Vilken mobil - ska jag join the dark side och gå på en iPhone 4S?

Jag kan inte riktigt vänta så länge. Börjar den 2:a april och plockar ut telefon och SIM nästa vecka troligen... Egentligen hade Sony Xperia U kanske något för mig. Jag vill att den funkar bra att läsa och skriva mail med, har GPS så jag kan köra Wisepilot och gärna ha radio (har iPhone det?). Skalet jag funderar på vid jakt och skidåkning är det här: http://www.coolcomputing.com/article.php?sid=4448

Själv väntar ja på Galaxy S3 men sen föredrar ja ju android oxå... Ajjfån e säkert kalas hårdvarumässigt men Hitlerfasonerna me mjukvaran skrämmer bort mej iaf... Plus att dom e ju ömtåliga som spädbarn (såg visserligen att du skulle stoppa den i en Leopard 2:a men hur smidig blir den då?)...

Min nuvarande Galaxy S2 har ja haft sen juni, i jobbet varje dag (rörmockare) å den har inte blivit nämnvärt skamfilad av de...

Jag har "lite" problem med att det är en windowsmobil. Hade en SE X1:a förut och var inte nöjd. Självklart så är det ju orättvist :)

En Nokia Lumia 800 då? Vad jag vet har den exakt samma skal/yttre design som min N9 -> Grym kvalitetskänsla. Pillade lite på polarens S2:a och det känns ju som en leksak..

Min lur har aldrig hängt sig. En enkel HTC Gratia med allt jag önskar.

Inte min heller, inte någon jag känner som har en Android har haft dom enorma bekymmer som alltid är förknippade med Androider, varken mina barn eller mina föräldrar eller någon av mina arbetskamrater, inte någon....

Jag börjar ana att det är SBS relaterat...:fyllisar

Jag är sugen på en iphone för att Siri verkar så mycket bättre än Google Voice Search.
Den verkar inte ens försöka söka bland mina kontakter. Säger jag Call John. Söker den internet.
Första 2 förslagen är med telefonlur framför "Call Pslinden Webbshop AB" och "Call Café Miro".
Sen kommer Google sökningar på call joan, call jordan, call joey.

Uppenbart har den förståt ordet Call och Jo men verkar endå inte söka i min kontaktbok.
Skräp :näsblod

iphone ar ju javligt trakigt men dom funkar faktiskt bra. kop en aldre typ 3gs eller 4, jag marker fan ingen skillnad mellan min (3gs) och dom nyare modellerna.

gar du tillbaka ett steg till dvs 3g, blir det dock javligt segt

Min iphone har varit igång dygnet runt i 20 månader och jag har bara startat om den vid uppdateringar samt en 3-4 gånger själv. Craschar ofta? Att en app craschar är nästan alltid utvecklarens fel. Öppet vs stängt vet 90% säkert inte ens vad det betyder. Diggar googles nya användaravtal där de får spara allt vi gör på internet föralltid.

Fast utbudet blir ju styrt och begränsat med en stängd lösning.
Jag tycker inte om tanken på att telefontillverkaren ska begränsa mig i vad jag ska installera för program.

Nästa vecka släpps HTC One serien med One X i spetsen!
Väntar otåligt på min One X, verkar vara en klockren mobil :)

Jag tycker inte om tanken på att telefontillverkaren ska begränsa mig i vad jag ska installera för program.

Iofs är det ju väldigt många appar som bara verkar finnas för iPhone. Jag har själv en Android-telefon, och tycker jag stöter på det problemet betydligt oftare än det omvända. Spotify-appen är t.ex. mycket sämre på Android än på iPhone.

Efter ett gäng iphones och nu senast en S2 kan jag säga att iphonen är bättre på allt förutom formatet på själva luren. S2:an krånglar lite dagligen, medan alla mina iphones har fungerat helt klanderfritt.

Iofs är det ju väldigt många appar som bara verkar finnas för iPhone. Jag har själv en Android-telefon, och tycker jag stöter på det problemet betydligt oftare än det omvända. Spotify-appen är t.ex. mycket sämre på Android än på iPhone.

Spotify med konkurrenter hade väll funderingar på att lämna Iphone efter det nya avtalet där de skulle ha provision på Spotifyabonnemangen? Jag kommer inte på något alls jag saknar mer än Siri på min telefon men funderar på att testa en Iphone för att se om jag blir frälst.

Jag har haft min Sony Xperia S i en vecka nu och är sjukt
nöjd, riktigt bra och logiskt menysystem. Den är snabb och
har en bra skärm. Tyvärr måste den laddas varje natt (kass batteritid)
men det är väl ett vanligt problem nuförtiden...

iphonen är en ganska dyr lur men du kan sälja den för 4 k om två år,så det lönar sig i längden,enligt nåt test var iphone den prisvärdaste och billigaste luren på sikt,och du kommer inte gå tillbaka till android sen heller iphone funkar väldigt bra..

sant men det finns jailbreak till det mesta,så jag känner mig inte speciellt begränsad faktiskt,snarare tvärtom finns ju minst 500 000 appar på appstore sen finns det lika mycket till i cydia rock mm

iphonen är en ganska dyr lur men du kan sälja den för 4 k om två år,så det lönar sig i längden,enligt nåt test var iphone den prisvärdaste och billigaste luren på sikt,och du kommer inte gå tillbaka till android sen heller iphone funkar väldigt bra..

Får man verkligen 4000 för en 2år gammal Iphone? Vore ett värdehopp från 5500? När man dessutom för en Iphone 4s till diverse abonnemang?

sant men det finns jailbreak till det mesta,så jag känner mig inte speciellt begränsad faktiskt,snarare tvärtom finns ju minst 500 000 appar på appstore sen finns det lika mycket till i cydia rock mm

Fast jailbreak ställer väll till lite annat? T.ex. att får ha koll på baseband, ipsw och sen fick jag höra att notiserna (vad nu det va?) inte funkar efter jailbreak. Jag har flashat en Iphone och den fick ingen mottagning först innan jag efter massa googlande förstod varför. Och endel av flashningarna har krävt uppstart mot datorn (teathering). :smasha

Galaxy s2! Den är inte alls stor när man vänjer sig (tar tre dagar). Härliga färger med amoled-skärmen och du kan totalt ha 48 Gb minne, vilket är helt ok. Den är tunn och mycket lätt jämfört med iphone och den klarar sig mycket bättre än iphone i ett droptest (finns på youtube). Har försökt att vara kritisk men har ännu inte hittat något dåligt med telefonen.

Galaxy s2! Den är inte alls stor när man vänjer sig (tar tre dagar). Härliga färger med amoled-skärmen och du kan totalt ha 48 Gb minne, vilket är helt ok. Den är tunn och mycket lätt jämfört med iphone och den klarar sig mycket bättre än iphone i ett droptest (finns på youtube). Har försökt att vara kritisk men har ännu inte hittat något dåligt med telefonen.

Jag har en Xperia Ray och har lite blandade känslor för luren.

+ Fantastiskt format. Slinker lätt ner i fickan och är mycket nättare än en iPhone/S2 mfl.
+ Ok kamera och filmfunktion
+ Bra upplösning på skärmen
+ Lågt pris

- Halvkass batteritid. Räkna med att luren dör på kvällen om man surfar, kör lite spotify m.m. Jag tycker att min tidigare iPhone klarade sig betydligt bättre.
- Lite seg.

Ray är en otroligt smidig telefon som har alla funktioner större mobiler har. Jag valde den främst pga formatet. Efter att ha haft en Ray i några månader känns iPhonen gigantisk och klumpig. Galaxy S2 mfl ska vi inte ens tala om.. Tyvärr upplevera jag Rayen som lite seg och battertiden är en besvikelse. Detta kan dock även bero på att jag installerat massor av olika appar som säkerligen suger ut mycket batter. Frågan är alltså om det är SE:s eller mitt fel.. Vill du ha en smidig lur är Ray:en helt klart ett bra alternativ. Är det prestanda och batteritid som är det viktiga finns det bättre alternativ.

Jag kommer att byta till en Lumia 800 då jag tycker att WP är det klart fräschaste OS:et för tillfället. Android känns lite hemmasnickrat och är lite buggigt då och då. iOS fungerar som en dröm, men börjar kännas lite gammalt. Som referens kan jag nämna att jag kört Mac OS X sedan tidigt 2000-tal och haft iPhones, Nokia Symbian, Windows Mobile mfl.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph