Vilken jävla grej

Jag körde det provet nu och fick 69/70. Och jag kan säga att det provet var faan så mycket lättare än både vägverkets (där jag kuggade) och körskolans som jag nu har tillgång till. Men men tackar för länken.

Jag tycker inte nått av proven va direkt svårt. Antingen var era överjävligt svåra :rolleyes: eller så har ni pluggat för dåligt, eller så är ni kassa...

:hej

RoLLER skrev:
Jag hade inte pluggat ett skit. Va på en kändisfest på spybar kvällen innan. 3 brudar runt halsen hela natten.... Det va ändå inga problem! ALLA RÄTT!

va va du känd för innan du började slanga då? :tungan

fick 45 på första , blev mest snopen över att jag hade misslyckats . men andra gången gick det bättre för då hade jag pluggat iallafall fick då 56 :) men du ska se att det kommer gå lättare nästa , jag fick skit svåra frågor på första provet som man fatta nada av men sen på andra kom dom som man läst om i boken konstigt nog hehe :)

pratade med körskolan och dom sa att det provet som innmehåller mycket korsningsfrågor och det som innehåller mycket frågor om bromstekninker och rondeller hade dom fått uppfattningen om var dom två svåraste. Många av deras elever vart kuggade eller klarade det med liten marginal på just dom två proven. Men nu när jag tänker tillbaka så har jag kommit på minst 5 slarvfel där jag svarat utan att läsa alla svaren på ett riktigt sätt.

Ex nåt i denna stilen.
Vad är det FÖRSTA tecknet på trötthet?
A. Svårt att hålla hastigheten
B. Fötterna domnar
C. Du känner dig oangagerad
D. kommer jag inte ihåg

Jag läste frågan och alt snabbt och sen såg jag derikt alt A :tummenupp Åhh detta känner jag igen från boken och valde detta.
Hade jag brukat mer allvar och läst allt noga och tänkt 1/1000 sekund så hade jag givetvis svarat alt C.

Jaha så vart det dags igen idag 10.45 att försöka klara uppskrivningen. Och jag kan säga att den va inte lätt men betydligt lättare än förra försöket. och hur det gick??? :tummenupp
Så nu har jag halva kortet. Synd att jag fick denna hoj idé så här sent på året bara. :kocko Men men det kommer ju en vår nästa år också, hoppas jag ialla fall. Och då ska många bilister få se :arsele

När jag skrev upp för bil så fick jag 63 poäng och då hade jag inte pluggat mer än i en vecka. Så när jag skulle skriva upp för hoj 9 månader senare så sket jag totalt i att plugga och det var nära att det sket sig totalt den gången, 54 poäng och jag tror 52 var minimum. Hade jag kuggat då hade jag nog gått lös på inredningen :( Nästa gång jag ska skriva upp så ska jag plugga minst en månad för att vara säker.

jag tog teorin för lätt mc först, klarade det på första försöket, sen två år senare va det dags för bil då, läste la 2-3 gånger i boken för att påminna mig själv, kände att det skulle gå bra.
jag menar, vad kunde gå fel? jag hade övningskört bil i 2 år, kört mc i 2 år, klarat teorin på första försöker för mc...

sen kom det en massa frågor om vikt, släpvagn och shit... hade jag inte direkt räknat med hehe

första och andra gångerna fick jag 51 (är 52 som krävs för godkänt som sagt) :4skrika
andra gången va sista frågan vad minsta avstånd till övergångsställe får vara när man parkerar, markerade 10 meter, men av nån anledning ändrade jag till 12... rätt svar: 10 meter... :huvet
jaja, lite extra cash till vägverket och kanske kanske kanske ett mindre potthål på våra vägar :rolleyes:

Ett tips till alla som ska skriva upp, gå inte igenom frågorna och ändra ALDRIG. Går man igenom frågorna igen börjar man bli osäker och sen börjar man ändra i svaren. Lita på att ni gör rätt och lämna in provet på en gång istället.

En annan klarade både gamla o nya första gånger...och då har jag ändå skrivit upp totalt 5 gånger. :rofl

Har man verkligen svårt för att lära och lägger ner väldigt mycket tid utan att klara så är det givetvis tråkigt. Men för det mesta undrar man om folk verkligen vill ha sitt körkort, det nya provet är fanimej inte svårt nånstans och de flesta som misslyckas gör det för att de är lata helt enkelt.

RacerDave skrev:
Ett tips till alla som ska skriva upp, gå inte igenom frågorna och ändra ALDRIG. Går man igenom frågorna igen börjar man bli osäker och sen börjar man ändra i svaren. Lita på att ni gör rätt och lämna in provet på en gång istället.
Det är nog väldigt individuellt. Jag gjorde provet på en kvart, gick sedan igenom det två gånger och rättade till svar båda gångerna. Det slutade med att jag fick 63/65.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!