vilken hoj..

mcdrömmaren

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
hmm ingen men vill ha
hej hmm har redan börjat titta på vilken hoj jag vill ha men det e ju endå en rätt bra tid tills jag får den....Jag vill ha en sporthoj som går väldigt fort järna över 250km/t..... har kollat på en yamaha r1 går den bra och är den skön att köra... på ett ungefär hur fort går den orginal :bow.... skulle bli tacksam för svar....

No offense, men jag gissade något sådant med tanke på hur du resonerar när du ska köpa hoj. Förhoppningsvis vet du bättre när det är dags att skaffa!

Som sagt, ta inte illa upp, det är bara min lilla åsikt!

Då ska du ha!

Köpt dej en Hayabusa eller Kawa ZX 12 R,har du gott om pengar så sätt turbo på den o kanske lite lustgas ovan på det så flyger du över 300 km/h om det är det du vill?.
Nä du har nog missförstått det där med hoj o farter,visst jag kan säga jag har en R1.a men fasen så heller att det är kul o köra över 200-250.Charmen ligger i o utnyttja hojen på kurviga vägar,köra med folk som har samma intresse,busa o ha skoj.
Först o främst ta körkort,sen ska du med veta att du behöver inte värsta sporthojen för att bli från åkt.....kör du kurv vägar eller bana kan du till o med bli från åkt av en 125.a,det handlar om teknik,våga oxå osv.

TheDude skrev:
No offense, men jag gissade något sådant med tanke på hur du resonerar när du ska köpa hoj. Förhoppningsvis vet du bättre när det är dags att skaffa!

Som sagt, ta inte illa upp, det är bara min lilla åsikt!

Kommer från mannen med fallteknik

mcdrömmaren skrev:
hej hmm har redan börjat titta på vilken hoj jag vill ha men det e ju endå en rätt bra tid tills jag får den....Jag vill ha en sporthoj som går väldigt fort järna över 250km/t..... har kollat på en yamaha r1 går den bra och är den skön att köra... på ett ungefär hur fort går den orginal :bow.... skulle bli tacksam för svar....

Du skulle alltså på största allvar köpa en hoj utan att ha testat den bara för den gör 250km/h???
Det har och finns många trådar här på Sporthoj om hurvida R1an och dess geliker är något att ha som första hoj.
Du borde nog fundera lite till o drömma lite mindre.
Du ska få lite åsikter varför.

1. Har du råd med en Retta? Du är 15 år gammal, jag är mer än det dubbla o jag kan knappt lösa det. Den ska inte bara köpas, en ska försäkras också. Den ska ha regelbunden service, den ska ha däck.

2. Det är rätt länge till du får köra en sådan med full effekt ändå, så varför inte titta på annat håll tills dess?

3. Tror du på största allvar du kan hantera en sådan hoj?
Tro mig, en mindre effektstark hoj är enklare att köra, om du inte planerar att bara köra rakt fram klart.

4. Vet du om att i stort sett var tredje Retta försäkrad hos Trygg Hansa har varit omkull?
Köra omkull gör ont.

Jag kan rabbla upp 1000 skäl till varför du inte borde ha en sådan som första hoj.

Nä, skaffa en lugn skön första hoj som du utan allt för många tårar kan lägga på garageuppfarten eller i diket. Statistiken säger att dom flesta lägger sin första hoj.

Re: Re: vilken hoj..

Statistiken säger att dom flesta lägger sin första hoj. [/B][/QUOTE]

Kunde inte ha sagt det bättre själv Corben! Jag skaffade min första sporthoj efter 5 år i sadeln på andra hojar och det tog 15 år innan jag skaffade mig en R1:a. Varför ? Jo nu har jag erfarenhet och råd med den, visst hade det varit roligt med en sporthoj direkt när man va 18 år, men jag tror det hade gjort ont både i kroppen och i planboken också! :fakta

/ J :p

börja med en hoj som du kan lära dig att behärska.
SV650 e en kanon förstahoj.

Jag körde hoj i 7 år innan jag körde på bakhjulet.

Klart grabben ska ha en R1.a som förstahoj. Bry dig inte om vad alla andra skriver (dom är bara avis) - den är hur bra som helst att börja med :tummenupp
Och eftersom ingen annan svarat på din fråga.. En R1:a från 98-99 gör ungefär 270 i toppfart i standardutförande.

:squid

LasseB skrev:
Han har nick: "mcdrömmaren" Har ni glömt när ni själv var unga och drömde er bort...

NEJ det har man inte glömt :cool:

Tänk den 900:an som på 70-talet dominerade :D

Vill ju nu inte säga vilket märke men corben, Mr K,
Milome&Swappe hade nog blivet jätte glada
om jag skrivet märket :rodnar

Vilket jag inte kommer att göra för jag vill inte
ha deras spydiga kommentarer :finger

oj oj oj ..... hur ball e det o ligga o kryssa i över 250 blås på en rak väg....typ 3 x 10 minuter sen e man trött på det så det räcker ett år

skit i toppfarten o köp en hoj som e ball o köra i stället

visst en hoj som r1 går fort som fan men jag kan nog säga att 90 % som äger en sån har den inte pg av toppfarten utan för den e rolig på kurviga vägar

men visst köp du en r1 o stryp ner den till 25kw ...lite som o bygga a-traktor på en ferrari...men men det e din pengar så gör som du vill

just my 2$

micke.a skrev:
NEJ det har man inte glömt :cool:

Tänk den 900:an som på 70-talet dominerade :D

Vill ju nu inte säga vilket märke men corben, Mr K,
Milome&Swappe hade nog blivet jätte glada
om jag skrivet märket :rodnar

Vilket jag inte kommer att göra för jag vill inte
ha deras spydiga kommentarer :finger

Amen jag då? Hade inte jag också blevet glader? :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing