Vilken hoj (600)??

Jörgen1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
letar hoj
Körde retta förut men den hamnade i diket tyvärr (jävla bambi) så nu tror jag att jag ska satsa på en 600. Jag vill ha en riktig brutal bushoj. Vilken rekomenderar ni och varför?
Jag är inne lite på en R6:a, finns det bättre?

Mvh.Jörgen
second place
is the first
looser

En liten våt dröm som jag brukar ha är en marklundkittad CBR 600 RR :yoparty
200-240hk... det blir nog tillräckligt bus för mig i alla fall :tungan

Nu kommer alla att hoppa på mig efter detta inlägg men notera att det är mina PRIVATA åsikter och jag säjer INTE att det är såhär det är!

Har haft en hornet 600 i 1½ år och bytte nu till en r1 r1an är mycket lättare att köra på ALLA sätt! när du kör motorväg så kan du ligga med ett lagom tempo och när det är dags för omkörning vrider du bara lite till och så är du om inga växlingar från 6-4/3 växel för att hitta lite drag

när man kör kurviga vägar så kan man ligga och pendla mellan exvis 2-3 växeln medans jag då på 600an hade fått växla som en tok mellan 1 -4 växeln. inga problem med draglägen ut ur kurvor bättre motorbroms mm mm.....

Nu vet ju inte jag om jag uppskattar r1an mer eftersom jag kört 600 i nästan 2 år eller om det bara är så att det är den ultimata hojen?

och jag förstår absolut inte alla dom som påstår att en hoj större än 600 cc är en dålig förstahoj? spelar det någon roll om man har 600 eller 1000 cc ??

så om du ska ha en 600 för att köra lungnare så annser jag att du är något fel ute det blir en hetsigare körning med mer växlande och högre varv!

Obs detta är mina åsikter jag har inte påstått att det är såhär det är vad jag tycker så inga idiotförklaringar tack!

lycka till med den nya hojen!

Mv. Oskar

Läser mellan raderna och verkar som att R1an var för mycket och att en mindre kraftful hoj nog göra sig bättre hos denna person.

R6, GSXR600, ZX-6RR, 600RR. Snabba 600or.

Mitt val om jag nånsin nergraderade skulle vara en 600RR.

Gulsnabbtrajja skrev:
Jag känner till en modell till av 600 som aldrig nämns i dessa sammanhang... :5sure

Det är för att knuttesverige är överfyllt av feghet och peniskomplex. Det ska vara en riktig man till att inte göra som alla andra.

Gulsnabbtrajja skrev:
Jag känner till en modell till av 600 som aldrig nämns i dessa sammanhang... :5sure

Och varför det tror du?
Om man kan leva med att den inte alls har så hög försäkring som alla andra 600R så saknar den ganska mycket streetcredd.

Jörgen skrev:
Körde retta förut men den hamnade i diket tyvärr (jävla bambi) så nu tror jag att jag ska satsa på en 600. Jag vill ha en riktig brutal bushoj. Vilken rekomenderar ni och varför?
Jag är inne lite på en R6:a, finns det bättre?

Mvh.Jörgen
second place
is the first
looser
Beror lite på vad du menar med "bushoj". Är det bana eller stuntning du är ute efter?

Och, btw, looser = lösare, loser = förlorare :)

soppatorsken skrev:
Och varför det tror du?
Om man kan leva med att den inte alls har så hög försäkring som alla andra 600R så saknar den ganska mycket streetcredd.
Den brukar hamna sist i jämförande tester.

Det är inte att en reeta är för brutal som jag funderar på 600 utan för jag märkte att jag tyckte det var roligast på små vägar och tror då att jag får mer skoj på en 600. vilken typ av körning: Om jag skulle vara ute efter komfort så skulle jag skaffa mej en gold wing, nu är det ren lek hoj, wheela mm som gäller dock ej på bana än så länge.

Jag har en ex Veidec Trophy GSXR600 man kan regga... svenksåld o allt... 124 bakhjulshästar.....

Satsa på något liknande.... sjukt mycket ös för pengarna :tummenupp
(o en del mek)

//Anders

När jag hör MC + Busa så tänker jag direkt på nån naken stuntig trevlig båge. Testa Hornet 900 eller liknande... Kanske blir en ny passion? :)

Jag vet itne hur mkt pengarna spelar roll för dig, om du är ute efter en ny osv.

Men en riktigt bra hoj (ganska lätt me mkt motor) är ju helt klart gsxr750 -2004. Har en vikt på 188kg fulltankad och 155hk! Kan ju jämföras med Honda RR som har 117hk/200kg. Eller R6, 117hk/190kg. Tror verkligen inte du kommer ångra dig.

Lycka till!

Chrille skrev:
Det är för att knuttesverige är överfyllt av feghet och peniskomplex. Det ska vara en riktig man till att inte göra som alla andra.
:tummenupp Det där lät bra tycker jag
:flexabiceps (borde finnas en sån smiley)
streetcredd...
Nytt ord för mig med, men rätt så beskrivande. Med en R1 måste man få maximalt med streetcredd om jag förstår rätt nu.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra