Vilken hoj blev aldrig din?

En H2 carbon. Har varit sugen på en sådan många år och när det fanns några vettiga till salu så fanns inte det snabba kapitalet. Köpte en H2-SX plus en riktigt fin motorcykel men ändå en kompromiss. Bytte till en Versys1000 & ZX-10R men vill ändå ha just en H2 men är nu kräsen så skulle vara en i nyskick om jag ska länsa bankkontot
 
Ett tag jagade jag efter en fin vit SP2 hade en SP1 som jag köpte ny och saknat många gånger.
Var långt nere i Tyskland och tittade på några stycken. Men dom var ganska slitna så blev aldrig någon affär. Men vill fortfarande ha en i vardagsrummet brevid tvn
 
Hojar jag inte köpt fast jag velat/vill ha dem: XR650r, Hayabusa gen 2/ZZR1400, wr450f LV-reg. jag är ju inte död än, vilket innebär att allt fortfarande kan hända.
Hojen som startade mc-intresset var CB750 runt 1980. En granne hade en.
Med fyra avgasningsrör!
Och en mätare som gick till över 200!
Men efter att ha haft en åttiotalshoj (Yamaha XS 400 seca) som förstahoj - för nästan trettio år sedan - bestämde jag mig för att låta minnet av den där Hondan vila i frid. Nya hojar är oerhört mycket roligare än gamla tycker jag.
 
Ducati SS 800 har jag alltid vart svag för. Finns ju för rimliga pengar och plats har jag men tanken på ett till fordon känns jobbigt och att sälja är tråkigt...
 
Kul att du tar upp 1098:an. När den kom ut så var den helt oslagbar i designen, hade man haft alla pengar i världen då så skulle jag köpt direkt. Nu finns pengar men designen håller inte riktigt så att jag vill slå till idag och då tack vare nyare panigalen som jag anser är snyggaste hojen som skapats någonsin punkt. :)
 
Sen är det nog så att skulle man köpt allt sånt där och dessutom aldrig sålt dom där hojarna man idag kanske ångrar att man sålde så skulle man ju knappast haft råd att köpa allt annat man köpt istället.
Djupt, och väldigt sant! Värt att lägga på minnet :bow
 
Som 125 så vart drömmen om en Monark 125 Isdt.. Som ny va den för dyr 1973 så de vart en Zündapp KS 125 1971 istället.. Fick låna en Isdt av en kompis som vi körde på isen på Mälaren... Underbart å ligga på full sladd som värsta Spedway förare på max varv på 6 växeln..
Tyngre hoj som va drömmen va Kawa först en 750 tre cylindrig 2-takter gärna blå.. Även Kawa 900 när den kom låg på önskelistan. Alla va för dyra att köpa nya då..
 
Det är många det, men jag inbillar mig att jag fortfarande är "ung" och hinner ännu.

Var på hälft att köpa en Moto Guzzi V7 Stornello när de sista reades ut, jag gillade stulet och de var riktigt billiga för nya hojar, jag tror inte att de kommit ner på nypriset ännu, och de är åtta år gamla. Med 1500 gjorda så kanske de inte gör det heller?
Griso 1200se har också varit en hoj jag varit sugen på till och från länge.
Egentligen ska en Guzzi testas någon gång.

Ducce 916 (996/998) är en som jag velat på många gånger när de bottnade.
De är inte olösbart dyra än, men fina ex börjar bli svårmotiverade, man får många mycket bättre hojar för de pengarna.

Första generationen ZX10R '04/'05 var en hoj jag var väldigt kåt på när jag började köra stora hojar för 15 år sedan ungefär, men det är nog något som har släppt, de är rätt sopiga många av dem idag, och radfyra supersport är inte skitskoj innan det går onödigt fort.
Gillade tolvorna också, men känner lite att jag kliat den samma med min nia, fast inte på samma nivå då.

Egentligen så kan listan bli hur lång som helst.
 
När jag var ung (precis före moppeåldern) hade jag möjligheten att köpa ett (förvisso hyfsat risigt men ändå) RD500-objekt (!!) för någonstans i närheten av 15-20000kr (minns inte exakt vad han skulle ha men nånstans däromkring). Tyvärr hade jag inte själv dessa pengar, och hur mycket jag än bönade och bad så ville päronen inte låna ut då de tyckte att jag skulle spara till en moppe istället. Trots alla mina försök att övertyga dem (typ "Jag avstår moppe och cyklar tills jag är 18 om ni hjälper mig med detta!!") om vilket tillfälle och vilken sjujäkla investeringsmöjlighet detta var så blev det nej, och hojen såldes till någon annan... Grämer mig än idag över att ha gått miste om den affären, en chans som garanterat aldrig kommer igen :( Och ja, efter att ha visat päronen vad dessa hojar går för idag så medger faktiskt även de att de skulle ha hjälpt mig såhär med facit i hand... Vilket mest bara känns än mer bittert... :(
 
Finns många en 950 superenduro skulle man naturligtvis köpt när generalagenten reade ut dom -underbart ljud med öppna trumpeter och grymt snabb på gruset .
Mv agusta f4 har alltid lockat men aldrig gjort slag i saken mest för att alla engelska hojtidningars långtidstest av mv så föll dom i bitar mer och mer -utseendet är ju 😍.
Det som ska till garaget däremot är ju en 750 eller 1000 cc före elektronikboomen
 
Ducati 900SS från slutet på 70-talet, passade bra med att jag fyllde 18 men ekonomin fanns inte.
Lite senare Rickman kawa, kommer ihåg Olle Larsson och Hålet-i-väggen och deras fighter med Thomas Klarkner. Samma sak, pengarna fattades.
Ducati 998R, då hade jag pengarna men R1 kändes mer rätt just då vilket jag ångrar idag.
Att jag gick och velade med att byta in Hayabusan mot en H2 Carbon tills den var såld, skit.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top