Vilken hjälmfabrikör har du?

Vad har du för hjälm?

• Antal röstningar
    0
Clown/lukt/BENS skrev:
2249105 Kapitalist...igen... :tungan
Fel... igen... dum i huvudet och lurad av en duktig säljare är jag. :huvet

"Klart att du måste ha en annan hjälm när du rejsar, en som sitter tight som fan. Här, prova denna - small - perfekt till dig"

"Jamen... det gör ont som f-n när jag tar på och av den. Mina öron blir rent röda och avskavda"

"Ingen fara, det är bara nu när du provar. Du tar väl inte av o på dig hjälmen hela tiden en vanlig dag?!"

"Nähä? Okejdå..." (Här glömde jag visst att varje pass är 15 minuter och att man visst tar av å på hjälmen mellan passen...) :näsblod

Därför har jag en Arai Condor och en Nitro VX.

Maverick_ou812 skrev:
2249302 Fel... igen... dum i huvudet och lurad av en duktig säljare är jag. :huvet

"Klart att du måste ha en annan hjälm när du rejsar, en som sitter tight som fan. Här, prova denna - small - perfekt till dig"

"Jamen... det gör ont som f-n när jag tar på och av den. Mina öron blir rent röda och avskavda"

"Ingen fara, det är bara nu när du provar. Du tar väl inte av o på dig hjälmen hela tiden en vanlig dag?!"

"Nähä? Okejdå..." (Här glömde jag visst att varje pass är 15 minuter och att man visst tar av å på hjälmen mellan passen...) :näsblod

Vilket gnäll!!! Kom igen när det blöder på tinningarna som av min crosshjälm... :tungan

Maverick_ou812 skrev:
2249302 Fel... igen... dum i huvudet och lurad av en duktig säljare är jag. :huvet

:rofl :rofl

Maverick_ou812 skrev:
2249302 ....lurad av en duktig säljare är jag. :huvet

"Nähä? Okejdå..." .......

Babbis va? :rofl :rofl :rofl

Shoei Z-one heter den senaste.

Det står även en Nitro, Vemar och ytterliggare en Shoei på hyllan...

Shoei Z-One och XR1000 (fick den senare av Shoei Europe för att jag påpekade en felaktighet på deras hemsida :hihi ), Daniese Ergo, BMW System 3 (med bogvisir för touring) samt två Nolan-hjälmar. Hjälm-fetishist?

FireSalle skrev:
2251585 Shoei Z-One och XR1000 (fick den senare av Shoei Europe för att jag påpekade en felaktighet på deras hemsida :hihi ), Daniese Ergo, BMW System 3 (med bogvisir för touring) samt två Nolan-hjälmar. Hjälm-fetishist?

Synd att du så sällan får använda dem bara... :tungan

rookie skrev:
2251598 Synd att du så sällan får använda dem bara... :tungan
Vill inte få använding av hjälmarna, det har hänt två gånger med följd att de fått kasseras.
Den ena är värd en lite anekdot som det är. Stod mitt namn och blodgrupp på käken på en Shoei RF200, coolt tyckte jag då. Så studsade den hjälmen i gatan och jag vågade inte ha den något mer. F-bolaget löste in den. Året efter gick jag på avrostningskurs där man bl.a. övade livräddning på en docka. Tro f-n om inte dockan hade min gamla hjälm på sig! Med namn och allt. Bör tilläggas att vi bara är sju med det familjenamnet, och bara jag med det förnamnet i släkten...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park