Vilken klass är mest nybörjarvänlig?

det är därför man ska ha ÖRONPROPPAR sparar adrenalin och man gasar hårdare:tummenupp
Fast att gasa i starten har aldrig hört till mina problem. Det är resten av rejset jag tycker är svårt. Skygglappar skulle kunna vara nåt. Edit: Eller dragracing. :(

För att återknyta till ämnet då. Rejsandet har väldigt lite gemensamt med gatåkning. Man kan vara kung av [local road here], men när man väl kommer till en räserbana så är man inte alls snabbast. Omvänt gäller också, bara för att du kommer till fikastället sist så innebär inte det att man är långsam på banan. Det är betydligt säkrare som alla vet, och med det i bakhuvudet kanske hornen växer ut och man dominerar hela skiten.

Man kan sitta och nöta [local road here] tills bensinen/däcken/dagsljuset/sommaren tar slut, men det säger ingenting om hur det skulle på i en tävling. Det finns bara ett sätt att få reda på det. Sälj gathojen (köra på gatan ger ingenting sen ändå) och satsa så mycket du önskar på din rejsingkarriär. Förmodligen fastnar du i det, och det kan faktiskt inte gå dåligt jämt. Just do it.

Köp en hoj du har råd att krascha och kör i klassen den passar i. Ingen klass är enkel att vara bra i.

Helt rätt, köp en hoj du har råd att krascha. Själv åker jag på en R6 från 01, går hur bra som helst och det går att köra 1:10 på Åsen med den utan problem, byt dock bakdämparen om det sitter original på. En sådan hoj med extra fälgar och lite lull lull borde du få för 20 - 25000.

Hoppas vi ses i sommar och lycka till

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...