Vilken mailtjänst ska jag välja??

Kolla om du kan få all mail till ditt spraykonto vidaresänt till din nya gmail-adress. Då kommer du få alla mail till den gamla adressen samtidigt som folk får din nya vartefter du svarar.

Apropå bogfläsk så kom jag att tänka på en dag på jobbet för en massa år sedan då jag, redan då, konsultade, gick runt och ägde samt pekade med hela handen.

Då kom det fram en äldre farbor som var anställd på företaget jag konsultade åt och frågade just frågan; "-Vilken gratismail är bäst" och efterssom det inte fanns så mycket annat än hotmail att använda sig av så svarade jag just; "-Jo. www.hotmail.com är bra grejer, serru"

Nästa dag kom farbrorn tillbaka VÄLDIGT ARG och tyckte att jag var otroligt både barnslig och dum i huvudet som dessutom kunde stoppa www.hotmale.com där det är ~37° varmt, solen aldrig skiner och det luktar unket. :näsblod

Inbjudan? Hur funkar det?

Ska PMa en mail som fungerar... Inte det lättaste.

Edit: Alltså. Kan inte alla bara regga sig på sidan eller måste man ha en invite?

Ah, jag visste inte att det gick att regga sig utan invite numera.

Angående Gmail Notifier så hittar du länken till programmet här om du inte redan gjort det; http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=182947

Lycka till, lovar att du ej kommer bli besviken när du kommit igång! :tummenupp

/J

Är lätt i yahoo iallafall, men vet inte hur man gör i sprays, borde gå tycker jag. Annars det kanske går att att på något sätt få gmail eller den nya mailen att hämta från ditt spraykonto ?

Det skulle vara helgrymt om det gick! Lite som att eftersända post. Någon som vet hur man gör??
Du kan få gmail att hämta posten från dina gamla konton med jämna mellanrum (flera gånger per dag). Bara gå in på "Inställningar" - "Konton" och "Hämta mail från andra konton"

Du kan få gmail att hämta posten från dina gamla konton med jämna mellanrum (flera gånger per dag). Bara gå in på "Inställningar" - "Konton" och "Hämta mail från andra konton"

Det där har jag lite problem med. Går det inte att hämta mail från en hotmail adress?

Har problem med POP-åtkomsten till min hotmail.

Det där har jag lite problem med. Går det inte att hämta mail från en hotmail adress?

Har problem med POP-åtkomsten till min hotmail.
Du måste kunna hämta posten med pop3, annars funkar det inte. Med spray funkar det, jag hade @home förut och det är samma system.

Sjukt smidigt!!! Detta är ju lättare än jag trodde. Nu kan kuk-spray dra dit pepparn växer. :mad:

Jag har kört Yahoo i 9år snart nu, och det har aldrig krånglat, så dom senaste åren är det min huvudmail. Jag har även Hotmail (värdelöst, segt till tusen t.ex) Gmail har jag också till vissa ändamål, det är ok, men jag gillar Yahoo bättre. Kanske vanan?
Jag har även gjort som nån föreslog, köpte en egen domän, en EU-domän, det kostar bara 49:- om året. På det viset har man ju så många mailadresser man vill för all framtid....eller så länge man har råd med 49:- om året vill säga.
Var köpte du en eu-domän?

Sjukt smidigt!!! Detta är ju lättare än jag trodde. Nu kan kuk-spray dra dit pepparn växer. :mad:
gmail äger :tummenupp

Last edited:

Helt klart! Det här med att arkivera mail. Ligger de som i någon slags mapp då? Tänkte fråga innan jag arkiverar 1500 gamla mail, så att inget knasigt händer med de...

Edit: Den där notifyern. Måste man fortfarande skriva in lösenord för att komma åt mailen, eller kan vem som helst som är inloggad på datorn komma åt de??

Last edited:
Helt klart! Det här med att arkivera mail. Ligger de som i någon slags mapp då? Tänkte fråga innan jag arkiverar 1500 gamla mail, så att inget knasigt händer med de...

Edit: Den där notifyern. Måste man fortfarande skriva in lösenord för att komma åt mailen, eller kan vem som helst som är inloggad på datorn komma åt de??

Ja, det är samma lösenord till notifiern som det är till din mail.

Jag har slutat med gmail för till slut fick jag för mycket spam, men det är en riktigt bra mail, absolut. För mig som använder messenger rätt mycket så är det rätt soft att ha en hotmail så jag alltid ser direkt om jag fått ett nytt mail, om jag fått nån notification från facebook, om någon skrivit kommentarer på bloggen osv.

Gmail eller Hotmail skulle jag rekomendera.

De ligger kvar! Klicka bara på "alla mail" så ser du alla mail (smart). Gmail kör inte med mappar, utan med etiketter. Ett mail kan ha flera etiketter (ligga i flera mappar typ), sen kan du bara söka efter mail med viss etikett.

Notifiern loggar du in på separat, så om du är utloggad från websidan men inloggad i notifiern så kan alla se om du fått mail, och vad titeln är, men de kan inte läsa dem utan att logga in på websidan.

En annan fördel med Gmail är ju att om man kör Mozilla Thunderbird (mailprogram) så räcker det att man skriver in användarnamn och lösenord när man lägger till kontot för alla inställningar finns redan i programmet. Sjukt smidigt att slippa hålla koll på servrar och portar och grejjer. Och riktigt bra spamfilter hos Gmail också. :tummenupp

Nästa dag kom farbrorn tillbaka VÄLDIGT ARG och tyckte att jag var otroligt både barnslig och dum i huvudet som dessutom kunde stoppa www.hotmale.com där det är ~37° varmt, solen aldrig skiner och det luktar unket. :näsblod

Bakfull o jävlig som man är måste man givetvis trycka på länken från helvetet
:huvet :mad: :eek: :zpy

Fan att man inte tänker innan man klickar nånstans

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...