tungan


Ja, chansen ökar ju inte direkt med ett mottagande där man ifrågasätts järnet från start.

Del A: att Carlbarks och KTM går skilda vägar stämmer ju.

Del B: den märkliga utsagan från Carlbarks ville han ha vår syn på - om vi visste något mer.
Varför skall han misstänkliggöras? Det ÄR ett märkligt sätt att uttala sig på.

Corepax fick samma trista treatment, men han bet sig fast, postar och bidrar.
Kanske är TheBool av samma hårda virke, kanske lackar han på inställningen här inne.
Hans förstapost är dock legit. Det tycker nog du också, om du läser den igen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Alla som uttalar sig på något sätt negativt om KTM är i hemlighet utsända av andra märken och Illuminati i syfte att förhindra att KTM får 100% av världsmarknaden.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ett tänkt scenario. Jag är ÅF för ett mc märke där svensk generalagent och moderbolag har strutsmentalitet och uppvisar ovilja att åtgärda "självklara" garantiärenden. Mina kunder blir sura och skäller på mig. Jag vädjar och lirkar med generalagenten utan att få gehör. Tillslut lackar jag ur och parkerar alla "garantihojarna" utanför generalagentens kontor och säger - Nu får du fixa detta! Dålig stämning uppstår och samarbetet får ett slut. Bitterhet leder till att jag inte kan förhålla mig professionell och snackar så mycket skit jag vågar när tillfälle ges om mitt före detta mc märke.
 

TheBool

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Örebro
Hoj
KTM 690 Enduro R -16
Och denna tråden tycker jag fortfarande är trollande. En MC handlare avbryter sammarbetet med en generalagent. Strax efter råkar en kund ringa nämnda handlare och få rådet att dumpa skiten snabbast möjligt märket är skit. Och denne kund ringer sedan generalagenten och efter detta skapar man ett användarkonto på ett internetforum och spekulerar i att märket skulle behöva lägga ner. Tillfällighet eller sura citroner????

Att jag ringde Carlbarks var för att boka service på min 690 Enduro R och det råkade vara VD:n på företaget som svarade och berättade rakt upp och ner det som jag skrev i första inlägget direkt efter att jag nämnda att det gällde en KTM.

Jag ringde KTM eftersom han inte ville berätta vad han menade med det han sa. Att KTM inte heller svarade utan bara kommenderade med att man inget mer kan säga om det säger mig att allt eller delar av det som VD:n på Carlbarks sa stämmer.

Jag trollar inte och är inte heller ute efter att skada vara sig Carlbarks eller KTM. Att jag registrerade mig här på sidan och startade tråden är för att jag helt enkelt ville dela med mig av informationen jag fått.

Ja, chansen ökar ju inte direkt med ett mottagande där man ifrågasätts järnet från start.

Del A: att Carlbarks och KTM går skilda vägar stämmer ju.

Del B: den märkliga utsagan från Carlbarks ville han ha vår syn på - om vi visste något mer.
Varför skall han misstänkliggöras? Det ÄR ett märkligt sätt att uttala sig på.

Corepax fick samma trista treatment, men han bet sig fast, postar och bidrar.
Kanske är TheBool av samma hårda virke, kanske lackar han på inställningen här inne.
Hans förstapost är dock legit. Det tycker nog du också, om du läser den igen.

Tack! Är ingen storpostare men kommer att posta inlägg lite då och då.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Där var en tråd som startades någon vecka innan din som spårade ur totalt och är borttagen. Personen med samma namn och story reggade sig även på en del andra ställen där jag har tillgång till IP numret. Och skall man fulregga sig för att trolla så bör man inte göra det från fast företags IP...

Och denna tråden tycker jag fortfarande är trollande. En MC handlare avbryter sammarbetet med en generalagent. Strax efter råkar en kund ringa nämnda handlare och få rådet att dumpa skiten snabbast möjligt märket är skit. Och denne kund ringer sedan generalagenten och efter detta skapar man ett användarkonto på ett internetforum och spekulerar i att märket skulle behöva lägga ner. Tillfällighet eller sura citroner????

Är kanske inte skitkonstigt om man ställer frågan i en märkesoberoende community, när man fått ett sådant anmärkningsvärt svar från en handlare?

Har hört annan märkeshandlare uttala sig om märke de själva upphört med, där orsaken kröp fram senare...
Så de sura citronerna kan vara i annans ägo...
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Alla ni som ifrågasätter Boris Jr. Han (och jag) gör knappast något märkligt som hajar till eller påtalar detta.
Det har aldrig någonsin i sporthojs historia (jag har läst här sen 2003) varit en massa nyregistrerade konton som om man är lite cynisk, enbart registrerar sig för att skitsnacka ett märke.

Nu har det varit en hel rad sådana, på väldigt kort tid.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det är en svår balansgång!
Dels att ifrågasätta sådant man läser. "Vem skriver detta? Vilket är syftet? Finns en dold agenda?"

Dels att inte slå den som kommer med nyheter alltför hårt i huvudet. Även om inläggget skulle uppfattas som obekvämt eller fel. "Nyreggad? Bitter konkurrent? Troll?"

På SH finns en viss tendens att banka vissa inlägg/medlemmar hårt i skallen. Och det är kanske naturligt med tanke på punkt 1 ovan. Men vi får ha omdöme så att vi inte mosar eventuella nya medlemmar med hårda påhopp.

I den här frågan har jag ingen uppfattning, annat än att TS ställer en ganska försynt fråga. Visst, han kan ha en dold agenda. Han kanske har mediarådgivare från Kreml? De är duktiga på att sprida desinformation! :D
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
ALLT som står på internet är INTE sant !!!!
Har man startat en kritisk tråd samma dag som man registrerade sig, samt aldrig gjort något inlägg i någon annan tråd så står inte på trovärdigheten på topp.
Det KAN vara ett seriöst inlägg, men .....?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ett tänkt scenario. Jag är ÅF för ett mc märke där svensk generalagent och moderbolag har strutsmentalitet och uppvisar ovilja att åtgärda "självklara" garantiärenden. Mina kunder blir sura och skäller på mig. Jag vädjar och lirkar med generalagenten utan att få gehör. Tillslut lackar jag ur och parkerar alla "garantihojarna" utanför generalagentens kontor och säger - Nu får du fixa detta! Dålig stämning uppstår och samarbetet får ett slut. Bitterhet leder till att jag inte kan förhålla mig professionell och snackar så mycket skit jag vågar när tillfälle ges om mitt före detta mc märke.


Ja, där har vi nog facit. Speciellt på en MC-marknad som leker hela havet stormar just nu vad gäller märkesrepresentation ute hos ÅF.

Ur ett förbittrat grodperspektiv kan säkert vetskapen om missnöje hos andra ÅF och kanske vetskap om ytterligare en ÅF som kommer att lämna KTM-gemenskapen framstå som the end of the world för just det märket.

...men så är det självklart inte. Det finns ett köpsug, det finns en marknad - det finns andra som vill in och visa vad dom går för. Situationen kommer att balansera ut sig - och alla kommer att vara nöjda med hur det blev. Om några år eller så. Natural law.

Marin & Fritid kanske växlar upp?
 

TheBool

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Örebro
Hoj
KTM 690 Enduro R -16
Har jag i ett endaste inlägg skrivit något negativt om KTM? Nej. Att skriva att någon annan anser att märket inte lever upp till personens kvalitetsstämpel och att företaget bakom märket inte är det lättaste att ha och göra med samt att personen också tycker att man ska sälja sin hoj medan man kan är inte att skriva något negativt.

Jag är nöjd med min första KTM. Har aldrig haft något problem med den. Hur företaget KTM är vid ett garantiärende vet jag inte eftersom jag aldrig behövt nyttja den.

Jag startade som sagt tråden för att dela med mig av informationen samt fråga om någon annan hört något liknande. Att jag inte skrivit på detta forum tidigare är för att det heter Sporthoj och jag kör inte den typen av hoj men då jag såg att det är Sveriges största mc-forum så valde jag att starta en tråd här eftersom man når så många människor och någon måste ju köra KTMs landsvägshojar tycker man.

Är inte heller mycket för att skriva på forum. Är bara medlem på ett par andra forum och jag har bara skrivit ett 20-tal inlägg trots att jag varit medlem där i över 14 år.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har jag i ett endaste inlägg skrivit något negativt om KTM? Nej. Att skriva att någon annan anser att märket inte lever upp till personens kvalitetsstämpel och att företaget bakom märket inte är det lättaste att ha och göra med samt att personen också tycker att man ska sälja sin hoj medan man kan är inte att skriva något negativt.

Jag är nöjd med min första KTM. Har aldrig haft något problem med den. Hur företaget KTM är vid ett garantiärende vet jag inte eftersom jag aldrig behövt nyttja den.

Jag startade som sagt tråden för att dela med mig av informationen samt fråga om någon annan hört något liknande. Att jag inte skrivit på detta forum tidigare är för att det heter Sporthoj och jag kör inte den typen av hoj men då jag såg att det är Sveriges största mc-forum så valde jag att starta en tråd här eftersom man når så många människor och någon måste ju köra KTMs landsvägshojar tycker man.

Är inte heller mycket för att skriva på forum. Är bara medlem på ett par andra forum och jag har bara skrivit ett 20-tal inlägg trots att jag varit medlem där i över 14 år.

Haters gonna hate. :fakta Du får försöka se förbi det och bevisa dem fel helt enkelt.

Jag tyckte hur som helst att det var lite intressant info. Jag har absolut inget emot Carlbarks och jag har uppfattat Lasse som en allmänt trevlig typ. Jag kan förstå att det eventuellt skurit sig mellan Carlbarks och KTM, som de flesta vet inte alltid är så tillmötesgående. Vad Lasse menade med att man "bör göra sig av med sin KTM..." kan vi ju bara spekulera i. Kanske var det bara en obetänksam kommentar gjord i affekt, men kanske ligger det mer bakom. Tiden lär väl utvisa hur det är, men jag har svårt att se att KTM försvinner från svenska marknaden. En ordentlig uppstädning i organisationen kanske däremot vore på sin plats.

Om du fortfarande letar efter serviceverkstad kan jag rekommendera MC-Kompaniet i Väring. Servade min 990 där i somras och de är ovanligt bra att ha att göra med. Tar någon timme och en halv att åka dit från Örebro, men jag anser det helt klart vara värt det.

Till sist vill jag hälsa dig välkommen till forumet och framförallt välkommen till Örebro. :hej
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.

Det stinker lite pga det.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Har själv fått samma kommentar angående min RC8R -11 från en som hade köpt en sprillans ny och brukade den som bandagshoj.

Han sköt två motorer på 500 mil. Han har haft massa andra banhojar innan och mig veterligen är han erfaren och tar hand om sina cyklar. Kom fram till mig på min första bandag med KTM:en och berömde mig för hur fin den var men med ett tips: Sälj innan den rasar, för det gör de när de blir stressade på banan.

Killen har förövrigt inte rasat motorer på sina andra hojar.

Jag sålde KTM:en och är faktiskt väldigt glad över det. Hade lite andra problem med den med, men ingen rasad motor som tur är.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.

Håller med om att mängden fishyness stiger markant på sånt men det jag inte fattar är vad smutskastning från en eventuell ÅF skulle göra i lilla Sverige?
Eller finns det någon klausul om att en ÅF inte får berätta för en kund att vissa märken har skitsupport bakåt och att någon bara vill varna oss av ren omtänksamhet?

För ger man sig in i MotoGP borde åtminstone företagsstabiliteten vara någorlunda god.
 

TheBool

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Örebro
Hoj
KTM 690 Enduro R -16
Haters gonna hate. :fakta Du får försöka se förbi det och bevisa dem fel helt enkelt.

Jag tyckte hur som helst att det var lite intressant info. Jag har absolut inget emot Carlbarks och jag har uppfattat Lasse som en allmänt trevlig typ. Jag kan förstå att det eventuellt skurit sig mellan Carlbarks och KTM, som de flesta vet inte alltid är så tillmötesgående. Vad Lasse menade med att man "bör göra sig av med sin KTM..." kan vi ju bara spekulera i. Kanske var det bara en obetänksam kommentar gjord i affekt, men kanske ligger det mer bakom. Tiden lär väl utvisa hur det är, men jag har svårt att se att KTM försvinner från svenska marknaden. En ordentlig uppstädning i organisationen kanske däremot vore på sin plats.

Om du fortfarande letar efter serviceverkstad kan jag rekommendera MC-Kompaniet i Väring. Servade min 990 där i somras och de är ovanligt bra att ha att göra med. Tar någon timme och en halv att åka dit från Örebro, men jag anser det helt klart vara värt det.

Till sist vill jag hälsa dig välkommen till forumet och framförallt välkommen till Örebro. :hej

Tack! Örebro är en trevlig liten stad. Fick samma tips tidigare i dag av en arbetskamrat. Han servar sin Suzuki hos MC-Kompaniet och är nöjd.

Det problem jag ser och delar med Boris JR är ju att du är anonym, bakom VPN och anonym mail också.

Det stinker lite pga det.

Så för att man använder VPN och anonym mail så är man enligt er inte trovärdig?

Att du inte ringer till Carlbarks och frågar? Eller så ringer du till David på KTM (019-585761) och frågar om mig som ringde under gårdagen och frågade om vad som händer.

Jag har bättre saker för mig än att behöva ta emot skit.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top