Vilken miniskylt

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Funderar på att köpa miniskylt till nya hojen.... Finns i två storleker: 16x12cm eller 13x10cm

Ska man köpa den som är 16x12 i fall att den minskar risken att åka fast eftersom den är inte så liten så att den är jätte uppenbar?

Eller ska man köpa den mindre eftersom man kommer absolut att åka fast och den mindre är ju snyggare!?

Vad säger ni?

[edit: lägger till en bild:]
reg-2005.gif

Last edited:
ksann skrev:
Funderar på att köpa miniskylt till nya hojen.... Finns i två storleker: 16x12cm eller 13x10cm

Ska man köpa den som är 16x12 i fall att den minskar risken att åka fast eftersom den är inte så liten så att den är jätte uppenbar?

Eller ska man köpa den mindre eftersom man kommer absolut att åka fast och den mindre är ju snyggare!?

Vad säger ni?

Köp den mindre.........snyggare!! :tummenupp

eller så kan man hoppa över skylt helt o hållet då straffet är samma som för miniskylt !

eller så rensar man upp häcken o ha kvar orginalskylten.... bara flytta in den en decimeter o montera skylten direkt i cutsen.... ser tufft ut + att dom ska vara bra nitiska om dom ska orka jiddra för en sådan sak !

Webspy skrev:
eller så kan man hoppa över skylt helt o hållet då straffet är samma som för miniskylt !

eller så rensar man upp häcken o ha kvar orginalskylten.... bara flytta in den en decimeter o montera skylten direkt i cutsen.... ser tufft ut + att dom ska vara bra nitiska om dom ska orka jiddra för en sådan sak !

Jag hade inflyttad orginal skylt se bild.. polisen i Järpen , ja Järpen den lilla byn 2,4mil innan Åre haffade mig och gav mig 300Kr i böter plus att dom sa: vi vet ju vem du är så åk genast hem och bygg om det där.. Jag sa då: jag har ju precis köpt den och den såg ut så här då, jag trodde det var orginal,... polisen sa: du vet hur det ska se ut... här är inbetalningskortet... när ändå bilden är uppe vad tycks om mina ihåliga rörböjar som jag monterat blinkers i? egen idé som jag inte tidigare sett... vad jag skulle säga var ju att jag nu beställt en 16*12 skylt bara för att jag tror inte dom ser skillnad =)

Bifogat

• regskyltoblink.jpg
    regskyltoblink.jpg
    48.3 KB · Visningar: 484
Last edited:
Jompas skrev:
Jag hade inflyttad orginal skylt se bild.. polisen i Järpen , ja Järpen den lilla byn 2,4mil innan Åre haffade mig och gav mig 300Kr i böter plus att dom sa: vi vet ju vem du är så åk genast hem och bygg om det där.. Jag sa då: jag har ju precis köpt den och den såg ut så här då, jag trodde det var orginal,... polisen sa: du vet hur det ska se ut... här är inbetalningskortet... när ändå bilden är uppe vad tycks om mina ihåliga rörböjar som jag monterat blinkers i? egen idé som jag inte tidigare sett... vad jag skulle säga var ju att jag nu beställt en 16*12 skylt bara för att jag tror inte dom ser skillnad =)

Haha, hårda bud, men Järpenpolisen är ju å andra sidan kända land och rike runt för att vara övernitiska ;)

Jag har själv den minsta tycker den är helt ok och man ser den tydligt från 10m eller vad det är som gäller. Så köp den minsta om du ändå ska köpa en ny skylt annars kan det ju kvitta. Ha det

Vart kan man beställa dem 3 skyltarna som visas på bilderna ??

Tacksam för svar !

Jompas skrev:
Tja...

Har min skylt som du har det på din hoj, Har en r1.04, Snuten tog oss för några veckor sen för polaren inte hade nån skyllt. Polaren fick 400 kr i böter men min va dom osäkra på. efter några samtal dom gjorde i bilen kom dom fram till att min var helt laglig. Så det var ju skumt att du fick böter på den.!!!
Men min polare sa till dom att tjuvarna andvänder sms tjänsten och kolla vem som står på hojen och var den står så dom kan stjäla den sen.. Därför jag inte har den på sa han.. billigare en at ta 400 i böter från er en att betala 6000 i självrisk om den blir stulen. Han godtog det och kommer aldrig mer stanna han sa han om han ser han åka utan skylt igen...
:)

Cobretti skrev:
Vart kan man beställa dem 3 skyltarna som visas på bilderna ??

Tacksam för svar !

Köpte nyss en skitproffsig skylt från Art Invest.

Pris 390 :-

Art Invest HB
Sävstigen 1
442 35 KUNGÄLV
Tel 0303-230638 fax 0303 - 10038
artinvest@telia.com

Lättast att bara maila en beställning.

ksann skrev:

Vad säger ni?

[edit: lägger till en bild:]
reg-2005.gif
köp den mellanstora
då ser inte snuten den vid en snabb titt. jag ska köpa den

Lazer752 skrev:
Tja...

Har min skylt som du har det på din hoj, Har en r1.04, Snuten tog oss för några veckor sen för polaren inte hade nån skyllt. Polaren fick 400 kr i böter men min va dom osäkra på. efter några samtal dom gjorde i bilen kom dom fram till att min var helt laglig. Så det var ju skumt att du fick böter på den.!!!
Men min polare sa till dom att tjuvarna andvänder sms tjänsten och kolla vem som står på hojen och var den står så dom kan stjäla den sen.. Därför jag inte har den på sa han.. billigare en at ta 400 i böter från er en att betala 6000 i självrisk om den blir stulen. Han godtog det och kommer aldrig mer stanna han sa han om han ser han åka utan skylt igen...
:)

Det är monteringen som gör att han fick böte. den måste hänga rakt ner !.... eller lite bakåt...

Tänker köpa mig en miniskylt och jag undrar om man kanske borde köpa den som chassi nr står med på istället för den billigare som det inte är med på från Dekaltrim, vad tycker ni?
Mvh Grunk

Skippa miniskylt, lagens långa arm är för djävliga nu på att bötfälla för felaktig skylt/avsaknad av skylt.

Inte riktigt svar på min fråga.....
Någon med ett svar som jag vill läsa?
Mvh Grunk

När ni pratar skyltar ligger ju belysning nära till hands! Vad gäller inom detta område. Bygger man om är det ju svårt att få till skyltbelysningen, räcker det med att köpa en lite "nyckelknippslampa" som man monterar så den lyser över skylten? Typ sån som finns på biltema! nån som har nån ide om detta?

När ni pratar skyltar ligger ju belysning nära till hands! Vad gäller inom detta område. Bygger man om är det ju svårt att få till skyltbelysningen, räcker det med att köpa en lite "nyckelknippslampa" som man monterar så den lyser över skylten? Typ sån som finns på biltema! nån som har nån ide om detta?

Tydligen så måste iaf mätarbelysningen ingå i hojens elsystem, eller med andra ord, inte ha batteri.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back