Vilken hoj skulle du INTE vilja äga ?

P@trik skrev:
Det räcker ,det är liksom givet...

Ingen under 60år kan tycka om en HD.
fan det skulle ju inte sitta helt fel med hd från westcoast choppers.. eller?

edit: stavfle
 
Last edited:
RocketQueen skrev:
Jag tycker faktiskt inte alls illa om HD.

Bad Boy och Wide Glide är coola.
Sen finns de ju nya V rodden. Cool men den känns lite som en fluga.
Inte alls samma sak som en sprothoj men för de inte helt fel.


För att svara på frågan så säger även jag Goldving.
Va fan är de för båge med den liksom.

V-roden är utan tvekan den snyggaste dom gjort, men jag skulle lik förbaskat inte vilja ha en sån melllan benen..... :)
 
Hurtig skrev:
fan det skulle ju inte sitta helt hel med hd från westcoast choppers.. eller?

Inte riktigt min grej,jag gillar sporthojar..
Men visst kan en del choppers vara snygga fast sen ska man köra dom oxå..
 
Miss_Orchidee skrev:
V-roden är utan tvekan den snyggaste dom gjort, men jag skulle lik förbaskat inte vilja ha en sån melllan benen..... :)

Hahaha
Näää va fan klart man vill ha en SH men jag har åkt HD och de va kul.
Skulle dock aldrig köpa en själv.
Jag är ju såld på lite snabbare saker jag.
 
Jag skulle glatt ha en HD, det enda på två hjul jag har lite svårt för är "EU-moppe-motorcyklar" som Burgman.
Men jag har aldrig kört en sådan, så jag har inte tänkt dissa den heller.

Man har ju lixom olika tvåhjulingar till olika saker, likväl som man kan tycka om sportbilar men åka kombi och önska sig en brutalt höjd pickis...

Jag gillar värstingsporthojar men åker gammal Suzuki och önskar mig en brutal chopper.....

Jag kommer förmodligen aldrig att skaffa varken värsting-sportis eller brutalchopper av ekonomiska orsaker (ingen av dom är värda vad det kostar) utan nöja mig med att åka tvåhjulig touring, likväl som jag har en fyrhjulig kombi...

Men så är jag känd för att vara tolerant också....
 
Tråkigaste jag någonsin kört var ändå en Pan European, så jag gissar att storebror Goldwing är det tråkigaste i världen, typ. Yamahas motsvarighet är säkert lika tråkig men ännu fulare, så de får nog bli den då :D
 
stordrulen skrev:
Näää Katanan är en kulthoj :tummenupp

En som jag tycker är riktigt ful är Honda Cbr1000f typ -88,
ser ju ut som den är guten i plast.

Det gäller väl dom flesta Honda fram till för bara några år sen? Plastgrisar hela bunten... :D

Kan faktiskt inte komma på en enda hoj jag inte skulle vilja ha. Hellre en sur "skurhink" än ingen alls.

Det beror på hur man ser det. Om jag varit hojlös o egentligen inte haft råd, då hade jag varit glad för vilken hoj som helst. Kanske inte jätteglad för en Ural då men bättre än inget, tror jag.

Men som det är nu är jag ganska nöjd med mitt hojbestånd o då finns det många hojar jag inte skulle kunna tänka mig att ha. En diskoCBR tex. Eller en urgammal gixxer. Rent utseendemässigt är jag inte speciellt imponerad av min egen Gixxer heller, men den är ju finfin att köra med o när man sitter på slipper man ju se eländet...
 
Honda CB650. Mitten på 80-talet.

Kan inte finnas någon farligare hoj. Inte en enda kurva klarar den. När man försöker svänga är det precis som om någon hand tar tag i vägen och sätter igång en vågrörelse. Hela vägen blir en enda lång svängande vågform liksom. Märkligt. :skrämd
 
hellre en skithoj i garaget än ingen alls :tummenupp
 
ozeo skrev:
hellre en skithoj i garaget än ingen alls :tummenupp
Jag håller med, förutsatt att vi inte räknar en trike som hoj.

För jag kan ärligt säga att stod jag i valet mellan att inte ha någon hoj alls eller äga en trike, så skulle jag välja det första alternativet.

Men vi är väl alla överrens om att en trike är en styggelse, en oren korsning av en bil och en motorcykel:

philips_1988_honda_goldwing_trike_1500cc.jpg


:zpy
 
sgtpepper skrev:
För jag kan ärligt säga att stod jag i valet mellan att inte ha någon hoj alls eller äga en trike, så skulle jag välja det första alternativet.
Bra, då är vi 2 :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top