ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Det där var bara ett (dyrt) sätt att kringgå reglerna som sa' max 4 cyllar, inget annat.
Vad den hade på gatan att göra vete f-n. Bara PR antar jag. En (riktigt) v8a hade varit bättre isf.
Nej, det är inte kolvringarns spänst som gör att dom tätar, utan förbränningstrycket
som smyger in innanför ringarna och trycker ut dom mot loppet. Iaf under förbränningscykeln.
/u
Vad den hade på gatan att göra vete f-n. Bara PR antar jag. En (riktigt) v8a hade varit bättre isf.
Nej, det är inte kolvringarns spänst som gör att dom tätar, utan förbränningstrycket
som smyger in innanför ringarna och trycker ut dom mot loppet. Iaf under förbränningscykeln.
/u

, så Bikes artikel är bara påhitt då? Bike nr 2/3 september/Oktober 1987 (Superbike hette den då) ***Framtidens melodi Honda NR750 Vår Engelska medarbetare Mat Oxley brottas med 155 hästar under en provkörning av Hondas oerhört exklusiva Honda NR750 med ovala, eller nästan fyrkantiga kolvar 0ch 32 ventiler - Och överlever*** Har hela reportaget framför mig.....