Vilken körskola?!?!?!

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
Ducati HM
Hej,
Igår damp körkortstillståndet ner i brevlådan så nu börjar det bli allvar :yoparty

Kan någon här ge lite referenser på vettiga körskolor i typ Bromma/Ulvsunda/Sundbyberg/Solna-området. Är det någon specifik man bör akta sig för?
Jag har varit i kontakt med Jarla trafikskola som håller till vid Solvalla. Läget är perfekt eftersom det är nära jobbet. Har någon här erfarenheter från denna trafikskola?

Är tacksam för alla tips och råd :)

/Hh

Jarla kör ett upplägg där du inte kommer till uppkörning förräns de anser att du defakto kan klara uppkörningen utan problem, vissa tycker att det är drygt och att de "mjölkar" en på pengar... andra (jag inkluderat) tycker det är en bra utbildning och det gås igenom mer än vad som är nödvändigt för uppkörningen som gör att man kommer därifrån med bättre förutsättningar än om man bara pluggat till självaste uppkörningen.

Så från mig får Jarla många tummar upp. :tummenupp

Har tyvärr ingen att rekommendera på den sidan av stan men jag har dock fått höra från flera håll att Jarla ska man hålla sig borta från om man inte har mycket pengar att slösa.

Jag tog mitt kort på Farsta trafikskola som håller till i Västerhaninge och då jag bor i Kungsängen blev det en bit att åka. Det va värt all restid i världen då de vill att man ska ska klara kortet så fort som möjligt utan att ta ut ockerpriser och onödiga körlektioner. :)

Har tyvärr ingen att rekommendera på den sidan av stan men jag har dock fått höra från flera håll att Jarla ska man hålla sig borta från om man inte har mycket pengar att slösa.

Jag tog mitt kort på Farsta trafikskola som håller till i Västerhaninge och då jag bor i Kungsängen blev det en bit att åka. Det va värt all restid i världen då de vill att man ska ska klara kortet så fort som möjligt utan att ta ut ockerpriser och onödiga körlektioner. :)

:tummenupp:tummenupp rasmus e grym..:tummenupp

Inget körskoletips men de bra skolorna har som mål att lära dig att köra hoj inte bara klara uppkörningen!

En bra körskolelärare sitter även bakpå och inte i en bil bakom och pratar i radio!

Grönlunds funkade perfekt för mig, inget att klaga på. Tror det blev ca 10-12 lektioner totalt. Lycka till!

Då har man bokat in Jarla i kalendern :yoparty
Stort tack för alla förslag och tips.

Wish me luck!!! :D
//Hh

Last edited:

Nu råkade det bli Jarla iaf. Ligger som sagt perfekt i anslutning till jobbet (och även hemmet faktiskt). Men jag ska ha dina synpunkter i åtanke och vara på min vakt.

Tackar! :)

//Hh

För att?

Förklara gärna!

Jag är också intresserad av resonemanget.
Jag hade en lärare som satt i bilen och var mer eller mindre mellankolisk.
Utifrån den erfarenheten har jag fått för mig att det är mycket bättre när läraren kör hoj.
Det visar på att han/hon är angagerat om inget annat.
Bara en enkel grej som att visa hur man ska ta kurvor, visade min lärare på en smal väg med en bil...hmmm jag såg inte riktigt vad han menade, vägen var ju inte mycket bredare än bilen :confused: . Bättre med en hoj, då blir det tydligt vilket spår han tar. Bara ett exempel.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back