Vilken körstil har du

GSXR1100R skrev:
Jag har hittat en körstil som passar mig, inte så snabb men inga vurpor 2004 heller, lagomt fort och lite fegt, det gör ju ont att vurpa.

:tungan

Faktiskt samma här. Inte en vurpa på hoj i år, iaf ingen där hojen faktiskt välte :rolleyes:

Det gör inte ont att vurpa i min ålder.
 
Mavve skrev:
Faktiskt samma här. Inte en vurpa på hoj i år, iaf ingen där hojen faktiskt välte :rolleyes:

Det gör inte ont att vurpa i min ålder.
Banvurpor snackar vi om, har du kört på bana i år :confused:
 
Får väl lägga in en bild när det begav sig! :banana

1991 bör det vara...(Edit: detta var -90 för 91 hade jag snikat åt mig ett Termingoni system från Rickmanagentens skyltfönster. Det bucklades sedemera till redan första repan!)
Troligen Knutstorp.
Vurpade 3 gånger den dan! :rolleyes:
träning tidsträning och rejset!

Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va
 

Bifogat

  • lite mindre.jpg
    lite mindre.jpg
    57.7 KB · Visningar: 111
Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Får väl lägga in en bild när det begav sig! :banana

1991 bör det vara...
Troligen Knutstorp.
Vurpade 3 gånger den dan! :rolleyes:
träning tidsträning och rejset!

Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va

aha, körde du då,, undrar om vi har kört mot varrandra, jag började -90, körde till -92 (sen började jag igen -99)
-92 hade jag denna hojen...
 

Bifogat

  • dubbelrrsmall.jpeg
    dubbelrrsmall.jpeg
    13.1 KB · Visningar: 104
Kamikaze kid skrev:
Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va
Ahh ett gammalt wobbelstaket, asball hoj att köra, saknar väghållning totalt jämfört med dagens hojar, hojen har troligen ett gångjärn på mitten.

:tummenupp
 
R2 skrev:
aha, körde du då,, undrar om vi har kört mot varrandra, jag började -90, körde till -92 (sen började jag igen -99)
-92 hade jag denna hojen...


Hmmm

Känner igen hojen ...
En 750 R -90?
Jag hade en gammal VOLVO buss som var lackad i 3 olika kulörer lila och vit...
12 meter lång och duktigt rostig...

-90 körde jag med Tjomme Jansson GSX R750 , Nicklas Sundman RGV250 , Micke Sundman GSX1100, Tony Magnusson åkte rgv 500.
-91 Körde jag med Tjomme Jansson och Micke Sundman var med och stojjade, Och en RD350 åkare vid namn Björn Holmqvist var med i bussen!
Kul som fan va det...

Sen köpte jag hus...
Vicket pucko... :huvet
 
Last edited:
GSXR1100R skrev:
Magnus Moss har samma stil som dig :tummenupp

Jepp, så är det! Och Ben Spies (!!!!) som det sägs i ett senare inlägg.... Och då går det fort!! I alla fall i det senare fallet.
Har med ett visst intresse följt den här tråden och för mig är det inte riktigt utrett än.... Jag sitter upprätt och burkar alltså inte mycket. Jorpes och Don Q hänger som apor och det ser ju tufft ut vilket är MYCKET eftersträvansvärt. Men går det fortare? Anledningarna till att jag inte burkar mer är bland annat att jag inte tycker jag har kontroll när jag hänger av mer. Vidare blir det pga mina långa ben MYCKET tryck på fotpinnen så vid ett par minnesvärda tillfällen har jag glidit av pinnen mitt i kröken. Kul. Min fråga är alltså:
För att komma vidare och sänka 10:or på Åsen till 9:or... måste jag då burka mer eller kan jag fortsätta sitta otufft uprätt?
 
spyan skrev:
När det är nått som skrapar i måste man ju titta efter vad det är som tar i ! eller vad jag så trött att jag sommna ! :trött

Ha ha...

Kan man banan är det bara att blunda och köra. Går det så går det... :Bugar

Kanske inte en körteknik att lära oss andra Rookiessar
 
magnus_moss skrev:
Jepp, så är det! Och Ben Spies (!!!!) som det sägs i ett senare inlägg.... Och då går det fort!! I alla fall i det senare fallet.
Har med ett visst intresse följt den här tråden och för mig är det inte riktigt utrett än.... Jag sitter upprätt och burkar alltså inte mycket. Jorpes och Don Q hänger som apor och det ser ju tufft ut vilket är MYCKET eftersträvansvärt. Men går det fortare? Anledningarna till att jag inte burkar mer är bland annat att jag inte tycker jag har kontroll när jag hänger av mer. Vidare blir det pga mina långa ben MYCKET tryck på fotpinnen så vid ett par minnesvärda tillfällen har jag glidit av pinnen mitt i kröken. Kul. Min fråga är alltså:
För att komma vidare och sänka 10:or på Åsen till 9:or... måste jag då burka mer eller kan jag fortsätta sitta otufft uprätt?
Fortsätt att TIBA du är en sann förebild :tummenupp
 
Kostet78 skrev:
Så vilken körstil är den optimala...teoretiskt??


Vet inte men förmodligen den där du har roligast och känner
att du behärskar det du håller på med NÄSTAN hela tiden... :)

Jag har skitsköj iaf,körstilen känns ok m den "gamla" sursukin..... :tungan
 

Bifogat

  • DSC_0220.jpg
    DSC_0220.jpg
    97.1 KB · Visningar: 124
Last edited:
men herregud, Abe, Doohan och Crafar
 
Nyteknik skrev:
Några stycken.
Att Doohan skulle vara medlem i TIBA håller jag inte med om. På din bild ser det ut som han lutar hojen så mycket att han är tvungen att sitta upp lite. Jag kontrar med denna goding. :Bugar
 

Bifogat

  • doohan_not_tiba.jpg
    doohan_not_tiba.jpg
    92.4 KB · Visningar: 100
Tar det lugnt och förskiktigt och vurpar nästan aldrig, man är väl inte så dum att man kör över sin egen fårmåga? :rolleyes:
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top