vilken klant jag är!

wheelie82 skrev:
2205714 Jag brukar ha endast högra kranen på ON så har man iallafall en skvätt i vänstra halvan som reserv. :tomten

Ja den högra sidan brukar ju alltid räcka långt :rolleyes:.
Senast idag körde jag en 300 meter utan soppa, skönt att jag kom precis till pumpen på sista rullen utan någon soppa alls i åbäket :D:D

Kicka husa är enkelt, gasar du så straffar den dig eftersom den inte gillar det :mattias

Är det någon mer än jag som tycker att "reserv" inte är mer än marknadsföring. Soppan tar slut till slut ändå, det går ju inte långsamare(stavning?) för att man har "reserv". Att skapa en bensintank, dela upp den i två delar och kalla den ena delen för reserv är bara löjligt :gnissla ... för det är ju inte så att hojen rymmer mer soppa för att den har en s.k. reserv :tungan

Reserv är bra för då slipper man bry sig om hur mkt bensin man har kvar etc etc.
När den tar slut har jag 2 liter på att hitta en mack...
Min är av typen ett rör och inte halva tanken typen.

Det går ju att klara sig utan, MEN. Min hoj drar mella 0.6 - 1.0 på gatkörning beroende på hur jag gasar, så att räkna på trippen är ju ingen exakt vetenskap precis...
När reserven slussas på är det soft körning till macken... :tungan (2 liters reserv)

Reserven är ju som en bensinmätare, och bra att ha, väger säkert 20-30 gram, så rätt korkat att inte slänga dit en om man nu ändå använder en kran som har tre lägen. Eller? :va

PS. 2 liter räcker dock inte alltid för att hitta en mack... :lol :gnissla DS.

PutteLiten skrev:
2209948 Blablabla.....touringhojprat....
Det är genomskinlig tank på Husan så man får väl helt enkelt böja sig ner och titta hur mycket bränsle man har kvar....

Busaberg skrev:
2209983 Det är genomskinlig tank på Husan så man får väl helt enkelt böja sig ner och titta hur mycket bränsle man har kvar....

Jag har alltid tyckt det varit en supersmart lösning :)
Fast... jag tror aldrig det kommer som standard på hojar som är gjorda för gata.
Men för rena tävlingsmaskiner är det genialiskt. :)
Fast, igentligen borde det vara precis tvärtom... :lol
Jag menar, du vet ju exakt hur mycket bensin du hällt i hojen innan start av motot, och det är ju tillräkligt för hela tävlingen. Medans på gata vet du ju oftast inte iförväg hur långt du kommer att köra.

Finns dock genomskiliga tankar till XRen oxå. Den är ju faktiskt byggd för att tävlas i öknen... (fula som stryk dock)

:hej

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back