Vilken hoj!!

Det blev continental race attack, jag har lovat ge dom en chans:tummenupp
Fick byta om jag ville men sa att jag ska prova dem. Åker til Midlanda om drygt en vecka så då får vi väl se hur de funkar?

Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama



Jag har aldrig kört med QS förr så jag vet iofs inte hur det ska kännas, men det gick precis lika bra att växla upp utan koppling på min gixxer vid rätt varvtal som MED QS nu..[/QUOTE

Tyvärr så går de svarta bättre:)

Vad Gäller quickshiftern så är det skillnad att växla upp utan koppling mot en QS. Du måste göra ett lätt avslag på gasen, du kan inte hålla stumt vid höga varv och växla upp på vanlig hoj, men med QS håller du fulla 14000rpm och släpper inte något och bara matar på.
Det är stor skillnad om du drar mot någon!!
 
Det blev continental race attack, jag har lovat ge dom en chans:tummenupp
Fick byta om jag ville men sa att jag ska prova dem. Åker til Midlanda om drygt en vecka så då får vi väl se hur de funkar?

Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama



Jag har aldrig kört med QS förr så jag vet iofs inte hur det ska kännas, men det gick precis lika bra att växla upp utan koppling på min gixxer vid rätt varvtal som MED QS nu..[/QUOTE

Tyvärr så går de svarta bättre:)

Vad Gäller quickshiftern så är det skillnad att växla upp utan koppling mot en QS. Du måste göra ett lätt avslag på gasen, du kan inte hålla stumt vid höga varv och växla upp på vanlig hoj, men med QS håller du fulla 14000rpm och släpper inte något och bara matar på.
Det är stor skillnad om du drar mot någon!!

Haha ja jag får väl lacka om min till svart den dagen jag tycker att den går för sakta:tummenupp

Ja jag kunde ju inte prova vid några 14000rpm eftersom skiten är strypt nu. Men jag tyckte i alla fall att den var trög att klonka i liksom.. men det kanske är nåt fel på den?
 
Haha ja jag får väl lacka om min till svart den dagen jag tycker att den går för sakta:tummenupp

Ja jag kunde ju inte prova vid några 14000rpm eftersom skiten är strypt nu. Men jag tyckte i alla fall att den var trög att klonka i liksom.. men det kanske är nåt fel på den?

Färgen är GRYM !! :tummenupp Skit i vad alla svart/vita tomtar säger, de får väl gå och kolla efter nån gammal svart/vit TV på skroten om de vill leva i den svart/vita världen..jag har färg-TV hemma i alla fall!
 
Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama

Vet inte om det finns så mycket hojar kvar att sälja, men handlar du hos en ren BMW-handlare (som säljer BMW bilar också), så brukar det gå att få mellan 6-8% rabatt på priset på nya BMW bilar eller hojar. Säljarna har tyvärr ganska låg marginal per bil/hoj och ofta ringer de BMW importören och kollar vad de kan erbjuda. Dvs.. om man förhandlar bra och står på sig.
Så vilket märke ni än köper ge er aldrig utan att ha fått ner priset, eller skinnställ osv.. för minst kring 10´000:- . en Ducce för 399´ måste det ju finnas större marginal på tycker man???
Har inte förstått den enorma skillnaden i pris mellan 1098s till 1098R samt 1098R och 1198R resp. 1198s i specifikationerna så verkar det inte kunna kosta så oerhört mycket mer för Ducati att utrusta hojen lite extra, som motiverar skillnader på över 100-150´000:- i pris.:va
 
Vet inte om det finns så mycket hojar kvar att sälja, men handlar du hos en ren BMW-handlare (som säljer BMW bilar också), så brukar det gå att få mellan 6-8% rabatt på priset på nya BMW bilar eller hojar. Säljarna har tyvärr ganska låg marginal per bil/hoj och ofta ringer de BMW importören och kollar vad de kan erbjuda. Dvs.. om man förhandlar bra och står på sig.
Så vilket märke ni än köper ge er aldrig utan att ha fått ner priset, eller skinnställ osv.. för minst kring 10´000:- . en Ducce för 399´ måste det ju finnas större marginal på tycker man???
Har inte förstått den enorma skillnaden i pris mellan 1098s till 1098R samt 1098R och 1198R resp. 1198s i specifikationerna så verkar det inte kunna kosta så oerhört mycket mer för Ducati att utrusta hojen lite extra, som motiverar skillnader på över 100-150´000:- i pris.:va

Det är en hel*etes massa mer kolfiberlulllull på 10/11-98R än den vanliga. Andra grejer som magnesiumfälgar också tror jag. Motorspecarna är dock lika.

Edit: Glömde ju säga GRATTIS till TS. Ruskigt fin hoj!
 
Det är en hel*etes massa mer kolfiberlulllull på 10/11-98R än den vanliga. Andra grejer som magnesiumfälgar också tror jag. Motorspecarna är dock lika.

Edit: Glömde ju säga GRATTIS till TS. Ruskigt fin hoj!

Jo, så är det kanske, men skillnaden mellan deras original och magnesium kan ju inte vara så stor max mellan 10-15´000 , mina kolfiberfälgar kostade 24´000 och är dyrare än magnesium. Det är väl även lite titan godis i motorn osv.. men jag tycker att för en tillverkare ska det inte kosta så mycket mer. Utan man tar nog extra betalt för utvecklingskostnader mm.
 
Vad händer om den är "åsk-grå" då som min är när den väl anländer?

Det är min med och jag trodde det var min syn som börjat krångla. Kan man lämna tillbaka den, då jag i november beställde en svart, så de har haft god tid på sig att lacka hojen.:va:va
 
Jo, så är det kanske, men skillnaden mellan deras original och magnesium kan ju inte vara så stor max mellan 10-15´000 , mina kolfiberfälgar kostade 24´000 och är dyrare än magnesium. Det är väl även lite titan godis i motorn osv.. men jag tycker att för en tillverkare ska det inte kosta så mycket mer. Utan man tar nog extra betalt för utvecklingskostnader mm.

Det står ju Ducati på dom, lätt värt massa deg! :D
 
Jag tror det beror delvis det du säger, men det är skillnad att som R1, Aprillia osv.. att plocka ut c:a 155hkr på hjulet mot 20-30hkr mer, kräver säkert mer försiktighet i början. Killen som köpte "den första" Ducati 1198r skriver att han inte får (kan?) varva mer än 6000rpm första hundra milen. Är hojarna extrema i effektuttag, så behövs nog restriktionerna, BMW har det på alla sina bilar av typ M-modeller, M3, M5, M6osv...

Nu är det ju så att det var BMW som uttalat sig om slitage i motorn på tävlingshojar och inte jag - så om du DELVIS tror eller inte tror bryr jag mig inte om! :D
 
Grattis till en fin hoj!
Hoppas du får en underbar hojåkarsommar...
 
Nu är det ju så att det var BMW som uttalat sig om slitage i motorn på tävlingshojar och inte jag - så om du DELVIS tror eller inte tror bryr jag mig inte om! :D

Jag kan inte skriva en mening i någon tråd utan att folk skriker efter referenser. Har du källan? Jag VET att det kommit som en försiktighets åtgärd, bara någon månad innan försäljning. Men varför kom det, har pressat chefer på BMW direkt, men alla säger bara att med sina extrema motorer i HELA sitt program så gör man så här. Men helt klart var det inte deras tanke från början.

Källa??:tummenupp
 
Var ÄR Nash förresten? man blir ju orolig!!

Hur var det nu igen..han snackade vitt & brett om kommande köp av en Daytona 675, köpte den mot allas tvivel, & krashade, men vad hände sen??

Men iaf, tack för premiehöjningen Nash...

S1000RR är en grymt läcker hoj. Gick själv att funderade på en sådan innan jag kom framtill att jag var för snål för att köpa en :rolleyes: .

Ang: Nash så diskuterade jag och en kompis om att starta en (poll) för att se hur många som trodde att hans Daytona skulle bli inlöst under förra säsongen. Men vi kom fram till att det troligtvis inte var någon som skulle sätta imot...

Off topic men ändå!
 
Jaha, nu har jag också provkört en... Ångrar mig nästan... Trodde aldrig den skulle kännas mer lättkörd än min gixxer 750.

S1000RR hamnar på önskelistan inför nästa hojbyte. Som tur är har gubben köpt en, så man får stjäla sig några mil ibland. :tummenupp
 
Grattis till en fin hoj!
Hoppas du får en underbar hojåkarsommar...

Tackar:-) Detsamma, skulle inte säga nej till din hoj heller:tummenupp

Jaha, nu har jag också provkört en... Ångrar mig nästan... Trodde aldrig den skulle kännas mer lättkörd än min gixxer 750.

S1000RR hamnar på önskelistan inför nästa hojbyte. Som tur är har gubben köpt en, så man får stjäla sig några mil ibland. :tummenupp

Ja själv hade jag ju en likadan som din förra säsongen och idag när jag var och provkörde Rörken(gokartbana)med nya hojen så kändes den minst lika lätthanterlig vilket var kul!
Klart du ska sno gubbens ibland:tummenupp
 
Last edited:
Ang: Nash så diskuterade jag och en kompis om att starta en (poll) för att se hur många som trodde att hans Daytona skulle bli inlöst under förra säsongen. Men vi kom fram till att det troligtvis inte var någon som skulle sätta imot...

Off topic men ändå!


nu var det ju heller inte riktigt så att han kunde hjälpa så mycket att det blev som det blev med hojen, fel plats, fel tillfälle, man behöver inte sitta och gotta sig i att han skadade sig när man inte har alla fakta på vad som hänt.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top