Vilken internetbrowser?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag har hört att via IE kommer massa maskar o virus, och att man bäst undviker dessa genom att köra en annan webläsare än IE.
Stämmer detta? Och i så fall, vilken rekommenderar ni?
Ska naturligtvis vara java och flash-kompatibel
 
Funkar ju helfint! Mkt snabb browser. Laddar sidorna jäkligt smart.
Tackar för tipset!
 
Av någon anledning gillar jag opera bättre.
 
Netscape Navigator, originalet som fortfarande funkar bra. Fliksystemet är klockrent. :tummenupp
 
Att tweaka FF är ett måste om man har det. FF är visserligen överlägsen IE även utan tweak men jag lovar att ni kommer inte ångra er. Här är mitt förslag (det tjocka är det jag tycker är viktigast för att snabba upp hastigheten):

browser.cache.memory.capacity : 65536
browser.cache.disk_cache_ssl : true
browser.xul.error_pages.enabled : true
content.interrupt.parsing : true
content.max.tokenizing.time : 3000000
content.maxtextrun : 8191
content.notify.backoffcount : 5
content.notify.interval : 750000
content.notify.ontimer : true
content.switch.threshold : 750000
network.http.max-connections : 32
network.http.max-connections-per-server : 8
network.http.max-persistent-connections-per-proxy : 8
network.http.max-persistent-connections-per-server : 4
network.http.pipelining : true
network.http.pipelining.maxrequests : 8
network.http.proxy.pipelining : true

nglayout.initialpaint.delay : 750
plugin.expose_full_path : true
signed.applets.codebase_principal_support : true

Sedan så måste man självklart installera Adblock extension också
 
Jag kör IE och dom här animerade gubbarna animerar inte...what the fuck?
dom gör det på min andra dator oxo med IE 6....

Why oh why?
 
jag använder avant... http://www.avantbrowser.com/
funkar kanon, kan mixtra hur man vill med java, gif, jpeg & annat.... har även killer...
 
CorbenDallas skrev:
Netscape Navigator, originalet som fortfarande funkar bra. Fliksystemet är klockrent. :tummenupp

Jag kör Mozilla Firefox, som också har flikar. Helt överlägset IE.
 
Öppen källkod och överlägset mycket mindre med säkerhetsincidenter: Firefox! Kompilerar man själv, går det att optimera koden för kernel, cpu m.m.

Dessutom finns det extra moduler som t.ex. en reklam/spam-blockerare - funkar räkmacka!

Vad gäller IE... tja, ActiveX och komplicerad kod som är hårt kopplad in i själva OS:et, suger fetpurjo, för att använda ett fackuttryck :)
 
BillS skrev:
Nån som vet hur man får Mozilla att öppna alla länkar i nya "tabs" ist för fönster?

Såg något hack för det häromdagen. Minns inte var. Kan vara nånstans i about:config också.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top