vilken hoj??

Lasker skrev:
Måste bara få tillägga att det går att lära sig att köra på en vass hoj typ r1 eller gixxer, bara för att man är oerfaren betyder det ju
inte att man drar pluggen rakt in i första bästa träd automatiskt.

Har man bra omdömme är ödmjuk mot sin hoj så kan det väl funka. ;)

Men visst är det sanning i att unga chafförer med för snabba hojar
är väldigt olycksdrabbade. :skrämd

Men att börja på en enklare hoj skadar ju knappast, lite trist när man har en värsting hoj då kan man ju inte gå och sukta efter den längre. :hej

Och sen är det ju inte hojen som avgör om man är en duktig
chaufför heller så deså.
Är det tillräckligt krokigt åker man ju ifrån en hayabusa med en minimoto :fakta

Tycker du killen verkar ha bra omdömme och vara ödmjuk?

enkelt svar: gixxern är snabbast, köp den och kör lugnt så du lär dig. även om jag skulle köpt en zx-636r 03, men du ville ju ha en literhoj så..

Jag föreslår Busan + chip. Den är mycket lättsvängd även vid konstant fullgas genom växlarna. (Vicka lite med höfterna bara när du vill ändra kompasskurs) Slanga, är inge problem. Kolla på Eurosport, på rakorna o vid målgång. Dom håller bara lite på bakbromsen - just in case.

LLLLLLLLLLLLLLLycka till :D

Kanske skulle ta ett kort på mina kläder och nya schyssta skrapsår så killen får se vad som händer i ynka 65 knyck.

Silwer skrev:
Tycker du killen verkar ha bra omdömme och vara ödmjuk?

Nej det tycker jag inte, Har jag skrivit att han är det?

Jag ville bara få fram att det inte är omöjligt att börja på en vass hoj, utan att det går om man inte e dum där uppe.

Det finns ju ett gashandtag klarar man av att reglera det så att det passar den erfarenhet man har så tycker jag att det är okej att åka snabb hoj.'

Jag språkar inte för att man ska köpa en gsxxxrrrrxtubo10000, som första hoj men man dör inte automatiskt om man gör det.

End of babbel........

Jag vill okså veta vad det blev för hoj :D

Eller har vi sett det sista inlägget från den store dogster i denna fantastiska tråd :confused:

Det finns få människor i världen som änns kan hantera en 600cc sport (ex. R6) till 95%!
Finns gott om folk som tävliar i roadracing som inte kan utnyttja 50% av sina litermaskiner!

Du skulle troligen märka väldigt liten skillnad mellan 60-70hk och 140hk! ...om det inte är åka snabbt rakt fram som du är ute efter.. då ska du köpa en hayabusa!

Med största sannolikhet skulle du inte köra snabbare än vad jag gör me mina 33hk på bana(förutsatt att jag håller mig på hjulen :rolleyes: ) även om du satt på rossis räjser! :skrämd

dit jag vill komma är att du troligen blir livrädd av effekten hos en maskin under 100hk! och att du bör lära dig köra innan du änns tänker på en R6:a för o inte tala om en R1 :fakta

kajlyl skrev:

Med största sannolikhet skulle du inte köra snabbare än vad jag gör me mina 33hk på bana(förutsatt att jag håller mig på hjulen :rolleyes: ) även om du satt på rossis räjser! :skrämd

Jag vill rejsa dig med min retta efter som jag ungefär använder 33hk på den så borde vi köra lika fort ju :D

Är det riktigt krokigt o buckligt så vinner nog du :(

men inte på rakorna :D :D :D

dogster skrev:
Har precis tagit båge kort, har knappt ngn erfarenhet av bågar, inte ens moppe... Vad ska jag köpa? funtar på en gixxer 1000 r, eller en r1;a, eller hayabusa. Vilken är bäst roligast o slanga med? Vad tycker ni?
Mvh dogster!!!!

Har själv funderingar åt Motard hållet...kanske kan vara något?
Tror det är jättekul på gata....mullra fram med framhjulet i luften titt som tätt....eller? :D

Ska provköra gixxern och r1 imorrn, får se vilken jag ska ta! Hayan har jag iinte hört mig för om provkörning, ska göra det i veckan. Om allt går som tänkt så borde jag ha en hoj i slutet av kommande vecka.

Vet nån några sjyssta sträckor där man kan prova toppfart, kurvtagning etc??

/Dogster

skämtare där, du har ju inte ens körkort på riktigt eftersom du lyckats enligt dig själv ta det utan att ens köra hoj, så hur kan du komma över de där hojarna.
Ingen erfarenhet av ens moped ändå hojkort, skulle inte tro det va.
Somna om igen och dröm vidare, skulle vara förvånad om du vågade dra ur en 125a ens.

Last edited:
dogster skrev:
Ska provköra gixxern och r1 imorrn, får se vilken jag ska ta! Hayan har jag iinte hört mig för om provkörning, ska göra det i veckan. Om allt går som tänkt så borde jag ha en hoj i slutet av kommande vecka.

Vet nån några sjyssta sträckor där man kan prova toppfart, kurvtagning etc??

/Dogster

Låt bli spritflaskan nu då :D :D :D :D :D :D :öl :öl :rolleyes:
Landa på marken nudå :crash :crash :D :D

maverick_750rr skrev:
, han är basra felinformerad :D

basra, va inte det en stad i Irak innan Bush var där å kalasade lite??? :D Nä den va taskig...

Äsch, jag tror inte heller ett smack på grabben i fråga!

Jag må inte ha några pengar till en sådan hoj du behagar prata om, och om jag skulle ha det skulle jag ej köpa en då jag vet att jag inte klarar av den! Har haft kort sedan oktober, därmed mellan pga min låga ålder... Puttrar omkring på en CB400N utan fungerande hastighetsmätare, men jag är lika glad för det, jag har kort och en vacker dag köper jag min drömhoj, och kan förhoppningsvis behärska den bättre än dej!

Apropå effekt och kubik.
Kan bara säga att DumDum på sin 400:a med ca. 60hk hade kunnat köra ifrån mig så det skvätt om det så länge det svänger och det hade inte hjälp om jag så suttit på en rymdraket.

Slut, frågor, framåt :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...