Vilken körskola?

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Hej

Hade tänk o kolla lite läge...Ska ta körkort nu till våren...velar lite mellan olika körskolor...
Någon som kan ev rekomendera en bra o något "billig" host körskola?

Alla tips e välkomna=)

gbg el närheten

Last edited:
Kan rekomendera både kramérs (Eric och Mattias är kvar) och Wright vid redbergsplatsen. Henrik på Wright är riktigt bra!! Han va sjukt hjälpsam med att ge mig tider även om de va fullbokade..

Kramers!
Hela bunten lärare är störtsköna! Helt ok med tider när jag tog sommaren -11

Tog mitt hoj kort på Wright (tidigare kul på hjul ) Har bara gott att säga om dom.

Ta inte guldheden, gick där först men det upplägg de då körde var betala två lektioner få tre, dock delade man på läraren med en annan elev under denna tid vilket innebar att man inte fick mer än max1,5h av lärarens tid. Bytte till Mölndals trafikskola vilket var så mycket bättre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wright (tidigare kul på hjul ). vet att det var lite fuss när de hette kul på hjul men nu hör jag bara gott därifrån.

Kramers är säkert bra som många säger men frugan fick inte så bra bemötande där som hos Wright. Tillfällighet eller ej men så vare ;)

Hedens / Guldhedens verkar vara osäkert då betygen på nätet är både 1 och 5. Kanske beror på vem man får som lärare där? Osäkert kort helt klart vart fall.

Mölndals har jag hört mest gott om också. Framförallt Johan om han jobbar kvar där. Fet pratkvarn fall det finns fler Johan ;)

Ta inte guldheden, gick där först men det upplägg de då körde var betala två lektioner få tre, dock delade man på läraren med en annan elev under denna tid vilket innebar att man inte fick mer än max1,5h av lärarens tid. Bytte till Mölndals trafikskola vilket var så mycket bättre.

Johan gick jag också för, kalasbra men tuff!

Tusen tack för alla tips=)...blir inte lätt o välja=)

Jag gick hos wright förra året och jag har fullt förtroende för båda lärarna. Fick aldrig känslan av att de försökte kränga på en onödiga timmar.

Jag tog på Wright på redbergsplatsen, hade Henke som lärare! Fulltpott! Har den rätta attityden! "ha kul, kör säkert" vilket passade mig men annars så vet jag att Kramérs lärarna är bra med! Eric om jag inte har för mig fel är också instruktör på Stora holm trafikplats?!

Fördelar med Wright och Henke är att han är jävligt flexibel med tider, ser alla detaljer och lär ut väldigt bra!
Sen kör dom ju med CBR1000 vilket också är en väldig fördel!

Kränger som sagt inte på några lektioner i onödan utan vill ditt bästa! Jag tog 6 dubbellektioner och 1 enkel.
Vilket räckte gott och väl! Henke har också bra statestik på uppkörningen ca 1 på 50 klarar inte! om ens det!

Last edited:
Jag tog på Wright på redbergsplatsen, hade Henke som lärare! Fulltpott! Har den rätta attityden! "ha kul, kör säkert" vilket passade mig men annars så vet jag att Kramérs lärarna är bra med! Eric om jag inte har för mig fel är också instruktör på Stora holm trafikplats?!

Fördelar med Wright och Henke är att han är jävligt flexibel med tider, ser alla detaljer och lär ut väldigt bra!
Sen kör dom ju med CBR1000 vilket också är en väldig fördel!

Kränger som sagt inte på några lektioner i onödan utan vill ditt bästa! Jag tog 6 dubbellektioner och 1 enkel.
Vilket räckte gott och väl! Henke har också bra statestik på uppkörningen ca 1 på 50 klarar inte! om ens det!

Inte för va sån men säker på att dom kör med Cbr? Låter jävligt dyrt med tanke på hur ofta folk tappar deras hojar.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla