mcdrömmaren skrev:
hej hmm har redan börjat titta på vilken hoj jag vill ha men det e ju endå en rätt bra tid tills jag får den....Jag vill ha en sporthoj som går väldigt fort järna över 250km/t..... har kollat på en yamaha r1 går den bra och är den skön att köra... på ett ungefär hur fort går den orginal
.... skulle bli tacksam för svar....
Du skulle alltså på största allvar köpa en hoj utan att ha testat den bara för den gör 250km/h???
Det har och finns många trådar här på Sporthoj om hurvida R1an och dess geliker är något att ha som första hoj.
Du borde nog fundera lite till o drömma lite mindre.
Du ska få lite åsikter varför.
1. Har du råd med en Retta? Du är 15 år gammal, jag är mer än det dubbla o jag kan knappt lösa det. Den ska inte bara köpas, en ska försäkras också. Den ska ha regelbunden service, den ska ha däck.
2. Det är rätt länge till du får köra en sådan med full effekt ändå, så varför inte titta på annat håll tills dess?
3. Tror du på största allvar du kan hantera en sådan hoj?
Tro mig, en mindre effektstark hoj är enklare att köra, om du inte planerar att bara köra rakt fram klart.
4. Vet du om att i stort sett var tredje Retta försäkrad hos Trygg Hansa har varit omkull?
Köra omkull gör ont.
Jag kan rabbla upp 1000 skäl till varför du inte borde ha en sådan som första hoj.
Nä, skaffa en lugn skön första hoj som du utan allt för många tårar kan lägga på garageuppfarten eller i diket. Statistiken säger att dom flesta lägger sin första hoj.