Vilken mobil - ska jag join the dark side och gå på en iPhone 4S?

Jag har en Xperia Ray och har lite blandade känslor för luren.

+ Fantastiskt format. Slinker lätt ner i fickan och är mycket nättare än en iPhone/S2 mfl.
+ Ok kamera och filmfunktion
+ Bra upplösning på skärmen
+ Lågt pris

- Halvkass batteritid. Räkna med att luren dör på kvällen om man surfar, kör lite spotify m.m. Jag tycker att min tidigare iPhone klarade sig betydligt bättre.
- Lite seg.

Ray är en otroligt smidig telefon som har alla funktioner större mobiler har. Jag valde den främst pga formatet. Efter att ha haft en Ray i några månader känns iPhonen gigantisk och klumpig. Galaxy S2 mfl ska vi inte ens tala om.. Tyvärr upplevera jag Rayen som lite seg och battertiden är en besvikelse. Detta kan dock även bero på att jag installerat massor av olika appar som säkerligen suger ut mycket batter. Frågan är alltså om det är SE:s eller mitt fel.. Vill du ha en smidig lur är Ray:en helt klart ett bra alternativ. Är det prestanda och batteritid som är det viktiga finns det bättre alternativ.

Jag kommer att byta till en Lumia 800 då jag tycker att WP är det klart fräschaste OS:et för tillfället. Android känns lite hemmasnickrat och är lite buggigt då och då. iOS fungerar som en dröm, men börjar kännas lite gammalt. Som referens kan jag nämna att jag kört Mac OS X sedan tidigt 2000-tal och haft iPhones, Nokia Symbian, Windows Mobile mfl.

Jag har en Xperia Ray och har lite blandade känslor för luren.

Intressant. Jag funderade själv på Ray när jag köpte ny lur förra året, av samma anledningar som du. För mig blev det dock en Xperia Mini, som har funkat bra, och absolut inte seg på något sätt (hade faktiskt förväntat mig att den skulle vara segare). Gränssnittet med fyra aktiva hörn är också riktigt bra, bättre än standard Android/iPhone, tycker jag. Dock är den nästan FÖR liten, knappsatsen blir lite liten i porträttläge. Lider också av dålig batteritid, laddning varje natt är mer eller mindre standard.

Spotify med konkurrenter hade väll funderingar på att lämna Iphone efter det nya avtalet där de skulle ha provision på Spotifyabonnemangen? Jag kommer inte på något alls jag saknar mer än Siri på min telefon men funderar på att testa en Iphone för att se om jag blir frälst.

Ok, det är mer än jag vet. Jag har dock svårt att se att Spotify bara skulle lämna en marknad med sådär 250 miljoner användare, även om de får pröjsa för att stanna. Oavsett, i nuläget (vilket är den enda situation som iaf jag kan säga något säkert om) så verkar det som att en "stängd lösning" inte har mycket negativ påverkan på valfriheten i det här fallet, eller hur?

Det som jag framförallt saknar på min Android-telefon är synkning av media och spellistor, vilket funkar pinsamt dåligt i nuläget. Borde absolut finnas en officiell app för detta från Google, både för Win och MacOS X, istället för att behöva använda telefontillverkarnas ofta ganska mediokra lösningar.

iTunes är inte en medioker lösning då?

Till och med inbitna fanboys hatar ju det.

iTunes är inte en medioker lösning då?

Till och med inbitna fanboys hatar ju det.

Nä, jag förstår ärligt talat inte gnället på iTunes. Nu använder jag visserligen i huvudsak MacOS, men även när jag kört det på Windows så har progammet gjort vad det ska, på ett föredömligt enkelt sätt. Tycker det är väldigt praktiskt att allting finns tillgängligt inifrån progammet, samt att man blixtsnabbt får fram de låtar man vill ha, istället för att sitta och rota i tusentals olika mappar. Men, nu blir det nog lite OT.

Hmmm... undrar om det inte blir en iFån i alla fall. Hämtar väl ut en ny telefon nu i veckan. Känns som många av lurarna funnit ute ett bra tag nu.

Gick från BB till 4S nyligen och är nöjd med allt förutom mailen... Som du vet är BB kanonbra på email och mottagaren ser i regel ingen skillnad på mail från telefon vs. dator.

Iphonen har en ovana att sabba formateringen av text så att det ser för jävligt ut hos mottagaren. Detta gäller om du syncar via en Outlook server.

Till iPhone-nerds: finns det verkligen inte radio inbyggt i telefonen? Ser fasen inte ut som det.

OK, det blir nog en 4S med 16GB. Vi får plocka ut telefon för 4000 exkl. moms så jag får lägga lite emellan (vilket känns sisådär med en jobbtelefon). Samsungen ser lite rappare ut vad gäller surf och så när man kollar på Youtube men är lite för stor för min smak, eg. iPhone också.

Yep, BB är makalöst bra för jobbändamål. Jag valde till och med bort pekskärm trots att jag tog ut den telefonen förra sommaren. Kanonbra tangentbord också. Nåja, den var inte direkt världsbäst att surfa på, understatement, och multimediamässigt (hade en 9780). Mig veterligen så är det Outlook så det blir KalleAnka-mail framöver då :)

Gick från BB till 4S nyligen och är nöjd med allt förutom mailen... Som du vet är BB kanonbra på email och mottagaren ser i regel ingen skillnad på mail från telefon vs. dator.

Iphonen har en ovana att sabba formateringen av text så att det ser för jävligt ut hos mottagaren. Detta gäller om du syncar via en Outlook server.

Har en svart och en vit Iphone 4s 16gb till salu om nån vill ha.
Helt nya i obruten förpackning, antagligen låsta till Tele2, kvitto såklart.

Är sjukt nöjd med min Samsung galaxy s2 iaf, skulle inte få för mig att köra iphone före den.

Oavsett vilken det blir så får man väl börja med handväska till sommaren nu... Så skönt med en x10 mini som går ner i jeansfickan.

Vad är det i stora drag som känns bättre med Samsungen kontra iPhone?

Jag kommer köpa en HTC ONE X när den släpps nu snart. Verkar va en grym lur =)
Finns även one s eller vad den heter för dom som inte vill ha så stor skärm.

//Kim

Yes, S2 e suverän, speciellt med icecream sandwich uppdateringen. Vad ska du ha för dina iföns? När e se köpta ? Kan du ringa och kolla upp om de är låsta, och vad det kostar att låsa upp dem? Eller om du pm-ar IMEI numret så kan jag göra det själv

S2 har bättre skärm , kan spela upp alla film och musikformat, såsom divx, ogg, flac, mpeg4, etc. Batteriet varar 2 dagar vid måttlig surfanvändning. Du har möjlighet att ha flera språk med tillhörande lexikon för autokomplettering samtidigt. Du har swype. Den blir inte låst till en dator . Du kan tanka över musik på den utan tillgång till itunes. Du kan installera mer minne, och ha 16 Gb internt plus 32Gb externt minne. Du kan byta batteri om vill. Du har 8MP kamera . Du kan filma video i hd kvalitet. Du har haptic feedback när du skriver . Har jag glömt nåt ?

Eftersom vi lever i norden och här har det en tendens att vara kallt ena halvan av året och åtminnstånne jag brukar ha telefonen i ytterfickan på jackan ... då gäller det att ha en mobil som klarar av kyla utan att gå sönder

Där vid går iPhone bort ... enl Apple får man inte använda iPhone om det är kallare än .... 0C !!!!
Då gäller inte garrantin

Sen hittade jag detta test av smartphones och kyla gjort av några tokia finnar ....
http://www.pcworld.com/article/249134/subzero_weather_can_your_smartphone_stand_the_cold.html

Så det slutade med att jag köpte vanliga SGS2:an inte nya LTE eller att vänta in S3an
och som sagt ... Apple sköt bort iPhone genom att hävda att man inte får använda telefonen i minusgrader!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra