Vilken hoj ska jag köpa?

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
jag kör en strypt honda cbr600 f2. är fattig student, som inte har råd att pilla för mycket. köp det du vill ha. du vet vad du vill ha när du testat

Jo det är ju sant, fast det finns ju kanske saker som man ska akta sig för bland hojarna.

Problemet är ju att det är svårt att provköra alla hojjar.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Orkar inte starta en ny tråd, då jag fortsätter på den här då rubriken passar in rätt bra.

Nu har jag äntligen kommit fram till tre alternativa hojjar. Men skulle behöva veta mer om dom?

Det är Kawasaki ER-5, Honda CB 500 eller Suzuki Bandit 600.(98-01)

Jag är endast 19 så det är 25 Kw som gäller, frågorna som råder är:

Vilken av dom är roligast att köra?(acceleration, topphastighet)

Skönast att åka på?(ställning osv. Är 185cm lång)

Vilken är det minst pill med?(Fattig student, varken tid eller pengar)

Annars är dom ganska lika till utseende och pris, så det finns kanske andra avgörande faktorer som jag glömt att nämna.

Det är väl ungefär samma prestanda på hyndan och sugakuken.
Kassoskakigen är väl lite tröttare.
Jag skulle valt ER-5an.
En trevlig allroundhoj.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:näsblod :näsblod :näsblod
10 R1:eek:r senare så dyker den här tråden upp igen... :D

Har du fått sålt lägenheten ännu WW... :tungan
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Jag har kört de flesta av de modeller du listat upp, R1a, cbr 900, zx9r, gsxr750, R6

Jag köpte mig en zx9r för två år sedan och vilken jävla hoj, den går ju sönder bara du tittar på den. Hade ner plockat motorn i bitar två gånger på min under de 1500mil jag körde den, alltså rekommenderar jag inte denna modell. otroligt dåligt konstruerat kylsystem som gör att antingen toppen eller packningen går sönder = galet dyrt (ny topp 28000:- på auktoriserad verkstad)

Jag var sedan i samma sits som du själv är och kollade faktiskt på de modeller du nämner, R1an är min favorit men försäkringen....Herregud, 21 år bor hemma skulle stå på farsan pris? någon som vill gissa? 19000 :- HALV försäkrad!! Cbr 900, nja jag tycker personligen den har varit med förlänge och modellerna vid 98-00 tycker jag känns mest onödigt stora och klumpiga. R6an nja skoj hoj men jag 1,90 lång slog i armbågarna i knäna vid nedlägg. Gsxr 750....KÖP! äger en själv nu och kan bara säga att den är fan underbar att köra, det är inte hojen som kör runt på med dig utan du som har kontrollen, perfekt kraft och storlek och bjuder gärna på bus! Gsxr 750 en bra hojen mellan 6dl 1L hojarna :tummenupp
 
Last edited:

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Jag har kört de flesta av de modeller du listat upp, R1a, cbr 900, zx9r, gsxr750, R6

Jag köpte mig en zx9r för två år sedan och vilken jävla hoj, den går ju sönder bara du tittar på den. Hade ner plockat motorn i bitar två gånger på min under de 1500mil jag körde den, alltså rekommenderar jag inte denna modell. otroligt dåligt konstruerat kylsystem som gör att antingen toppen eller packningen går sönder = galet dyrt (ny topp 28000:- på auktoriserad verkstad)

Jag var sedan i samma sits som du själv är och kollade faktiskt på de modeller du nämner, R1an är min favorit men försäkringen....Herregud, 21 år bor hemma skulle stå på farsan pris? någon som vill gissa? 19000 :- HALV försäkrad!! Cbr 900, nja jag tycker personligen den har varit med förlänge och modellerna vid 98-00 tycker jag känns mest onödigt stora och klumpiga. R6an nja skoj hoj men jag 1,90 lång slog i armbågarna i knäna vid nedlägg. Gsxr 750....KÖP! äger en själv nu och kan bara säga att den är fan underbar att köra, det är inte hojen som kör runt på med dig utan du som har kontrollen, perfekt kraft och storlek och bjuder gärna på bus! Gsxr 750 en bra hojen mellan 6dl 1L hojarna :tummenupp

Hojjarna i fråga är ER-5, CB 500 och bandit 600.

Lånade bara tråden
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top