Vilken jävla grej

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Japp och idag va det dags att skriva upp stegade glad i hågen mot polishuset där skrivningen skulle äga rum, fick en dator tilldelad mig och började testet. Och vad händer? Jo ett helt jävla ofantligt hjärnsläpp. Tragglade igen om provet och tänkte detta går NOG vägen ändå. fick varningen om att det bara va 10 minuter kvar och började titta igenom svaren igen. Blev lite tveksam på ett svar så jag ändrade från alt D till alt C.
Tryckte på avsluta prov och vad händer?????

ANTAL RÄTT 51 KRAVGRÄNS 52 neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

det värsta va nog att den frågan jag änrade var rätt innan jag ändrade den.

Spelar igentligen ingen jätte roll för mig för jag tar teorin privat och ville mer eller mindre prova på för att se hur det såg ut. Givetvis gick jag in för att klara det men bom blev det. TRIST.

Och jag kan säga så här att jag har faktiskt pluggat en hel del i böckerna och på datorn. Men detta prov va faan inte lätt. Vet inte om man kan få olika svårighetsgrader på proven? Men det lär ju inte vara samma frågor nästa gång.

Satt och sneglade lite på grannen som också skrev för mc och han hade ju dölätta frågor typ "vilken siffra visar svinglager" och jag fick en jävla massa frågor om korsningar, och det va många ca 25 av frågorna rörde korsningar.

Ja ja fick gå hem med svansen mella benen och ringa vägverket efter en ny tid och fick en om 2 veckor. Så besvikelsen är borta i mån och då är det bara nya friska tag som gäller.

Jag har oxå fått sådär. Det sög rätt ordentligt ska du veta... du skulle kört upp en sopkvast i ett mörkt hål. Då kanske de skulle rättat rätt åt dig.

Skönt att höra att det inte bara är jag

det som är lite tråkigare va att jag fick snällt ringa och avboka min intensivkurs som skulle börjat på torsdag :kocko . Men men den börjar istället torsdag om 2 veckor om allt vill som jag nästa skrivning

Polarna som tagit kort sa ju oj oj vad så lätt, det klara du . Så jag antar att man får ganska mycket hjälp om man går på trafikskola

Försök med detta istället:

1:a provet: 44p (ok då är man kass helt enkelt)
2:a provet: 51p (hmm ok låt gå då, bara att ta nya tag)
3:de provet: 51p (men vad i HELVETE!!!!!!!!!!!!!)
4:de provet 50p (Jag ger upp snart)

Har inte gjort det femte provet ännu för att jag är så jävla rädd att kugga.
Men men, självförtroendet börjar komma tillbaka sakta med säkert nu :)
Så snart kanske :)

/Annicka

Annicka skrev:

/Annicka

Kanske e dags å plugga lite mer innan man gör provet igen ifall man får sådär? :P

"Satt och sneglade lite på grannen som också skrev för mc och han hade ju dölätta frågor typ "vilken siffra visar svinglager" och jag fick en jävla massa frågor om korsningar, och det va många ca 25 av frågorna rörde korsningar."

Men du, om du bommade en massa frågor om korsningar bör du nog ta och plugga ett tag till...
Lycka till nästa gång! :tummenupp
/Kicki

Jag bommade bara två korsningsfrågor men ja visst. jag är helt införstådd i detta, och jag skrattar för mig själv varje gång jag läser om "Jävla med den satans öppkörningsgubben kuggade mig för.....". Man blir inte kuggad om man kan köra. Och det gäller även mig. Sen att det är trist är ju en annan sak, även om man har osis på uppkörningen och ramlar på garagevändningen tex så är det ju trist att det skulle hända just då.

Nya testet är skitlätt jämfört den förra 40-frågors multikryssvarianten. Jag har gjort båda.

Går folk ens på teorilektioner numera? Vi hade minst ett tiotal såna plus att vi satt och fyllde i såna där pärmar timtals per dag i flera veckor innan provet. Jag kuggade på 35p av 40 första gången. Klarade mig på 36 nästa gång.

mb skrev:
Nya testet är skitlätt jämfört den förra 40-frågors multikryssvarianten. Jag har gjort båda.

Går folk ens på teorilektioner numera? Vi hade minst ett tiotal såna plus att vi satt och fyllde i såna där pärmar timtals per dag i flera veckor innan provet. Jag kuggade på 35p av 40 första gången. Klarade mig på 36 nästa gång.

Har också gjort båda och håller med om att det nya är mycket lättare...fixade full pott MHA bonniers & en MC teoribok :hihi

Första provet: 48 - Dåligt Robin, bättre kan du.
Andra provet: 51 - MEN VA "=!#?!"#(!
Tredje provet: Det får ni veta på torsdag...

Nya modellen är ju pisslätt! 1 fel! :D
Nej som MB skrev.. de gammla multisvar var lite klurigare.

Annicka skrev:

Har inte gjort det femte provet ännu för att jag är så jävla rädd att kugga.
Men men, självförtroendet börjar komma tillbaka sakta med säkert nu :)
Så snart kanske :)

/Annicka
Måste vara olika svårighet/man kan ha tur eller otur med frågorna
Jag klarade både bil och mc utan att öppna böckerna :va

Visste inte att det var så vanligt att kugga på det! närmast kugg jag känner var en polare på 52p han var lite skakis efter :crash

Jo visst verkar det lättare än det gamla provet. Jag skrev den gamla versionen till bilen för 9 år sen, så jag antar att det va väldigt dåligt påläst. Eller rättare sagt jag läste inte allt utan läste på det jag trodde va viktigast. Men ack vad jag bedrog mig.

Jag skrev teroin för B-körkort -99 och detta var just samma vecka som de nya systemen hade installerats med skärmarna och ett svar = rätt alternativ(man skrev väl för hand innan?).

Dock hade jag ju pluggat pärmar med det gamla proven och jag tyckte de nya var mycket enklare. Skrev 59 då.

I år, närmare bestämt i början av Juni skrev jag A-teorin och fick även då 59 rätt men med betydligt mindre pluggande. Det enda man behövde kunna var de fordonsspecifika frågorna.

Den stora skillnaden mellan de två tillfällena var att de 5 åren och tusentals milen bakom ratten fick de flesta "trafikssituatiosnfrågor" att verka så självklara då man varit med om en hel del av dom under åren.

När jag skrev det första gången svarade jag rätt för att jag hade memorerat frågor/svar utan alltid riktigt förstå varför, vilket jag inte tror är ovanligt(tyvärr).

Lyckades/orkade dock aldrig greppa vad deras parkeringsskyltar med de sjuka tillägstavlorna betydde. Jag bor ändå i centrala Sthlm och har aldrig stött på något liknande.

Typ, här får man stå på sidan av gatan med udda nummer var 4:e tisdagseftermiddag efter kl 15 om det spås vara fullmåne inom 6 dagar förutsatt att aktuellt datum för parkering infaller dag före röd dag dock ej söndag eller julafton.

Helt sjuka.

Mvh / Christian

Baltazar skrev:
Typ, här får man stå på sidan av gatan med udda nummer var 4:e tisdagseftermiddag efter kl 15 om det spås vara fullmåne inom 6 dagar förutsatt att aktuellt datum för parkering infaller dag före röd dag dock ej söndag eller julafton.

Jag fick en så jobbig fråga också. Kunde inte svaret och skit i vilket så jag svarade att

"Jag parkera vart som för det gäller inte MC" :tummenupp
Och smålog för mig själv

Men det va väl den ända frågan som jag inte försökte på

det e skönt o fula sig om man är 100%säker att man klarar det!
Jag fick frågan "En dagisklass håller på o passerar ett övergångsställe, det slår om till grönt innan de hunnit över vad gör du?
A: Varvar motorn för att de ska flytta sig
B: väntar tills de passerat
C: KÖR!"
Tog C :hihi

Surt dock om man gör så o får 51 :eek:

Klarade teorin 3 gånger av 3...
Första gången va för bil och gick som en dans...
Andra gången va för Mc och den klara jag också som en dans...
Tredje gången va också för Mc och det gick vägen även då...
Anledningen till att göra teorin en andra gång va för att jag kugga uppkörning och han inte få ny tid innan säsongen va slut så då han teori tiden gå ut om man säger...

kajlyl skrev:
det e skönt o fula sig om man är 100%säker att man klarar det!
Jag fick frågan "En dagisklass håller på o passerar ett övergångsställe, det slår om till grönt innan de hunnit över vad gör du?
A: Varvar motorn för att de ska flytta sig
B: väntar tills de passerat
C: KÖR!"
Tog C :hihi

Surt dock om man gör så o får 51 :eek:

Vilket är rätt då? :va

Måste ju vara A eller C.

:rolleyes:

Nyheter
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing