sportbike
Guest
Ett billigare alternativ till Aerox är Neos, luftkyld istället för vätskekyld men lika kul att vässa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ett billigare alternativ till Aerox är Neos, luftkyld istället för vätskekyld men lika kul att vässa.
Jag hade nog övertalat sonen att inte köpa en töntig moppe. Köp en bättre cykel istället så att han får motionÄr han motor intresserad så köp en cross maskin istället åt honom där han kan leka av sig.
Du fick aldrig någon moppe va?
Det är ett jävulskt bra sätt för ungarna att ta sig fram själva och bli lite oberoende, dom kan helt plötsigt förflytta sig själva flera mil på en kväll, och har kompisarna mopeder är risken stor att killen med cykeln sitter hemma med tvspelet istället.
Mina ungar har sin mamma 2½ mil utanför stan, en by som knappt har bussförbindelse.
Hade inte dom haft mopeder och A-traktorer hade dom aldrig kunnat bo där.
Hade inga problem att cykla ett par mil på en dag. Tvärt om tyckte jag bara att det var roligt.
Det är bara löjligt att tro att en cykel kan ersätta en moped för en normal femtonåring.
Om man kolla på det här forumet: hur många här söker aktivt efter efter en sporthoj som är äldre än 20 år om de har råd att köpa och äga en nyare?När kommer retrovågen? Man tycker att kidsen skulle tröttna på alla dessa scootrar snart. Eller om man nu tvunget ska ha en scooter, varför inte slå till på en gammal Vespa? Då färdas man åtminstone med stil.
Lillsyrran hade aldrig någon moppe. Men tog A1-kort. Kanske var det hennes gode bror som påverkade henne en aning i riktning mot att ta hojkortet.Apropå moppar, jag ska fan ge min brors dotter MCkort i 16årspresent, förutsatt att de inte tar bort det innan hon fyller 16.
Så att hon kan visa alla scootertomtar vart skåpet ska stå, hehe.
Apropå moppar, jag ska fan ge min brors dotter MCkort i 16årspresent, förutsatt att de inte tar bort det innan hon fyller 16.
Så att hon kan visa alla scootertomtar vart skåpet ska stå, hehe.
Har en peugeot jetforce c-tech som jag pendlar till gymmet med, den har hållt bra i 1000 mil nu och har endån varit värstingtrimmad i några hundra, Den är dock tyngst på 110 kilo men har bäst acceleration org och bäst väghållning,
dock ligger dom väl på 15 000, skulle satsat på en aerox om ja va du
Du menar väl ändå inte att du kör trimmad moppe när du har hojkort?![]()
Varför inte?
Jag kommer att trimma satan ur min kinesiska skitmoppe när det bara är jag som ska köra den, det är ju värdelöst att åka 45 när mottrafikanterna kör 50-60 inne i stan, och trimmar jag så att den gör 60 så kan jag åka dit lika illa som om jag trimmar den till att göra 90.
TS skriver att moppen ska vara Ok för två personer och då tycker jag inte Aerox är ett bra alternativ, om man nu inte vill sitta på en lite skumgummibit ovanpå tanklocket.
Peugeot Speedfight tycker jag är ett bra alternativ, även om den nog måste ha några år på nacken för att klara din budget på 10 000.
En asiatmoppe med hyfsat bra kvalle är Hyosung Rally. Den tillhör inte den där billigaste klassen som skitBaotian. Med din budget kan du nog få tag på en ganska ny sådan och med lågt miltal.
Hyosung är väl en Korean och bland Koreanerna finns ju ganska många hyfsade mopeder, hursomhellst så är Baotian inte alls dålig för att vara en Kines, dessutom har den ju fyrtaktsmotor, vilket är en rejäl fördel, utom då det ska trimmas.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |