Dalens trafikskola![]()

Tog för både 125a och mellanhoj där

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dalens trafikskola![]()
För att?
Förklara gärna!
Jag är också intresserad av resonemanget.
Jag hade en lärare som satt i bilen och var mer eller mindre mellankolisk.
Utifrån den erfarenheten har jag fått för mig att det är mycket bättre när läraren kör hoj.
Det visar på att han/hon är angagerat om inget annat.
Bara en enkel grej som att visa hur man ska ta kurvor, visade min lärare på en smal väg med en bil...hmmm jag såg inte riktigt vad han menade, vägen var ju inte mycket bredare än bilen. Bättre med en hoj, då blir det tydligt vilket spår han tar. Bara ett exempel.
1. För att man får köra själv, som man gör på uppkörningen (jag iaf), utan passagerare.
2. För att en bra körskola har videoutrustning i efterföljande bil så man kan kolla efteråt och gå igenom körningen. Pedagogiskt så det förslår.
Ser ingen fördel med att ha läraren bakpå, om man inte är så dålig på att köra att han måste ingripa.
Roine Karlsson är kung!
Tog för både 125a och mellanhoj där![]()
Hans son är grymt bra också och där suger dom inte pengarna ur en. Raka schysta puckar.
Det bästa är att nästan alla körlektioner ägde rum runt Tullinge. vad kan det bero på??. Bara det säger en hel del.
1. Du kör alltid själv...hojen blir bara lite tyngre vilket i sig inte är så noga. Det som däremot är grymt viktigt är att läraren känner/ser vad du gör med knän, överkroppp osv. Läraren kan även "styra" från passagerarplats vilket kan vara en fördel i vissa situationer!
2. Videoutrustning är säkert bra för vissa tekniska bitar (tek konbana och bromsprov) men annars tror jag inte du kan lära dig att tex vara mer uppmärksam utifrån en video!
Precis! Min andra lektion hos dem så drog vi ut på bulten
Deras hojar är också riktigt fina. BMW med abs så bromsningen är en baggis!
Tja,
Om jag va du skulle jag inte välja jarla.
De må ha duktiga lärare ,Ola, Janne,Uffe.. Men dom har noll framförhållning till den enskillde eleven.. Dom ska dra ut så mycket cash från dig som möjligt.. De ber dig boka in ett antal lektioner o så fortsätter det så lågt som möjligt.. Du får perliminära uppkörningar och sen så fuckar de dig o säger att du inte är redo..
Du kör med en lärare som säger att du är duktig på viss övning, nästa gång kör du med en annan lärare och han tycker du ska öva mer och ching ching får de in mer deg från dig...
Jag körde säkert i 3 månader och la ner över 30 papp fast jag körde privat en hel del oxo.
Jag såg såååååå många som blev frustrerade över deras noll förmåga att planera då de aldrig vet vilken elev de ska köra med.
Jag har massa negativa saker o säga om de men lägger av här..
Åk till non annan skola,även om de är längre..
Mvh
Gulle
Vet iofs hur det ser ut med uppkörningar nu, men när jag ringde i måndags förra vecka fanns det tider både i maj och juni (på barkarby).
Jag ringde själv direkt när jag kom ut från uppskrivningen och det var inga problem. Det kan ju iofs vara fler som kör upp nu, men det verkar som det kommer in en hel del avboknings-tider också.
Så lägg in telefonnumret i mobilen och ring så fort du skrivit uppså får du förhoppningsvis en tid innan juli...
Hmmm... Min situation börjar bli skrämmande lik scenariot ovan
Edit:
Kollade lite med Trafikverket (eller vad dom kallar sig nuför tiden) ang uppkörningstider i Sthlmsområdet. Barkarby har längst väntetid (mitten på juli med undantag för avbokningar). På Tullinge finns det (just nu iaf) tämligen gott om tider f o m nu och framåt.
Fan killen var i samma situation som dig fixa det med Lötsjö det gjorde jag
Lötsjö är helt grymmaDom tjatar inte på en om en massa onödiga lektioner och hjälper en gärna med tips om man kör privat också.
Och som du säger, uppkörningsbanan blir lite som en "hemma-bana" och det är ju ganska skönt
Jag har verkligen bara bra saker att säga om dom, så nu hoppas jag bara att jag klarar uppkörningen också...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |