Vilken Husa, eller ngt annat, med elstart?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Farsgubben ska ha en ny hoj men pallar inte kicka!
Själv har han hört att han ska ha en Husa, men min fråga är vilken hoj med elstart som är mest lik en RIKTIG cross/enduro!?

Du kan ju börja med att berätta vad han ska ha hojen till. Ska han köra cross/enduro eller? En 525 EXC kanske isf?

- Johan

oscar skrev:
Själv har han hört att han ska ha en Husa, men min fråga är vilken hoj med elstart som är mest lik en RIKTIG cross/enduro!?

mr_rockster skrev:
Du kan ju börja med att berätta vad han ska ha hojen till. Ska han köra cross/enduro eller? En 525 EXC kanske isf?

- Johan

Det tråkiga är att han nog bara ska ha den till enduro, vilket gör det tråkigara för mig att knycka den o använda på mx-banan... Har 525EXC elstart? Finns det inte lite smidigare som tex 450??

/Or karin teleta

Yamma WR450? Den har Elstart.
04WR450F_BLU_5.jpg

04WR450F_BLU_1.jpg

oscar skrev:

Husa är lik en enduro men Husqvarna ÄR enduro.
Nya 250/450 byggd för skogen.
Med elstart.

Silwer skrev:
det heter hjälpstart på de där Husaberghojarna.

Nja, det är "riktig" elstart nu förtiden. Nya 04:orna har ett 7 Ah batteri tillskillnad från 01-03 som bara hade 4 Ah. Håller man koll på ventilspel och kläppen till kamdrevet så ska det aldrig vara några problem med elstarten.

Het tips till din farsa, KTM 400 eller Husaberg 450. KTM's 400 är smidigare än 450. Finns nu återigen i programmet efter att ha varit frånvarande 03.

Marals76 skrev:
He he helt rätt :rofl Sjukt vad vissa är fanatiska ang. ett märke på båge. :confused:

Ja speciellt ktm-ägarna som har en orange hoj bara för att polarna har en :tuttar :arsele

SM 570 RR skrev:
Ja speciellt ktm-ägarna som har en orange hoj bara för att polarna har en :tuttar :arsele

Prata för dina egna kompisar. Jag köpte 660 för att den passa in bäst på det som jag tänker använda mc:en till.

ingen WR

hmm, jag hade ju inte köpt en WR450...........

det är väll synd att säga att den är trött, men det va ju inmget klipp i den jag körde, på tibro MC...............min polare skulle köpa en 426, den va det bra mycket mer fart i..........olika hojar men ändå

WR:en går fet bort hos mig, men den har ju trots allt elstart

Det blev en KTM 450 EXC! Nästa mål blir att få honom att tröttna på skiten så att jag kan ta den... :D

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back